Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-24@13:08:35 GMT

سفر به شیراز ؛ شهری که به آفتاب جِنگش می‌نازد!

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۵۰۲۷۷

سفر به شیراز ؛ شهری که به آفتاب جِنگش می‌نازد!

شیراز شهر شعر و ادب و گل است. شهری تاریخی، اصیل، مهربان و دوست‌داشتنی. با مردمی خونگرم که در کنار آن‌ها احساس غریبگی نمی‌کنید. به قول ترانه محلی مشهور شیرازی، «شیراز که میگن نازه واسه آفتاب جِنگش». همه این‌ها موجب شده تا بسیاری از گردشگران، پرواز تهران شیراز را به عنوان مقصد خود انتخاب کنند. پس با هم سری به شیراز و زیبایی‌هایش می‌زنیم تا بیشتر با این شهر به یادماندنی آشنا شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جاهای دیدنی شیراز را از دست ندهید!

شیراز از جنبه های مختلف برای گردشگران جذاب و دوست داشتنی است. جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی این شهر زیبا، هر نوع سلیقه ای را پاسخگو است. اگر علاقه مند به یادگاران شعر و ادب باشید، آرامگاه حافظ و سعدی، مشهور به حافظیه و سعدیه، چشم به راه شما هستند. اگر به باغ های ایرانی و معماری اصیل ایرانی علاقه مندید، باغ های گوناگون شیراز مانند باغ ارم، باغ نارنجستان، باغ دلگشا و چندین باغ دیگر میزبان شما خواهند بود. اگر مایلید از تاریخ ایران باستان و یادگارهای آن دوران بازدید کنید، با کمی دور شدن از شیراز و رسیدن به شهر مرودشت و پاسارگاد می‌توانید از تخت جمشید، نقش رستم و آرامگاه کورش بزرگ بازدید کنید. اگر هم مایل به خیابان گردی و امتحان غذاهای مختلف خیابانی هستید، بلوار چمران شیراز، جای مناسبی برای قدم زدن در یک شب زیبای شیراز، این شهر شب زنده‌دار و همه بیدار است. در این میان نباید از طبیعت زیبای کوچه باغ ها و باغستان های پیرامون شیراز هم غافل بود. چون این باغ ها، شما را به شیراز قدیم و اصیل برمی‌گردانند.

 

فصل مناسب برای سفر به شیراز

شیراز شهری با آب و هوای نسبتا معتدل ولی رو به گرم است. از همین رو ممکن است در تابستان ها، هوای آن کمی گرم باشد. ولی مطبوع ترین فصل برای سفر به شیراز، بهار و به طور خاص ماه اردیبهشت است. شیراز در بهار، سرسبز و پرگل است و هوا معتدل و خنک است. اگر می‌خواهید از پاییز شیراز هم لذت ببرید، مهر و آبان، ماه های مناسبی برای یک سفر پاییزی به شیراز است.

چگونه به شیراز سفر کنیم؟

شیراز مرکز استان فارس است و شما با سفر به شیراز، نه تنها از زیبایی‌های این شهر بهره می‌برید بلکه می‌توانید خود را به دیگر شهرهای استان هم برسانید. اما برای سفر به شیراز روش‌های مختلفی هست. برای سفر زمینی می‌توانید هم از خطوط اتوبوسرانی بین شهری و هم از مسیرهای جاده‌ای بهره ببرید. همچنین راه آهن شیراز هم برای کسانی که سفر ریلی را می‌پسندند در دسترس است. اما شیراز در نیمه جنوبی کشور است و دسترسی به آن از شهرهایی مانند تهران، تبریز یا مشهد به صورت زمینی ممکن است زمانبر و طولانی باشد. به همین دلیل خرید بلیط هواپیما تهران اهواز  یا شیراز منطقی به نظر می رسد و می‌تواند گزینه سفر مناسبی برای آن دسته از گردشگرانی باشد که قصد سفر هوایی به شیراز را دارند. فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز، جایی است که پروازهای داخلی و خارجی شیراز و استان فارس را میزبانی می‌کند. فرودگاه شیراز، فرودگاه بزرگی است که به شهرهای مهم کشور پرواز دارد.

 

چگونه بلیط هواپیما شیراز را آسانتر و ارزانتر بخریم؟

اگر شما هم تصمیم گرفته‌اید به شیراز سفر کنید و سفر هوایی را انتخاب کرده اید، خرید آنلاین بلیط هواپیما به صورتی ارزان و آسان، یک شروع ایده آل برای سفرتان خواهد بود. اما در بین این همه سایت فروش بلیط هواپیما و آژانس مسافرتی، چطور بهترین و ارزان ترین قیمت بلیط هواپیما را پیدا کنیم؟ راه حل پیشنهادی ما، استفاده از یک موتور جستجو تخصصی بلیط هواپیما و تور مسافرتی یعنی سفرمارکت است. سفرمارکت یک بازار مجازی است که آژانس های مسافرتی و عرضه کنندگان اینترنتی بلیط هواپیما، پروازهای مختلف خود را در آن عرضه می‌کنند و کاربران می‌توانند با مقایسه یکجا و یکپارچه پروازهای عرضه شده با هم، بهترین گزینه را انتخاب کنند. به این ترتیب کاربران دیگر لازم نیست برای پیدا کردن ارزانترین بلیط هواپیما شیراز، در بین ده ها سایت مختلف بگردند. زیرا همه پروازها در یک پلتفرم پیش رویشان است و انتخاب بهترین و ارزان ترین بلیط هواپیما، بسیار آسان خواهد بود.

 

از شیراز چه رهاوردی بیاوریم؟

شیراز سوغات و رهاوردهای زیادی نیز برای گردشگران دارد. شیراز به سبب طبیعتش و باغ های مرکبات و میوه‌ای که در پیرامونش دارد در زمینه خشکبار و عرقیجات، حرف های زیادی برای گفتن دارد. بهار نارنج شیراز با عطر مست کننده‌اش و دیگر عرقیجات گیاهی این شهر، مهمترین سوغات شیراز هستند. شیرینی‌های شیرازی مخصوصا مسقطی و شیرینی های دیگری همچون رنگینک، یوخه و بادام سوخته، دیگر رهاوردی هستند که می‌توانید از شیراز با خود به شهرتان ببرید.

 

اقامت در شیراز

برای اقامت در شیراز هم گزینه های متنوعی پیش رویتان است. شیراز از دیرباز شهر گردشگر پذیری بوده است و به همین دلیل، هتل های شیراز، هتل های با کیفیت و خوبی هستند. در نتیجه در بیشتر سال، معمولا اتاق هتل خوبی را می‌توانید پیدا کنید. از سوی دیگر، چند سالی هست که اقامتگاه های بوم گردی در شیراز و روستاها و شهرهای پیرامونش پدید آمده و بیشتر شده‌اند. این اقامتگاه ها در خانه‌های تاریخی و سنتی شیراز و حومه آن ساخته شده‌اند و در خود علاوه بر اقامت، آشنایی با فرهنگ و سبک زندگی سنتی شیراز را هم به همراه دارند.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: سفر به شیراز پرواز تهران شیراز رپرتاژ آگهی بلیط هواپیما سفر به شیراز برای سفر شیراز هم باغ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۰۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه هولناک وقوع رعد و برق های وحشتناک در چین (فیلم)

 

 

 

منبع : مهر

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فروریختن یک جاده در العین امارات در اثر بارش باران (فیلم) تصاویر جادویی از رعد و برق در ارتفاع بالا از نمای کابین خلبان هواپیما (فیلم) برخورد صاعقه با هواپیما در فرودگاه ونکوور (فیلم)

دیگر خبرها

  • بلیط فروشی بازی تراکتور و ذوب‌آهن آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com
  • همه چیز درباره قلعه جنی کیش
  • لحظه هولناک وقوع رعد و برق های وحشتناک در چین (فیلم)
  • قیمت بلیط استانبول به تبریز مرداد 1403
  • معرفی انواع خطوط هوایی و مسیرهای پروازی به ترکیه
  • این هواپیما هنگام برخاستن از فرودگاه یک چرخ خود را از دست داد | ویدئو
  • کابینی برای استراحت در فرودگاه ترکیه!
  • مقصد پروازهای ایرانی کدام فرودگاه استانبول است؟
  • یک هتل کوهستان در منطقه ۲ تهران ساخته می شود | راه نجات بوستان های جنگلی تهران از نظر یکی از مدیران شهری
  • ◄ سفر با هواپیما تعطیل می شود