Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ زنجان در شرایط قرمز قرار دارد و وضعیت روز به روز رو بدتر می‌شود و با وجود اینکه از روز گذشته محدودیت‌های یک هفته‌ای در زنجان رقم خورده ولی باز همچنان برخی‌ها به شکل مخفیانه در خارج از شهر و در باغ‌تالارها مراسم عروسی برگزار می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، هر زوجی همواره خود را برای برگزاری بهترین مراسم عقد و ازدواج با نهایت ماندگاری در ذهن آماده می‌کنند و سعی دارند حتی کوچک‌ترین کاستی در جشن عروسی‌شان وجود نداشته باشد و بعد از گذر حتی سال‌های دور و دراز این شب همچون یک داستانی دلچسب در ذهن و خاطره‌شان ماندگار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما چند ماهی است که شرایط زندگی، عقد و جشن‌های عروسی تحت تاثیر ویروس منحوسی قرار گرفته که تمام معادلات حساب شده از ماه‌ها قبل را بر هم ریخته است و دیگر اجازه ثبت خاطراتی شیرین را در برگزاری جشن‌های عروسی نمی‌دهد زیرا شدت واگیر بودن آن به حدی است که با وجود آلوده بودن یک فرد در این مراسم‌ها عده کثیری از شرکت‌کنندگان را درگیر خود می‌کند و با رقم زدن سرنوشتی تلخ بدترین خاطره را بر ذهن‌ها برای همیشه حک می‌کند.

اما با این وجود برخی از عروس و داماد‌ها کاملا بی‌اعتنا به شیوع بیماری کرونا هستند و نمی‌خواهند در تصورات خود بگنجانند که شرایط حال حاضر با چند ماه اخیر کاملا متفاوت شده، ورق برگشته است و دیگر زمان برگزاری جشن‌ها با اجتماعات چند صد نفری ممکن نیست و ارسال کارت دعوت عروسی به درب منازل مهمانان همانند ارسال کارت دعوت به مرگ و زندگی اخروی است.

گزارش تسنیم نتیجه داد؛ اعمال محدودیت‌های یک هفته‌ای در زنجان رقم خوردگزارش| جولان کرونا در باشگاه‌های ورزشی زنجان/ اعمال محدودیت‌ها مجدداً رقم می‌خورد؟اولتیماتوم فرماندار زنجان به کارگزاری‌های بورس؛ هرچه سریع‌تر ساعات کاری را افزایش دهید

با این وجود در استان زنجان بسیاری‌ها با اصرار در این روز‌ها مبادرت به برگزاری جشن‌های عروسی کرده و حتی افراد کثیری از هم‌استانی‌ها را نیز آلوده به ویروس کرونا کرده‌اند همین عوامل باعث شده تخت‌های بیمارستانی از بیماران کرونایی پر شود و  بیمارستان‌های استان با کمبود کادر درمان مواجه شود و بسیاری از تجهیزات بیمارستانی نیز رو به افول گذاشته و دانشگاه علوم پزشکی با مشکلات عدیده‌ای مواجه شود.

وضعیت استان زنجان در این روز‌ها به حدی وخیم و قرمز است که حتی یک منبع آگاه به خبرنگار تسنیم گفته است در روز شنبه این هفته تست کرونای بیش از 500 نفر که به صورت سرپایی مورد آزمایش قرار گرفته‌اند مثبت بوده است و حتی دیگر بیمارستان‌های استان ظرفیت پذیرش این بیماران را ندارد.

شرایط بحرانی که کرونا در این روز‌ها بر استان رقم زده است مسئولان استانی را وادار کرد محدودیت‌های یک هفته‌ای را در زنجان رقم بزنند، اگرچه از گفت‌وگوی رضا عسگری فرماندار زنجان در هفته گذشته با خبرنگار تسنیم کاملا پیدا بود که مسئولان استانی تمایلی به اعمال محدودیت ندارند. 

بر همین اساس برخی از برگزارکنندگان جشن‌ها گفته‌های فرماندار را جدی گرفته و اقدام به لغو مراسم‌های خود می‌کنند و از سوی دیگر تالار‌های عروسی داخل شهر هم بر خلاف میل باطنی و با وجود خسارت چند صد میلیونی ماهانه مجبور شدند از پذیرش مهمان جلوگیری کنند اما شرایط در خارج از شهر چیز دیگری است.

کافی ایست باغ‌تالار‌های خارج شهر نیز تحت نظر قرار گرفته و رصد شود مشخص می‌شود که روزانه جشن‌های عروسی با همان کیفیت و با همان جمعیت کثیر کاملا پابر‌جاست و تنها فرقی که کرده این است که شاید باغ‌تالار به همان زیبایی و شکیلی که در داخل شهر بود نباشند اما می‌توانند تا سال‌ها خاطرات را ثبت کنند هر چند که ممکن است حوادث تلخی رقم  بخورد و عده‌ای راهی بیمارستان‌ و یا حتی اتمام ادامه زندگی شوند.

اما انگار کرونا در باغ‌ها و باغ‌تالا‌ر‌ها وجود ندارد، تصورات غلط مردمی که اگر از شهر فاصله بگیری می‌توانی جشن عروسی را بدون مواجه شدن با هیچ گونه مشکل برگزار کنی بدون این که نه خود و نه فرد دیگری آلوده به ویروس کرونا شوند، اما باید از برگزارکنندگان مراسم پرسید آیا برگزار کردن جشن عروسی ارزش از دست دادن جان عزیزانتان را دارد؟

آن‌چه که در استان زنجان نمود دارد این است که علی‌رغم تمام هشدار‌ها عده‌ای کاملا بی‌تفاوت به بحران شیوع ویروس کرونا هستند و این مسئله را جدی نمی‌گیرند، از سویی دیگر تصمیماتی که مسئولان امر استانی در راستای عدم برگزاری مراسم‌ها و جشن‌ها می‌گیرند محدود به داخل شهر زنجان شده و آن‌گونه که باید باغ‌تالار‌های خارج شهر جهت منع برگزاری جشن‌ها رصد نمی‌شود و نیازمند توجه و نظارت بسیار جدی در برابر این معظل است که در این روز‌ها کاملا از دید‌ها پنهان مانده و توجهی به آن نمی‌شود. به هرحال امیدواریم دستگاه‌های مسئول نظارت‌های خود را افزایش دهند.

گزارش از فرید حائری

انتهای پیام/ش

R7707/P/S6,59/CT7 بیشتر بخوانید... گزارش| جولان کرونا در باشگاه‌های ورزشی زنجان/ اعمال محدودیت‌ها مجدداً رقم می‌خورد؟

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برگزاری جشن ها اعمال محدودیت جشن های عروسی روز ها محدودیت ها باغ تالار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۰۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل به صورت هدفمند ۳۳ بیمارستان در غزه را از ارائه خدمات خارج کرده است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: گزارش‌های رسمی می‌گویند که از آغاز جنگ علیه نوار ‎غزه تا امروز، رژیم صهیونیستی به صورت هدفمند ۳۳ بیمارستان را در این باریکه به کلی از توان ارائه خدمات پزشکی خارج کرده است.

‏به گزارش خبرگزاری ایمنا، ناصر کنعانی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «جنگ علیه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نوار غزه، بخشی غم‌انگیز و دردناک از روند جنایت جنگی و عملیات نسل‌کُشی ارتش تروریستی اسرائیل علیه ساکنان این باریکه است.

گزارش‌های رسمی می‌گویند که از آغاز جنگ علیه نوار ‎غزه تا امروز، رژیم صهیونیستی به صورت هدفمند ۳۳ بیمارستان را در این باریکه به کلی از توان ارائه خدمات پزشکی خارج کرده است.

ادامه محاصره بیمارستان شفا و تشدید عملیات نظامی علیه آن از جمله به آتش کشیدن ساختمان جراحی این بیمارستان در شب گذشته، محاصره و بمباران بیمارستان أمل در خان یونس و خارج کردن آن از قابلیت ارائه خدمات پزشکی، حمله به بیمارستان ناصر در خان یونس و بازداشت شماری از آوارگان و مجروحان مستقر در آن و ضرب و شتم و بازداشت کادر پزشکی و درمانی این بیمارستان، از جمله اقدامات جنون‌آمیز صهیونیست‌ها علیه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نوار غزه طی ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور ‎فلسطین می‌نویسد: «حجم انبوهی از شواهد مربوط به جنایات بین‌المللی اسرائیل در نوار غزه طی شش ماه گذشته، ممکن است دیوان بین‌المللی کیفری را در پنج دهه آینده به خود مشغول سازد.»

اکنون سوال پرتکرار نزد افکار عمومی جهان این است که با این حجم از جنایت و ویرانی جنون‌آمیز در نوار غزه، آیا مجامع و نهادهای بین‌المللی غیر از اعلام مواضع سیاسی، صدور بیانیه و یا تصویب قطعنامه، مسئولیت عملی برای ایجاد بازدارندگی و توقف این نسل‌کُشی آشکار و بی‌پروا و پیگرد قانونی جنایتکاران جنگی ندارند؟!»

کد خبر 739810

دیگر خبرها

  • اجرای پویش چشم به راهیم برای کاهش تصادفات در زنجان
  • خط قرمز بارسلونا روی نام ۴ مربی برای جانشینی ژاوی
  • اسرائیل به صورت هدفمند ۳۳ بیمارستان در غزه را از ارائه خدمات خارج کرده است
  • بانک قرمز، مورد نظر هواداران آبی - گزارش
  • خالد مشعل: مقاومت در وضعیت خوبی است
  • پزشکان مارماهی زنده را از شکم یک مرد خارج کردند!
  • معین پنهانی و مخفیانه به ایران آمد!
  • دستگیری عامل قتل یک‌ نفر در مراسم عروسی
  • خوزستان/ دستگیری عامل قتل یک‌ نفر در مراسم عروسی
  • سرویس امنیت روسیه: حمله تروریستی در سامارا را خنثی کردیم