Web Analytics Made Easy - Statcounter

اولین نشست تخصصی انجمن فیلم ققنوس کشور با حضور رئیس سازمان بسیج دانشجویی و جمعی از هنرمندان در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد.

اولین نشست تخصصی انجمن فیلم ققنوس کشور با حضور محمد جواد رئیس سازمان بسیج دانشجویی، جهانگیر الماسی، مریم جلالی، مهدی عظیمی میرآبادی و جمعی دیگر از هنرمندان در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هنر اصیل هنری است که ریشه در حقیقت دارد

نیک‌روش در ابتدای نشست با قدردانی از حضور هنرمندان در این جلسه گفت: خیلی خوشحالم از اینکه خدمت شما بزرگواران هستیم و امیدواریم که زمینه رشد یک نسل پا به کار انقلابی را در عرصه سینما رقم بزنیم و ان شاالله بتوانیم زمینه را برای انتقال تجربیات بزرگواران به بدنه انقلابی دانشجویی ایجاد کنیم تا این عزیزان بتوانند این مسیر را ادامه بدهند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی ادامه داد: هنر اصیل هنری است که ریشه در حقیقت دارد و آن چیزی که به یک پدیده هنری و یک مخلوق هنری ماندگاری می‌دهد دقیقاً آنجایی است که نسبتی با حقیقت دارد و آن چیزی که هنر و یک محصول هنری را در حوزه سینما و تلویزیون ممتاز می‌کند بیش‌از آن‌که جلوه‌های فنی آن باشد اصل ایده آن است شاید ذکر مثال از شهید آوینی برای این جمع خیلی ضرورت نداشته باشد، اما واقعاً همراه سازی که انسان با اندیشه‌ها و آثار شهید آوینی پیدا می‌کند گواه این ادعاست.

نیک‌روش با بیان اینکه هدف امام از تاسیس بسیج دانشجویی و طلبه صرفا یک حرکت فرهنگی بود ابراز داشت: مشخصا آنچه که طی این سال‌ها از تأسیس بسیج دانشجویی گذشته؛ بسیج دانشجویی جزو معدود مجموعه‌هایی که در واپسین ماه‌های حیات امام راحل توسط خود ایشان بنا گذاشته‌شده است و به نظر می‌رسد که امام می‌خواستند آرایش جدیدی را به نیرو‌های که دل درگرو انقلاب داشتن بدهد چراکه جنگ سخت تقریباً تکلیفش مشخص‌شده بود و عرصه‌های جدیدی باید برای مردم ما عرصه‌های جدیدی خلق می‌شد که آن مسیر، مسیر فضای نرم بود.

وی افزود: امام راحل برای این کار تشکیل بسیج دانشجو و طلبه را یکی از ضروری‌ترین تشکل‌ها می‌دانست که در عرصه‌های مختلف هم در جبهه هم در سازندگی هم در فرهنگ و... باید حضورداشته باشند به‌راستی امام به دنبال چه بود در اینجا است که ایشان افق را روشن می‌کند و می‌گوید به دنبال حکومت اسلامی هستیم و این حکومت بزرگ اسلامی برای آن‌که پیام آن فراگیر باشد به زبان‌هایی به‌غیراز زبان‌هایی که نیاز به ترجمه داشته باشد نیاز دارد و آن زبان، زبان هنر است.

نیک روش با ابراز اینکه ماموریت بسیج دانشجویی تربیت انسان متعالی و متعهد است، افزود: ما در بسیج دانشجویی دو وظیفه داریم یکی تربیت نیروی تراز انقلاب است نیرویی که هم مراتب تعهد و تخصص آن در سطح قابل قبولی باشد و هم بتواند با ایفای نقش در عرصه‌های مختلف به حل مسائل و مشکلات مردم و کشور کمک کند لذا در اینجا یک هم‌افزایی بین این حوزه احساس می‌شود تا با بهره گیری از آن بتوانند با زبانی پویا و متعالی به حل مشکلات پرداخت.

تجلیل از ورود جدی و عمیق بسیج دانشجویی در عرصه فیلم و سینما

در ادامه این نشست کامران ملکی با بیان اینکه ورود بسیج دانشجویی به این عرصه اتفاق مبارک و میمونی است، گفت: اینکه بسیج دانشجویی در عرصه فیلم و سینما ورود جدی و عمیق پیدا کرده است جای خوشحالی است و این اتفاق برای کشور یک نیاز است.

وی ادامه داد: نیاز امروز کشور ما این نیست که در عرصه سینما حرف نو گفته شود بلکه کافی است تنها حرف‌های خودمان که همان ادبیات و مفاهیم انقلاب اسلامی است، گفته شود. نگاه امنیتی به مقوله فرهنگ و هنر همواره آسیب زا بوده است

پرویز فارسی جانی هم با بیان اینکه نگاه امنیتی به مقوله فرهنگ و هنر همواره آسیب زا بوده است، افزود: آسیبی که می‌توان حوزه هنر را تحت‌الشعاع قرار دهد نگاه امنیتی و سیاسی است هنر باید زاییده درون دل جان و عقل باشد و این که امثال شهید آوینی این‌گونه درخشیدند برای خودسازی بود که این‌ها داشتند.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری فرمودند بهترین زبان برای معرفی انقلاب و دفاع مقدس هنر و سینما است و متأسفانه کمترین توجه در این زمینه از طرف ما به این موضوع شده است.

وی افزود: نبود فکر و اندیشه در بین دانشجویان و به تبع سردرگمی و آشفتگی کاملاً محسوس و این انجمن می‌تواند در حوزه هنر، علم و صنعت سینما در مهد آن یعنی دانشگاه کمک شایانی به این عرصه بکند.

یادمان رفت سینما حوزه فرهنگسازی است

در ادامه جهانگیر الماسی ضمن انتقاد از سیاست‌های فرهنگی حاکم بر کشور گفت: در سینما به همه ابزاری نگاه کردیم و یادمان رفت سینما حوزه فرهنگسازی است.

وی ادامه داد: ما باید کاری کنیم سینمای خوب سینمای خون ساز است و اگر غرب و شرق به دنبال ایجاد مکتبی در عرصه سینما هستند بخاطر عقبه فکری و علمی هست. این بازیگر مطرح کشور اضافه کرد: قلبا خوشحالم بسیج دانشجویی به این عرصه ورود کرده است.

سازمان بسیج دانشجویی زمینه بسیار خوبی برای تربیت نیروی جوان فیلمساز دارد

حمید رضا نوروزی رئیس هئیت مدیره ویدیو رسانه کشور هم با بیان اینکه سازمان بسیج دانشجویی زمینه بسیار خوبی برای تربیت نیروی جوان فیلمساز دارد، افزود: یکی از نکات مهم در بسیج دانشجویی کم بودن موانع نسبت به بقیه سازمان هاست و این مسئله در تولید اثر بسیار موثر است و من این مسئله را نقطه قوت سازمان می‌دانم.

وی ادامه داد: نکته بعدی این سازمان مخاطبان آن است که نیرو‌های جوان و پر انگیزه هستند که بسیار حائز اهمیت است اشتیاق نیرو‌های جوان برای کار در فضای هنری است و باید از این انگیزه موجود به درستی استفاده شود.

محرومیت و فقر مادی نباید مانع از رشد جوانان در فضای هنری شود

سید صادق موسوی مدیرعامل انجمن سینمایی جوان با اشاره به تاریخچه‌ای از تاسیس انجمن سینمایی جوان ایران و وظیفه این نهاد را کشف استعداد‌های جوان و هنری دانست و گفت: اگر یک جوان با استعداد در یک منطقه محروم زندگی می‌کند این محرومیت و فقر مادی نباید مانع از رشد او در فضای هنری شود و ظیفه‌ی این مجموعه حمایت از این استعداد‌ها است.

مدیرعامل انجمن سینمایی جوان ادامه داد: ما حاضریم تمام امکانات این مجموعه را همگی به صورت رایگان در اختیار جشنواره قرار دهیم و اعلام می‌کنم با یک مکانیزمی که شما بتوانید آن را طراحی کنید و برگزیدگان جشنواره ققنوس را به عنوان بورسیه در مراکز این انجمن تحت تعلیم قرار خواهیم داد.

در زمینه فرهنگ و هنر باید نگاه تشکیلاتی و کادر سازی حاکم باشد

مهدی عظیمی میرآبادی، با ابراز اینکه در زمینه فرهنگ و هنر باید نگاه تشکیلاتی و کادر سازی همواره حاکم باشد، افزود: نگاه مان در این عرصه باید کادرسازی و آموزش و تربیت نیرو باشد، اما مسئله من این است که آیا فیلم ساز آموزش بدهیم و مانند زمین زارعی آن را آماده کشت کنیم و برای کشت در اختیار دیگران قرار دهیم و یا اینکه به آن‌ها یاد بدهیم که چه چیزی می‌خواهند در آن زمین به کارند به نظر من ما باید علاوه بر تربیت نیروی انسانی به مسئله آموزش محتوا نیز توجه کنیم.

باید منابع انسانی برای فرهنگ و هنر تربیت بشوند

مینا معین فرد از تهیه کنندگان جوان سینما گفت: با استفاده از ظرفیت بسیج و با بهره گیری از درس‌های مدیریتی باید منابع انسانی برای فرهنگ و هنر تربیت بشوند.

بستر‌های بسیج دانشجویی بستری مناسب جهت رشد ظرفیت‌های هنرمندان دانشجوست

مریم جلالی از کارشناسان حوزه خانواده و رسانه هم بستر‌های بسیج دانشجویی جهت انعکاس رسانه‌ای اقدامات و آثار دانشجویان هنرمند را بستری مناسب جهت رشد ظرفیت‌های هنرمندان دانشجو دانست.

جوانان هیچ راه ورودی به نهاد‌های فرهنگی پیدا نمی‌کنند

سید امین جواهری دبیر انجمن فیلم ققنوس هم در این نشست ضمن قدردانی از نظرات اعضای هسته مرکزی انجمن، ضمن گلایه از برخی مدیران سینمایی گفت: جوانان هیچ راه ورودی به نهاد‌های فرهنگی پیدا نمی‌کنند، زیرا با ژست‌های سازمانی مواجه هستند و ما حتما نباید در این عرصه هنری به فکر نخبگان سینمایی باشیم، در وهله اول باید جوانان انبوه هنری را به کار بگیریم تا ان‌ها را از رکود هنری بیرون بیاوریم و امیدواریم بسیج دانشجویی فضایی باشد تا عرصه را برای ورود جوانان هنر ترغیب و هدایت نماید.

در پایان ریاست سازمان بسیج دانشجویی از اعضای مرکزی شورا با اهدای لوحی تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است، هسته مرکزی انجمن فیلم ققنوس باهدف شبکه سازی و سازماندهی دانشجویان مستعد وعلاقه‌مند و پرورش و حمایت از فیلمسازان متعهد و متخصص در سطح سازمان بسیج دانشجویی با حضور اعضای ذیل شکل گرفته:

محمدجواد نیک‌روش (رئیس سازمان بسیج دانشجویی)
محسن جهانی (معاون فرهنگسازی سازمان بسیج دانشجویی)
مهرداد توکلی (مدیریت هنری و رسانه‌ای سازمان بسیج دانشجویی)
امین جواهری (دبیر انجمن دانشجویی فیلم ققنوس)
جهانگیر الماسی (بازیگر سینما و تلویزیون)
کامران ملکی (هئیت مدیره خانه سینما تهیه کننده و کارگردان)
سیدصادق موسوی (رئیس انجمن سینمایی جوانان ایران)
حمیدرضا نوروزی (رئیس هئیت مدیره ویدیو رسانه کشور)
مهدی عظیمی میرآبادی (مدیرعامل انجمن سینمایی انقلاب و دفاع مقدس)
مریم جلالی (نماینده و مشاور ریاست صداو سیما و تهیه کننده)
خانم مینا معین فرد (تهیه کننده)
پرویز فارسیجانی (تهیه کننده و کارگردان برجسته سینما و تلویزیون)

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رئیس سازمان بسیج دانشجویی بازیگران سینما جهانگیر الماسی سازمان بسیج دانشجویی رئیس سازمان بسیج دانشجویی انجمن سینمایی جوان تربیت نیروی نگاه امنیتی فرهنگ و هنر تربیت نیرو تهیه کننده نیک روش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۰۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) نگاه قائم مقام وزیر فرهنگ به ممیزی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دانش بنیان کردن، راه‌حل حذف نگاه‌های سطحی از دیپلماسی فرهنگی
  • دیپلماسی و میدان؛ تقابل یا هم افزایی
  • ارتش در عرصه‌های مختلف جایگاه خود را تحکیم و تثبیت کرده است
  • ارتش در عرصه های مختلف جایگاه خود را تحکیم و تثبیت کرده است
  • کمک ۳۱۶ هزار دلاری اهالی سینما برای غزه
  • سینمای ایران نیازمند دگردیسی است/ چرا تنوع ژانر نداریم؟
  • تحقق شعار سال نیازمند همکاری و هم افزایی همه دستگاه‌ها است
  • جمهوری اسلامی ایران صلح طلب، اما جنگ بلد
  • (ویدیو) نگاه قائم مقام وزیر فرهنگ به ممیزی
  • درهای سازمان بسیج هنرمندان به روی همه باز است