Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@06:23:28 GMT

نتانیاهو: در آستانه تعطیلی کامل هستیم

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۵۰۴۸۱

نتانیاهو: در آستانه تعطیلی کامل هستیم

نخست وزیر رژیم صهیونیستی نسبت به احتمال قرنطینه کامل اراضی اشغالی هشدار داد، این در حالی است که کابینه این رژیم با توجه به افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا، محدودیت‌های جدیدی را برای کاهش شیوع این ویروس تصویب کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی هشدار داد، به اعمال تعطیلی کامل"اسرائیل" بسیار نزدیک شده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کابینه این رژیم محدودیت‌های ویژه‌ای را برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تصویب کرده که از جمله آنها محدود شدن تجمع‌ها در سالن‌ها، مهمانی‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های اراضی اشغالی و کاهش ظرفیت فعالیت مراکز عبادی به تنها ۱۹ شرکت‌کننده است.

کابینه اسرائیل که پیشتر با سلسله اقداماتی برای مبارزه با ویروس کرونا موافقت کرده بود، نشست جدیدی درباره اجرای دوباره طرح تعطیلی کامل اراضی اشغالی برگزار کرد.

این امر در پی اقدام هفته گذشته کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) در تصویب قانونی انجام شد که به دولت اجازه می‌دهد از دستگاه اطلاعات داخلی برای پیگیری مبتلایان به کرونا که تعداد آنها همچنان رو به افزایش است، کمک بگیرد.

این قانون که با ۵۳ رای موافق در مقابل ۳۸ رای مخالف تصویب شد، امکان استفاده از تکنولوژی‌های دستگاه امنیت داخلی (شاباک) را برای نظارت سه هفته‌ای بر مواردی که از هیچ راه دیگری نمی‌توان آنها را رصد کرد، فراهم می‌کند.

نتانیاهو اواسط مارس گذشته به شاباک اجازه داد در چارچوب جنگ علیه کرونا اطلاعات برخی شهروندان را جمع‌آوری کرده و موقعیت‌های جغرافیایی آنها را با کنترل داده‌های تلفن‌های همراهشان مشخص کند.

یولی ادلشتاین، وزیر بهداشت رژیم صهیونیستی به تازگی در گفتگو با شبکه ۱۳ تلویزیون این رژیم با اشاره به اینکه رویدادهای اجتماعی به منبع شیوع کرونا تبدیل شده و هیچ راه‌حلی به جز محدود کردن تعداد افراد در تجمع‌ها وجود ندارد، گفته بود: نمی‌خواهیم به شرایطی برسیم که نیمی از (اعضای) دولت در قرنطینه باشند.

تا این لحظه در اراضی اشغالی ۳۰ هزار و ۱۶۲ مبتلا به ویروس کرونا و ۳۳۲ مورد فوتی کرونا ثبت شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کرونا در جهان بنیامین نتانیاهو رژیم صهیونیستی اراضی اشغالی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۰۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، به گفته محققان، این واکسن‌های جدید ویروس‌ها را با استفاده از پاسخی متفاوت به عفونت نسبت به آنچه که توسط واکسن‌های فعلی ایجاد می‌شود، هدف قرار می‌دهند.

واکسن جدید به جای آموزش به سیستم ایمنی برای ایجاد آنتی بادی برای مبارزه با یک ویروس خاص، در عوض به بدن یاد می‌دهد که پروتئین‌های RNA سیگنال‌دهنده کوچکی ایجاد کند که انتشار ویروسی مضر را متوقف می‌کند.

محققان استدلال می‌کنند که این رویکرد جدید می‌تواند توسعه واکسن فعلی را متحول کند، که در آن متخصصان واکسن‌هایی را بر اساس پیش بینی‌هایی ایجاد می‌کنند که کدام گونه‌های آنفلوانزا و کووید احتمالاً عفونی ترین هستند.

در عوض، این واکسن‌های تقویت‌کننده RNA باید در برابر همه سویه‌های یک ویروس خاص مؤثر باشند.

«رونگ های»، محقق ارشد و ویروس شناس دانشگاه کالیفرنیا، گفت: «آنچه که می‌خواهم در مورد این استراتژی واکسن تأکید کنم این است که این واکسن به طور گسترده برای هر تعدادی از ویروس‌ها قابل استفاده است، به طور گسترده در برابر هر نوع ویروس مؤثر است و برای طیف گسترده‌ای از مردم بی خطر است.»

های در بیانیه خبری دانشگاه افزود: «این روش می‌تواند واکسنی جهانی باشد که ما به دنبال آن بوده ایم.»

به طور سنتی، واکسن‌ها از ویروس مرده یا زنده اما تغییر یافته برای تحریک پاسخ ایمنی بدن استفاده می‌کنند. این پاسخ ایمنی به بدن می‌آموزد که چگونه میکروب را بشناسد و آنتی بادی‌هایی تولید کند که به طور خاص آن میکروب را هدف قرار داده و از بین ببرد.

به گفته محققان، واکسن جدید همچنین از یک نسخه زنده و اصلاح‌شده ویروس استفاده می‌کند، اما متکی به پاسخ ایمنی سنتی بدن که باعث ایجاد آنتی‌بادی‌ها می‌شود، نیست.

در عوض، این واکسن‌ها به بدن یاد می‌دهند که با استفاده از پروتئین‌های سیگنال‌دهنده RNA هدف، در تکثیر ویروسی دخالت کند.

محققان گزارش می‌دهند که یکی از این واکسن‌هایی که برای ویروس موشی به نام Nodamura ساخته شد، موش‌های آزمایشگاهی را حداقل به مدت ۹۰ روز از دوزهای کشنده ویروس محافظت می‌کند. ۹ روز عمر موش تقریباً معادل یک سال انسان است.

کد خبر 6081573

دیگر خبرها

  • تعطیلی پنجشنبه‌ها شامل کارگران هم می‌شود؟
  • رمزگشایی از سکوت و استیصال نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • گاردین:ایران و اسرائیل را از آستانه جنگ بزرگ دور کنید / حمله به تاسیسات هسته ای ایران تشدید تنش خواهد بود
  • برلین: خاورمیانه نباید وارد وضعیتی شود که خروجی آن غیرقابل‌پیش‌بینی باشد
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها شامل بخش خصوصی و کارگران می‌شود؟
  • آمریکا شدیدترین لوایح را علیه ایران تصویب کرد
  • مخالفت کامل اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها
  • شب پرستاره قدس و جیغ نتانیاهو
  • ایران رکن اصلی و حیاتی امنیت اسرائیل را از بین برد