Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - بیمه مرکزی آخرین ظرفیت مجاز نگهداری ریسک و قبولی اتکایی شرکت‌های بیمه را بر مبنای اطلاعات آخرین صورت‌های مالی مصوب تا روز دهم تیرماه اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، براساس آمار اعلام شده از سوی بیمه مرکزی که بر مبنای اطلاعات آخرین صورت‌های مالی مصوب تا روز دهم تیرماه 1399 منتشر شده، شرکت‌های بیمه ایران، البرز، پارسیان، پاسارگاد، کوثر، ملت و ایران معین از بین شرکت‌های بیمه عمومی و 2 شرکت بیمه اتکایی امین و ایرانیان، مجوز قبولی اتکایی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس جدول منتشره از سوی بیمه مرکزی، بیمه ایران با 23 میلیون و 295 هزار و 230 میلیون ریال، بیمه آسیا با 4 میلیون و 564هزار و 694 میلیون ریال و بیمه البرز با 3 میلیون و 748هزار و 511 میلیون ریال بالاترین ظرفیت مجاز قبولی ریسک را در بین شرکت‌های بیمه دارا هستند.
این ارقام با ارقام اعلام شده در آمار قبلی بیمه مرکزی که در روز دهم خردادماه اعلام شده بود، تغییری نکرده و ثابت بوده است. براساس این گزارش ظرفیت مجاز نگهداری ریسک بیمه دانا با 3 میلیون و 279 هزار و 738 میلیون ریال اعلام شده که نسبت به دوره قبلی تغییری نداشته است.
بر این اساس بیمه ایران 11 میلیون و 647 هزار و 615 میلیون ریال ظرفیت مجاز قبولی اتکایی دارد. بعد از این شرکت، بیمه البرز با یک میلیون و 874هزار و 256 میلیون ریال، بیمه پارسیان با یک میلیون و 398هزار و 692 میلیون ریال و بیمه پاسارگاد با یک میلیون و 138هزار و 181 میلیون ریال قرار دارند.
با این حال ظرفیت مجاز قبولی اتکایی بیمه کوثر 909 هزار و 21 میلیون ریال، بیمه ملت 723هزار و 571 میلیون ریال و بیمه ایران معین نیز 478هزار و 585 میلیون ریال اعلام شده است.

از سوی دیگر ظرفیت مجاز برای قبولی اتکایی بیمه اتکایی امین یک میلیون و 261هزار و 772 میلیون ریال اعلام شده که نسبت به رقم 841هزار و 181 میلیون ریالی دوره قبلی افزایش یافته است. ظرفیت مجاز قبولی اتکایی بیمه اتکایی ایرانیان نیز بدون تغییر نسبت به دوره گذشته 873هزار و 264 میلیون ریال اعلام شده است.
بر اساس آمار منتشره در جدول بیمه مرکزی، ظرفیت مجاز قبولی اتکایی در قرارداد برای بیمه ایران 465 هزار و 905 میلیون ریال، برای بیمه البرز 74هزار و 970 میلیون ریال، برای بیمه پارسیان 55هزار و 948 میلیون ریال، برای بیمه پاسارگاد 45 هزار و 527 میلیون ریال، برای بیمه کوثر 36هزار و 361 میلیون ریال، برای بیمه ملت 28 هزار و 943 میلیون ریال و برای بیمه ایران معین 19 هزار و 143 میلیون ریال است.
از سوی دیگر، با توجه به مصوبه شورای عالی بیمه، پروانه فعالیت شرکت بیمه توسعه در رشته‌های بیمه خودرو و زندگی ابطال و در خصوص سایر رشته‌ها تعلیق شده است. بیمه مرکزی اعلام کرده که جدول بالا مطابق با آیین نامه نحوه نظارت بر امور بیمه‌های اتکایی موسسات بیمه مستقیم و مکمل آن (شماره 55 و 55.1) و ضوابط اجرایی ماده 20 آیین نامه شماره 40.5 مصوب شورای عالی بیمه تهیه و بروز رسانی شده است. بدین ترتیب تا زمان اعمال تغییرات آتی نصاب‌های فوق ملاک عمل هستند.
نحوه محاسبه ظرفیت مجاز قبولی اتکایی و قبولی در قرارداد براساس مفاد مندرج در بند 4 ضوابط اجرایی ماده 20 آیین نامه شماره 40.5 به شرح ذیل است:
قبولی اتکایی: 50 درصد ظرفیت مجاز نگهداری
قبولی در قرارداد: 2 درصد ظرفیت مجاز نگهداری
نهاد ناظر بیمه‌ای کشور از بیمه‌گذاران درخواست کرده علاوه بر مدنظر قراردادن ظرفیت مجاز نگهداری ریسک، به سطح توانگری مالی شرکت‌های بیمه که توسط بیمه مرکزی تایید و اطلاع‌رسانی شده نیز به عنوان یکی از معیارهای اصلی در قراردادهای خود توجه کنند.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ظرفیت مجاز نگهداری ریسک ظرفیت مجاز قبولی اتکایی میلیون ریال اعلام شده میلیون ریال شرکت های بیمه یک میلیون بیمه مرکزی بیمه ایران برای بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۰۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۴۵ میلیارد ریال برای گازرسانی به مسکن مددجویان آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز مهاباد، مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: شرکت گاز استان برای خدمت به نیازمندان و جامعه هدف بهزیستی و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی، هزینه  لوله کشی گاز تعداد ۳۰۶ واحد مسکن ویژه مددجویان بهزیستی در سراسر استان به مبلغ ۴۵ میلیارد ریال تقبل و به حساب سرپرستان خانوار واریز کرد.

پروین محمدپوری با قدردانی از اقدام خداپسندانه در خدمت رسانی به نیازمندان ، همکاری و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی را از عوامل مهم و موثر در رفع مشکلات این قشر دانست  و با اهدای لوح تقدیر از خدمات مدیرعامل شرکت گاز تجلیل کرد.

دیگر خبرها

  • بخشنامه دستمزد مبنای کسر حق بیمه در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • بیمه تکافل چه تمایزی با دیگر بیمه‌های بازرگانی دارد؟
  • کشف بیش از ۲۹ میلیارد ریال فرار مالیاتی یک شرکت تجاری در کرج
  • بازدهی ۷۸ درصدی سهام بیمه ملت در بازار سرمایه
  • بازدهی ۷۸ درصدی سهام بیمه ملت در بازار سرمای
  • تحویل خودروهای مشتریان زامیاد در ایام عید نوروز/ تسهیلات ویژه برای تحویل حضوری محصولات زامیاد
  • اختصاص ۴۵ میلیارد ریال برای گازرسانی به مسکن مددجویان آذربایجان غربی
  • محمد کریمی رئیس هیات مدیره گروه شرکت‌های “ایرانیان پوشش” شد
  • رتبه بندی شرکت‌ های بیمه ای بزودی اجرایی می شود
  • توفیقات بیمه دی با اهمیت بخشی به سرمایه‌ی انسانی