Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گمرک ایران، مهرداد جمال ارونقی با اشاره به اقدامات گمرک درخصوص پیگیری برگشت ارز حاصل از صادرات اعلام کرد: با توجه به لزوم تودیع تعهد صادرکنندگان جهت بازگشت ارز حاصل از صادرات و با عنایت به شائبه افزایش صادرات غیرمتعارف توسط برخی از صاحبان کالاهای صادراتی و احتمال اجاره‌ای بودن کارتهای بازرگانی آنها، احصاء شاخص‌های عمومی عملیات مشکوک در رویه صادرات در دستور کار حوزۀ فنی و امور گمرکی گمرک ایران قرار گرفته و شاخص‌های اشاره شده در ۱۰ بند طی بخشنامه طبقه بندی شده در دیماه سال ۹۷ به کلیۀ گمرکات اجرایی کشور ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فنی گمرک ایران افزود: متعاقب این امر، گمرک ایران علاوه بر الزام کلیۀ صادرکنندگان به سپردن تعهد فروش ارزحاصل از صادرات به صورت سیستمی، طی ۱۳ فقره نامه طبقه بندی شده، اقدام به اعلام مشخصات کارتهای بازرگانی مشکوک به سازمان توسعه تجارت ایران، دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی کرده و در نامه‌های صادره به صادرات غیرمتعارف صاحبان کالاهای صادراتی ارائه شده و احتمال اجاره‌ای بودن آنها تصریح شده که به دلیل محرمانه بودن این مکاتبات از انتشار تصاویر مربوطه خودداری می‌شود با این وجود در صورت درخواست مراجع ذیصلاح، در اختیار مراجع مزبور قرار خواهد گرفت.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: باید توجه داشت به محض ابلاغ بستۀ سیاستی نحوۀ برگشت ارز حاصل از صادرات در سال ۹۸ و نحوۀ رفع تعهد ارز صادراتی سال ۹۷ صادرکنندگان از سوی بانک مرکزی به گمرک، به محض اطلاع رسانی موضوع و ابلاغ به گمرکات اجرایی، تعامل لازم را با بانک مرکزی برقرار و پیشنهادات لازم را در راستای اجرایی شدن بهینه بسته مذکور به مراجع ذیربط و ذیصلاح ارائه کرده و پیگیری‌های لازم را انجام داده است.

ارونقی با اشاره به کارگروه تشکیل شده در این خصوص اضافه کرد: طبق مصوبه هیأت وزیران درخصوص اصلاح مادۀ ۱۰ آئین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات، «چنانچه در طول دورۀ اعتبار کارت بازرگانی، گزارشی مبنی بر رفتار سو تجاری دارندۀ کارت بازرگانی دریافت شود، وزارت صنعت، معدن و تجارت در صورت احراز، توسط کارگروهی متشکل از نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت، گمرک جمهوری اسلامی ایران، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و اتاق تعاون ایران (حسب مورد) می‌تواند تا زمان حصول رسیدگی توسط مراجع ذیربط، نسبت به تعلیق یا ابطال کارت بازرگانی اقدام نماید.» که در ارتباط با موضوع صادرکنندگان بدون بازگشت ارز به چرخۀ اقتصادی کشور نیز، با توجه به حضور گمرک در کارگروه اشاره شده، مراتب طی ۸ فقره مکاتبه، به وزارت صنعت، معدن و تجارت منعکس و اهمیت موضوع تشریح شده است.

رئیس کمیتۀ راهبردی گمرک ایران با اشاره به این موضوع که گمرک، در راستای اجرای صحیح و کامل بستۀ سیاستی نحوۀ برگشت ارز حاصل از صادرات، نهایت تعامل و همکاری را با مراجع ذیربط و ذیصلاح از جمله سازمان توسعه تجارت ایران، وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی داشته است، افزود: علاوه بر انعکاس موارد اشاره شده به مراجع ذیربط، با طرح موضوع در جلسات کمیتۀ انتخاب مسیر اظهارنامه، تمامی کارت‌های بازرگانی مشکوک و اشاره شده، در مسیر قرمز انتخاب مسیر اظهارنامه قرار گرفته و هیچگونه تسهیلاتی از سوی گمرک به این کارت‌های بازرگانی اعطا نشده و لذا اقدامات تنبیهی لازم نیز درخصوص این کارتهای بازرگانی، اِعمال و اجرا شده است.

کد خبر 4967948

منبع: مهر

کلیدواژه: گمرک ایران کارت بازرگانی کارت بازرگانی اجاره ای رفع تعهد ارزی ویروس کرونا قیمت دلار بورس بانک مرکزی ایران قیمت نفت وزارت جهاد کشاورزی قیمت یورو وزارت راه و شهرسازی وزارت صنعت معدن و تجارت اجاره بها بازار سهام مصرف برق شاخص کل بورس قیمت طلا ارز حاصل از صادرات کارتهای بازرگانی معدن و تجارت مراجع ذیربط بانک مرکزی گمرک ایران وزارت صنعت اشاره شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۰۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات ازدواج به فرزندان اعضای صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران

پرداخت تسهیلات ازدواج به فرزندان اعضای صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران طبق توافق با بانک تجارت صورت خواهد پذیرفت.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو این تفاهم‌نامه همکاری طی مراسمی در محل ساختمان مرکزی بانک تجارت بین احد علیخانی مدیرعامل موسسه صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران و هادی اخلاقی فیض آثار مدیر عامل بانک تجارت به امضا رسید.

به گفته مدیرعامل صندوق بازنشستگی مس، هدف از امضای این موافقتنامه همکاری، ایجاد آرامش در دل‌های بازنشستگان و انضباط مالی در صندوق و شرکت‌های تابعه است که از مهمترین اولویت‌های مدیریت صندوق بازنشستگی می‌باشند و برای تحقق آن‌ها برنامه‌های جدی در پیش داریم. 

وی افزود: ما در راستای ایجاد آرامش در دل‌های بازنشستگان از محل اعتبارات بانک تجارت و بر اساس این تفاهم نامه خدمات تسهیلاتی ازدواج ویژه فرزندان بازنشستگان صندوق بازنشستگی مس در اختیار اعضا قرار خواهیم داد.

او با اشاره به اینکه ایجاد انضباط مالی در شرکت‌های تابعه یکی از اهداف مهم در این دوره مدیریتی می‌باشد و امیدواریم شرکت‌های تابعه از فرصت عملیاتی کردن این تفاهم نامه جهت اجرایی نمودن طرح‌های توسعه در دست اقدام استفاده کنند.

در ادامه مدیرعامل بانک تجارت گفت: آنچه که ما تحت عنوان تسهیلات و سایر اشکال تامین مالی از قبیل کارنووام، کالانو برای بازنشستگان و شرکت‌های زیر مجموعه قائل به انجام آن هستیم ماحصل تفاهم نامه مشترک با صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران است.
هادی اخلاقی فیض آثار، در پاسخ به چیستی ضمانت اجرایی این تفاهم‌نامه گفت: سابقه همکاری بانک تجارت و شرکت ملی صنایع مس عقبه درخشانی است که خود ضمانت اجرایی این تفاهم‌نامه است.

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائیل و اوکراین
  • رتبه نخست مازندران در صادرات لبنیات
  • عراق؛ شریک تجاری همیشگی ایران/ پیش بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات
  • واکنش بانک مرکزی به چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی/ مدیرعامل اسبق بانک صادرات: ارز باید تک نرخی شود/ معاون رئیس جمهور: تلاش دولت این است که شاهد کاهش بیشتر در نرخ تورم باشیم
  • پرداخت تسهیلات ازدواج به فرزندان اعضای صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران
  • لیست جدید ابربدهکاران حقوقی و حقیقی بانکی اعلام شد
  • تاسیس بانک مشترک ایران-پاکستان فعلا معلق مانده است
  • رشد ۱۰ برابری صادرات راه آهن تهران در فروردین ۱۴۰۳
  • رشد ۱۰ برابری صادرات راه‌آهن تهران در فروردین ۱۴۰۳
  • لایحه تشکیل وزارت بازرگانی از دستور کار مجلس خارج شده است!