Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@22:46:47 GMT

سوءقصد به جان نخست‌وزیر کانادا

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۵۰۲۹۳

سوءقصد به جان نخست‌وزیر کانادا

یک رسانه کانادایی گزارش داده فردی به همراه سلاحی غیر‌قانونی وارد خانه نخست‌وزیر کانادا شده و علیه وی سوء‌قصد کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، بر اساس گزارش شبکه خبری «سی‌تی‌وی»، مردی به همراه سلاحی که گفته می‌شود استفاده از آن ممنوع بوده به قصد قتل یا مجروح کردن «جاستین ترودو»، نخست‌وزیر کانادا وارد خانه وی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از این شبکه کانادایی نوشته، مظنون این حادثه که در دوم ژوئیه (۱۲ تیر ماه) دست به چنین اقدامی زده به وسیله یک اتومبیل باربری درب ورود خانه جاستین ترودو را می‌شکند و وارد خانه وی می‌شود. 

سی‌تی‌وی گزارش داده که مظنون این حادثه به تهدید قتل یا مجروح کردن نخست‌وزیر کانادا متهم شده است. 

این مظنون که نام او «کوری هورن» بوده اندکی بعد، دستگیر شد اما مقامات در مورد انگیزه وی برای چنین اقدامی، جزئیاتی ارائه نکرده‌‌اند. 

براساس اسناد منتشر شده دادگاه، کوری هورن که ساکن استان مانیتوبا و یکی از سربازان ذخیره در گردان تکاوران کانادا بوده طبق شواهد محلی با خود یک سلاح ام۱۴، دو تفنگ شاتگان (ساچمه‌زن) و همچنین یک هفت‌تیر با خود حمل کرده است. 

اسناد این دادگاه نشان می‌دهند که مظنون این حادثه برای سلاح ام‌۱۴ مجوز داشته اما استفاده از آن ممنوع بوده و برای سه تفنگ دیگر مجوزی نداشته است. 

گفته می‌شود مظنون ۴۵ ساله این حادثه، در برنامه مقابله با ویروس کرونا در این کشور به طور تمام وقت مشغول به کار بوده است. 

این مظنون همچنین به داشتن خشاب ظرفیت بالا بدون مجوز و ۲۱ اسحه دیگر متهم شده است.    

جاستین ترودو و خانواده وی از سال ۲۰۱۵ تاکنون در خانه‌‌ای به نام «ریدو کاتیج» در شهر اتاوا، پایتخت این کشور، ساکن بوده‌اند. ریدو کاتیج خانه رسمی نخست وزیر کانادا است. 

طبق شواهد محلی گفته می‌شود که مظنون این حادثه پیش از آنکه به سمت خانه ترودو حرکت کند در باغ گل رز مخفی شده بود.

همچنین گفته می‌شود نخست‌وزیر کانادا و «جولی پایت» فرماندار کل کانادا در زمانی این حادثه در محل اقامت خود حضور نداشته‌اند.   

بنا بر گزارش‌ها، مظنون این حادثه پیشتر در صفحه اجتماعی فیسبوک در مورد مشکلاتش با بیماری کووید-19 نوشته بود و این نظریه را مطرح کرده بود که «بیل گیتس»، بنیانگذار مایکروسافت، مسئول (شیوع) ویروس کرونا است.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: جاستین ترودو نخست وزیر کانادا سوء قصد سلاح نخست وزیر کانادا گفته می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۰۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۴۵ نماینده در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی راهی خانه ملت می‌شوند

 احمد وحیدی عصر سه‌شنبه در حاشیه آیین معارفه استاندار لرستان در جمع خبرنگاران بیان کرد: با پشت سرگذاشتن مرحله نخست انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخاب ۲۴۵ نماینده در ۲۲ حوزه به دور دوم کشیده شد.

وی اظهار داشت: در این مرحله انتخابات در هشت حوزه انتخابات الکترونیکی است و حوزه‌هایی که بیش از یک نماینده انتخاب می‌شود مراحل انتخابات بصورت تمام الکترونیکی است.

وی ادامه داد:تمام مقدمات آماده شده است و در روز ۲۱ اردیبهشت مرحله دوم انتخابات برگزار می‌شود که از مردم دعوت می‌شود در این دوره از انتخابات حضور پرشور داشته باشند.

وحیدی با اشاره به مصوبات دور نخست سفر ریاست جمهور به لرستان گفت: مصوبات دور نخست سفر به لرستان در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: موضوعات کلانی مانند سد معشوره کار یک روزه نیست و سدی بزرگ با حجم ۹۰۰ میلیون متر مکعب نیازمند مقدماتی است که انجام شده و منابع تامین خواهد شد.

او با اشاره به اجرای طرح راه آهن نیز ادامه داد:این طرح در سال‌های پیشین ۳۸ درصد پیشرفت داشت و در سال گذشته نیز ۱۳ درصد رشد داشته است که مشکلی ساده حقوقی در این طرح وجود دارد که به زودی برطرف خواهد شد و تمام مشکلات حقوقی مورد نظر مردم در دستور کار قرار دارد.

وزیر کشور ادامه داد: لرستان مورد توجه رییس جمهور و دولت قرار دارد و با حمایت جدی مبالغ و اعتبارات قابل توجهی برای استان مقرر خواهد شد و سرمایه گذاری بخش خصوصی و بستر سازی بسیار خوبی تا ۲۰ همت در لرستان در نظر گرفته شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • ۲۴۵ نماینده در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی راهی خانه ملت می‌شوند
  • نقشه سرایدار سابق برای سرقت میلیاردی از خانه ۲ ایرانی مقیم کانادا
  • نقشه سرایدار برای سرقت میلیاردی از خانه ۲ ایرانی مقیم کانادا
  • وزیر کشاورزی اوکراین مظنون پرونده زمین‌خواری ۷ میلیون دلاری
  • آتش گرفتن قطار در کانادا
  • (ویدیو) خوش آمدگویی نخست وزیر پاکستان به رئیسی به زبان فارسی
  • ببینید | نخست‌وزیر پاکستان به زبان فارسی به رئیسی خوش آمد گفت‌
  • فیلم/ خوش‌آمدگویی نخست وزیر پاکستان به رئیسی به زبان فارسی
  • عکس/ استقبال رسمی نخست وزیر پاکستان از رئیسی
  • فیلم| خوش‌آمدگویی نخست‌وزیر پاکستان به رئیسی به زبان فارسی