Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-16@10:20:03 GMT

نقش زندان‌های آمریکا در شیوع کروناویروس

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۵۰۵۰۲

باوجوداینکه زندانیان پشت دیوارهای بلند و سیم‌های خاردار نگهداری می‌شوند اما این حفاظت مانع از ورود بیماری‌های مسری مانند کووید- 19 نمی‌شود. نه‌تنها ویروس می‌تواند به داخل زندان راه یابد، بلکه می‌تواند از درون آن به اجتماع راه یابد.

تاثیر ویروس در بازداشتگاه‌ها و زندان‌هایی که افراد زیادی وارد و خارج می‌شوند، بیشتر و فرصت برای انتشار بیماری در این زندان‌ها زیاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهند که زندان‌ها نقش زیادی در انتشار کروناویروس دارند. درحالی‌که موارد ابتلا به کووید -19 در زندان‌های آمریکا رو به افزایش است، این تحقیقات نشان می‌دهند چطور این ویروس می‌تواند به دنیای خارج راه و انتشار یابد.

مقامات تگزاس، فلوریدا و آریزونا می‌گویند که بازگشایی‌های اولیه باعث انفجار کووید- 19 شده است.

طبق محاسبات انجام‌شده توسط جامعه آزادی‌های مدنی آمریکا با همکاری محققان دانشگاه‌های پنسیلوانیا، تنسی و واشنگتن، اجتماعات در زندان‌ها می‌تواند 99 هزار تا 188 هزار نفر را به آمار مرگ‌ومیر ناشی از کروناویروس در آمریکا اضافه کند.

نتایج این تحقیق در ماه آوریل درحالی‌ منتشر شد که متخصصان پیش‌بینی کرده بودند که آمار تلفات ناشی از کروناویروس زیر 100هزار نفر خواهد بود. در 30 ژوئن آمار مرگ در ایالات‌متحده به بیشتر از 125 هزار و 800 نفر رسید.

به گفته محققان باوجوداینکه اطلاعات اخیر برای به دست آوردن علت و معلول کافی نیست، اما این یافته‌ها با این فرضیه سازگار است که دستگیری و زندانی کردن باعث افزایش میزان سرایت می‌شود.

در تحقیق مشابه که در مجله Health Policy به چاپ رسیده، نیز نتایج مشابهی به‌دست‌آمده است.

این نتایج با مخالفت مسئولان اداره بهداشت عمومی شیکاگو روبرو شده است. آنان این نتایج  را ادعایی دروغ می‌خوانند و ادعا می‌کنند که این نتایج بر اساس اطلاعات قدیمی به‌دست‌آمده است و هم‌اکنون شرایط در زندان‌ها تغییر کرده و آزمایش کرونا و قرنطینه اجرا می‌شود.

 

بر اساس آماری که توسط مسئولان اداره شهر کانتی اعلام‌شده است، هفت زندانی و سه کارمند فوت‌شده‌اند.

بر اساس آمار پروژه Marshall کووید- 19 تقریبا 60 هزار زندانی و کارمندان زندان را آلوده کرده است و بیش از 600 فرد را به کام مرگ کشانده است.

بسیاری از زندان‌ها، تعداد زندانیان را برای کاهش ابتلا کاهش داده‌اند.

بیماری‌های مسری بین اجتماع و زندان در رفت‌وآمد است، همان اتفاقی که بین قرن 19 و 20 به دلیل ویروس ایدز بعد از سال 1980 رخ داد.

در سال‌های اخیر، این نکته در رابطه با هپاتیت C،بیماری مسری با میزان بالای عفونت، در زندان‌ها به دلیل تعداد زیاد معتادان تزریقی دوباره مطرح شد. اشتراک سوزن یکی از اصلی‌ترین وسیله انتقال هپاتیت C است.

به گفته یک متخصص بیماری‌های عفونی که درمان بیماران 6 زندان را بر عهده دارد، بیشتر سرشاخه‌های ابتلا که باعث سرایت بیماری شده‌اند کسانی بودند که در زندان کار می‌کردند نه زندانیانی که تازه زندانی شدند.

نکته‌ای قابل تامل در مورد زندان‌ها و شیوع کروناویروس این است که تعداد زیادی از زندانیان رنگین‌پوست هستند  و کروناویروس رنگین‌پوستان را با نرخ‌های بالاتری به نسبت کل جمعیت مبتلا کرده است.

دکتر بارنرت استادیار دانشگاه UCLA کالیفرنیا می‌گوید، ما علاوه بر شیوع  کووید -19 با افزایش تعداد سیاه‌پوستانی که زندانی می شوند نیز روبرو هستیم.

این همه‌گیری انگیزه‌ای به جنبش رو به رشد برای کاهش جمعیت زندان‌ها داده است. از زمان شروع همه‌گیری، بسیاری از ایالت‌ها و حوزه‌های قضایی برای کاهش جمعیت زندانیان، اقدامات آزاد کردن مجرمان جرایم غیر خشونت‌آمیز و بخشودگی را اجرا کردند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: ویروس زندان جامعه مرگ ایدز درمان رشد ایدز پوست خشونت رشد زندان زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۰۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارآفرینی و درآمدزایی برای ۲ هزار زندانی در خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، ‌غلامرضا روشان روز یکشنبه در دیدار نماینده ولی فقیه در خوزستان از زندان مرکزی اهواز گفت: مهارت‌آموزی به مددجویان باهدف اشتغالزایی و کسب درآمد از جمله اهداف و برنامه‌های اداره کل زندان‌های استان است.

وی با بیان اینکه پارسال حدود ۷ هزار زندانی آموزش‌های فنی و مهارتی فرا گرفتند و گواهی رسمی فنی و حرفه‌ای را در ۲۵ رشته دریافت کردند، افزود: درحال حاضر ۲ هزار زندانی در زندان‌ها و کارگاه‌های استان مشغول کار هستند و کسب درآمد می‌کنند.  

روشان با اشاره به اینکه اداره کل زندان‌های استان در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی مقام نخست کشور را در سال ۱۴۰۲ کسب کرده است، ادامه داد: روزانه بیش از ۸۵ درصد زندانیان استان از برنامه‌ها فرهنگی و تربیتی بهره‌مند می‌شوند.

حجت الاسلام سید محمدنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان نیز در دیدار با جمعی از زندانیان زندان مرکزی اهواز گفت: زندان فرصتی برای احیای انسان‌های آسیب دیده از جرم بوده و اقدامات زندان‌ها در اصلاح مجرمان و تبدیل زندان به آموزشگاه نیکی‌ها قابل تحسین است.

وی افزود: مددجویان با کمک اقدامات و فرصت‌های اصلاحی و تربیتی مجموعه زندانبانی اسلامی، به مسیر زندگی سعادتمندانمه اجتماعی باز گردند.

حجت الاسلام موسوی فرد ادامه داد: مددجویان از فرصت اجباری برای اصلاح رفتار و اندیشه‌های مجرمانه خود استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • آزادی ۴ زندانی جرائم غیر عمد از زندان شوشتر
  • ۸۰۵ زندانی جرائم غیر عمد در کهگیلویه وبویراحمد آزاد شدند
  • اشتغال به کار بیش از هزار و ۶۰۰ زندانی در قم
  • یک‌هزار و ۶۸۲ زندانی در قم مشغول کار هستند
  • وجود ۳۰۷ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های کردستان
  • کارآفرینی برای ۲ هزار زندانی در خوزستان
  • کارآفرینی و درآمدزایی برای ۲ هزار زندانی در خوزستان
  • بازماندگان کووید شدید ماه‌ها بعد با مشکلات سلامتی مواجه می شوند
  • ۱۷۰ زندانی در گلستان چشم انتظار کمک خیران هستند
  • حکم اعدام یک زندانی دیگر در آمریکا اجرا شد