Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سید علی آقازاده ۱۷ تیر بیان کرد: در حال حاضر دوسوم استان‌های کشور در بحث ابتلا به ویروس کرونا در وضعیت قرمز قرار دارند. استان مرکزی در وضعیت قرمز قرار ندارد ولی پیش‌بینی می‌کنیم و نگرانیم ظرف دو تا سه هفته آینده اگر روال موجود بی‌توجهی به هشدارهای بهداشتی ادامه پیدا کند، همچنان شاهد افزایش آمار ابتلا به ویروس باشیم که بر این اساس وضعیت بدی را شاهد خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از ۱۵ تیرماه استفاده از ماسک اجباری شده و افراد باید در فضاهای عمومی ‌حتما از ماسک استفاده کنند. مردم استان با رعایت پروتکل‌ها می‌توانند نقش تعیین کننده ای در حفظ شرایط مناسب استان در حوزه شیوع این بیماری داشته باشند.

زاهدان با ۷۰ درصد موارد مثبت کانون بحران کروناست

استاندار مرکزی گفت: در حال حاضر تعداد زیادی از پرستاران و کادر درمان استان گرفتار بیماری شده‌اند و نگرانیم که هفته آینده نیرو و پرسنل درمانی به اندازه کافی نداشته باشیم، به همین دلیل وضعیت حساسی پیش روست و لازم است که مردم حتما الزامات را رعایت کنند تا با بحران روبرو نشویم و مانع گسترش بیماری شویم.

آقازاده در خصوص اعمال محدودیت‌ها در استان گفت: اگر شرایط در استان نگران کننده باشد و شاهد توسعه و پیشرفت بیماری در سراسر استان باشیم، به ناچار برخی از محدودیت‌ها را اعمال خواهیم کرد و علیرغم میل باطنی ممکن است حتی برخی از فعالیت‌ها نیز محدود شود.

وی گفت: کادر پزشکی و پرستاران استان مرکزی و مراکز درمانی چهار ماه سخت را پشت سر گذاشته اند و شاید بیش از این هم تاب آوری نداشته باشند، به همین دلیل باید مردم کمک کنند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کادر درمان را تنها نگذارند تا فشار روی مراکز درمان کاهش یابد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: در مصوبات قرارگاه پدافند زیستی، دستگاه‌ها و شهرداری‌ها ملزم به ارائه خدمات و ضدعفونی شهرها شوند و هر هفته دو شب ضدعفونی انجام می‌شود، اما به هرحال این امر هزینه بر است و خستگی نیروها را به همراه دارد، اما با همه این تفاسیر از دانشگاه علوم پزشکی حمایت خواهیم کرد و دستگاه‌ها را ملزم به حمایت از این مجموعه کرده‌ایم.

کد خبر 528759 برچسب‌ها استان مرکزی كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان مرکزی كرونا در ايران استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۰۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نام بیماری ترانه علیدوستی اعلام شد

آفتاب‌‌نیوز :

اخباری مبنی بر بیماری ترانه علیدوستی در روز‌های گذشته منتشر شده که موجب نگرانی جامعه سینمایی و مخاطبان شده است. بطور معمول در این مواقع واکنش‌های احساسی و معمولا تلخی منتشر می‌شود که عمده آن‌ها هم تحت تاثیر فضای مجازی و تحلیل‌ها و تفاسیر منابع نامعتبری است که اطلاع‌رسانی دقیق در دستور کار آن‌ها نیست.

ترانه علیدوستی از مدتی پیش دچار بیماری به نام سندرم (Drug Rash with Eosinophilia and Systemic Symptoms) با نام اختصاری (DRESS) شده است که یک نوع واکنش شدید ناشی از حساسیت به مصرف برخی دارو‌ها است.

این وضعیت زمانی ایجاد می‌شود که «سیستم ایمنی» واکنش بیش از حدی به برخی دارو‌ها نشان می‌دهد. در نتیجه این امر باعث ایجاد علائم متعددی مانند تب، ناهنجاری‌های خونی و التهاب اعضاء در سراسر بدن می‌شود.

بر اساس این گزارش خوشبختانه ترانه علیدوستی به موقع متوجه وجود این سندروم شده و درمان‌ها و مراقبت‌های لازم را از ماه‌ها قبل در سکوت انجام داده و پس از پی گرفتن چندین روش درمانی و دارویی، در نهایت توانسته این سندرم را کنترل کند و به شرایط نرمال نزدیک شود و این درمان‌ها به صورت دوره‌ای و برای رسیدن به سلامتی کامل ادامه دارد.

ضمن اینکه حضور چند روزه این بازیگر در بیمارستان کسری تهران که موجب نگرانی‌ها هم شده بود، در ادامه همین مراقبت‌ها بوده که البته به دلیل کاهش اکسیژن خون چند روزی به طول انجامیده و ترانه علیدوستی در حال حاضر شرایط خوبی دارد.

منبع: سینما اعتماد

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • چالش ورزش ایران برای المپیک/ محدودیت در اعزام اعضای کادر فنی
  • نام بیماری ترانه علیدوستی اعلام شد
  • بیماری سالک در دامغان کنترل شد
  • روسیه: غرب بر لبه پرتگاه جنگ هسته‌ای گام برمی‌دارد
  • افزایش مبتلایان به سرطان در بلخ
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • نگرانی نماینده چابهار درباره وضعیت سیل زدگان سیستان و بلوچستان: راه‌های ارتباطی حدود 400 روستا مسدود شده/ از سیل اسفند 1402 تا کنون زیرساخت ها اصلاح نشده/ دولت فقط وعده داد و عمل نکرد