Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@05:03:50 GMT

پنج اصل اساسي در دکوراسيون کلاسيک

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۵۰۴۷۰

پنج اصل اساسي در دکوراسيون کلاسيک

 خبرگزاری آریا- در زمان‌های قدیم سبک کلاسیک به بیش از 2000 سال پیش مربوط به رومیان و یونانیان می‌شود. در سبک طراحی داخلی کلاسیک از طرح های پر نقش و نگار و تقارن استفاده می‌کردند. این طراحی‌ها در مکان های سلطنتی و لوکس بسیار استفاده می‌شود و رنگ و لعاب اشرافی به آن بنا می داده است.

 نمونه‌های بارز این سبک می توان به کلیساها عمارت های رومی و عمارت‌های اروپایی اشاره کرد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی منزل از طرح ها و نقش های پر زرق و برق استفاده می‌کنند .امروزه افراد برای دکوراسیون منزل بیشتر از طرح های امروزی و مدرن استفاده می‌کنند و سبک کلاسیک را افراد سن بالا یا کسانی که علاقه به این سبک دارند استفاده می کنند. شرکت دکوراسیون هیرادانا در این مقاله به توضیح جزئیات و المانهای دکوراسیون خانه های کلاسیک اشاره دارد.

 المان های اصلی که در دکوراسیون کلاسیک از آن‌ها باید استفاده کنید به شرح زیر هستند

 پرده هایی با چین زیاد و طرحدار منگوله های طلایی و نقره ای برای آن ها.

 استفاده از فرشهای ابریشمی و دستباف با طرح های متقارن.

 استفاده از عناصر اصلی سنتی و قدیمی و اکسسوری های کلاسیک در بازسازی ساختمان .

 استفاده از مبل های سلطنتی و منبت کاری شده.

 انواع مبلمان برای دکوراسیون خانه های کلاسیک

سلطنتی بودن یکی از ویژگی‌های سبک کلاسیک است و استفاده از مبلمانی با این سبک بهترین گزینه برای منزلتان است.زیرا مبلمان جلوه منزل را چندین برابر میکند.

 مبلمان استیل معمولاً در قسمت پذیرایی استفاده می‌شود. که ویژگی های اصیل و منحصر به فرد دارد. معمولاً پارچه هایی که برای مبلمان استیل استفاده می‌شود با رنگ روشن مانند رنگ سفید ،طلایی، نقره‌ای و گاهی بژ می باشد که در قسمت بالشت آن پارچه های ساده و در قسمت پشت و روی دسته از طرح های متقارن را گلدار استفاده میشود.

 پایه، دسته و تاج مبل معمولا از چوب درختان از جنس راش، گردو ،بلوط و افرا می باشد که بسیار باکیفیت هستند و روی آنها منبت کاری انجام شده است.

گاها  دیده می شود که استفاده از طلاکوبی بر روی آن پارچه ها در قسمت تاج و پایه بکار رفته است.

مبلمان کلاسیک برای اتاق نشیمن

اتاق نشیمن محل استراحت و تماشای تلویزیون در کنار دوستان می باشد و به همین دلیل باید بهترین و راحت ترین مبلمان را برای انتخاب کنیم و معمولاً تمام بدنه مبل ها از پارچه های ساده با رنگ های گرم و گاهی با پارچه های گلدار استفاده میشود.

 وجود کمد چوبی بزرگ حس طبیعی بودن را به محیط القا می‌کند که معمولاً روبه روی شومینه قرار دارد و در اطراف آن می‌توانید از آباژور و میز عسلی استفاده کنید.

 استفاده از کاغذ دیواری در خانه های کلاسیک

 کاغذ دیواری هایی که برای طراحی داخلی کلاسیک استفاده می شوند معمولاً طرح هایی با گل ریز و طرح برجسته می باشند. برای انتخاب رنگ کاغذ دیواری ها از رنگ های خنثی و روشن می توانید برای سالنهایی پذیرایی استفاده کنید.

 دکوراسیون آشپزخانه کلاسیک

 استفاده از کابینت های چوبی می تواند بهترین گزینه باشد کابینت های چوبی از گرانترین و لوکس ترین کابینت ها می باشند .

 کابینت های چوبی که برای دکوراسیون آشپزخانه انتخاب می‌کنید .معمولاً از پاخور و سرستون‌های منبت‌کاری شده باید انتخاب شود .این کابینت ها با خطوط منظم و روی درهای کابینت نمایشی و کلاسیک را به وجود می‌آورد .رنگهای روشن مانند سفید طلایی و سفید مشکی از کابینت های سفید در دکوراسیون کلاسیک برای آشپزخانه استفاده میشود.

استفاده از پارکت لمینت طرح دار

برای کف خانه های کلاسیک یکی از مواردی که در اکثر خانه های کلاسیک استفاده می‌شود .

کفپوش های طرح دار و چوبی هستند این طرح ها معمولاً در کف اتاق پذیرایی استفاده می‌شود که به صورت ساده و گاهی پارکت هایی به شکل سه بعدی اجرا می شود.

 بهترین انتخاب برای دکوراسیون داخلی کلاسیک پارکت های طلایی استیل و رنگ این پارکت روشن است و فضای خانه را دلباز تر نشان می دهد.

 قسمت آشپزخانه بهتر است از زمینه‌های روشن استفاده کنید .لمینت نسبت به پارکت و مستحکم تر و مقاوم تر هستند. ازین لمینت ها برای قسمت هایی که بیشتر رفت و آمدها زیاد است استفاده می شود .مانند آشپزخانه که ممکن است بیشتر زمانتان را در آن سپری کنید.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دکوراسیون کلاسیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۰۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب مبلغ منابع ارزی دارو و کالا‌های اساسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، علی بهادری جهرمی، امروز چهارشنبه در حیاط دولت، گفت: مبلغ لازم امسال برای منابع ارزی دارو و کالاهای اساسی و همچنین، آیین‌نامه مهارت‌محور شدن آموزش و پرورش، در هیئت وزیران تصویب شد.

سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز اظهار داشت: بدهی‌های ایران به بانک توسعه اسلامی تا سال ۱۴۰۲، صفر شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تصویب مبلغ منابع ارزی دارو و کالا‌های اساسی
  • خانه ای با دکوراسیون ورزشی! (عکس)
  • تسکین زانو درد با روغن کرچک
  • از کودکی برخی مردهای ایرانی تا قفس سرباز پارسی / لگدی که معنای زیادی پیدا کرد (فیلم)
  • معرفی کابینت های جدید
  • تم بنفش برای دکوراسیون اشرافی، نظرتان چیست؟ (عکس)
  • ترندهای دکوراسیون داخلی در سال ۲۰۲۴
  • ویژگی‌های افراد پر انرژی
  • آکنه نوزادی چیست؟
  • بازگشت به روایت اقتصاد و جامعه