Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-25@08:17:44 GMT

برداشت ۴۵ درصدی گندم از مزارع کشور

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۵۰۵۰۵

برداشت ۴۵ درصدی گندم از مزارع کشور

خبرگزاری میزان- نایب رییس بنیاد ملی گندمکاران گفت: حجم خرید گندم به حدود ۵ میلیون تن در حال نزدیک شدن است و ۴۵ درصد از سطح کشت گندم کشور برداشت شده است. تاریخ انتشار: 11:18 - 17 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۵۴۱۹

علی قلی ایمانی در گفت‌وگو با میزان درباره آخرین وضعیت خرید گندم از کشاورزان اظهار کرد: حجم خرید گندم به حدود ۵ میلیون تن در حال نزدیک شدن است و ۴۵ درصد از سطح کشت گندم کشور برداشت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رییس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه پرداخت مطالبات تقریبا به روز شده است، افزود: در یک مقطع زمانی یک ماهه وقفه‌ای در پرداخت مطالبات صورت گرفته بود، اما اکنون به روال عادی برگشته و حدود ۹۵ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه خرید و تولید گندم حدود ۵ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است، گفت: امیدواریم تا شهریورماه حدود ۱۰ میلیون تن خرید گندم صورت گیرد.

ایمانی با بیان اینکه تولید گندم امسال به حدود ۱۴ میلیون تن خواهد رسید، خاطرنشان کرد: تاکنون حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شده است.

نایب رییس بنیاد ملی گندمکاران درباره اینکه آیا امسال نیز دلالان به دنبال خرید گندم از کشاورزان هستند، تصریح کرد: در مقطع یک ماهه‌ای که پرداخت‌ها متوقف شده بود کشاورزانی که نیاز به نقدینگی داشتند ناچار محصول خود را زیر قیمت مصوب به دلالان فروختند، اما در حال حاضر به دلیل پرداخت‌های به موقعی که صورت گرفت اعتماد کشاورزان جلب شد، این اتفاق به ندرت می‌افتد.

گفتنی است؛ در اواسط اردیبهشت ماه تا خردادماه پرداخت مطالبات به کشاورزان طولانی شد و بدهی دولت به گندمکاران به یک هزار میلیارد تومان رسیده بود که پس از این وقفه پرداخت‌ها به روز شد.

بیشتر بخوانید: تاخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران به ۲۰ روز رسید

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: محصولات کشاورزی اخبار اقتصادی پرداخت مطالبات میلیون تن خرید گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۰۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گندم‌کاران استان اردبیل در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند

نوبخت اژدری امروز در جلسه هماهنگی خرید تضمینی گندم استان اردبیل گفت: تمامی کشاورزان گندم‌کار باید قبل از شروع فصل خرید نسبت به ثبت‌نام در سامانه پهنه‌بندی وزارت جهاد کشاورزی اقدام کنند تا در زمان مراجعه به مراکز خرید بدون معطلی بتوانند محصول خود را به مراکز تعیین شده تحویل دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به نزدیک شدن به ایام برداشت غلات استان بیان کرد: از کشاورزان تقاضا داریم که از برداشت زودهنگام گندم و جو تولیدی خود به خاطر داشتن رطوبت احتمالی خودداری و در زمان اعلام شده از سوی کارشناسان جهاد کشاورزی نسبت به برداشت محصولات اقدام کنند.

او اظهار کرد: تمهیدات لازم برای خرید گندم از کشاورزان انجام شده و هیچ گونه مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی گندم به ۵۵۶ هزار تن رسید
  • گندم‌کاران استان اردبیل در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • برداشت گندم از مزارع مهران
  • پرداخت هزینه حمل و نقل به گندم‌کاران کشت قراردادی در ایلام
  • آغاز برداشت گندم از مزارع استان ایلام
  • تخصیص جایزه گندم به کجا رسید؟
  • آغاز برداشت گندم از مزارع شادگان
  • خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت آغاز می شود
  • آغاز خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت