Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرجع تقلید شیعیان گفت: اهانت اخیر که ناشی از عقده همیشگی دشمنان تشیع نسبت به مرجعیت دینی شیعه می باشد، نمیتواند ارادت و نفوذ معنوی مرجعیت را در میان شیعیان و مردم عراق کم رنگ کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، متن پیام حضرت آیت‌الله علوی گرگانی مرجع تقلید شیعیان در محکومیت اهانت به مرجع عالیقدر آیت‌الله سیستانی به این شرح است:

بسمه تعالی

قال الله تعالی « قد بدت البغضاء من افواههم و ما تخفی صدورهم اکبر»

متأسفانه اخیرا یکی از روزنامه های عربستانی اهانتی آشکار را به مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله سیستانی مدظله الوارف روا داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شکی نیست که مرجعیت شیعه در طول تاریخ همیشه نقشی بی بدیل در مقابل تفرقه و دشمنی استکبار جهانی داشته است و مرجع تقلید شیعیان جهان حضرت آیت الله سیستانی مدظله نیز با نفوذ کلمه و قدرت معنوی خود به نماد وحدت ملی عراق و ایستادگی در مقابل نقشه های دشمنان مستکبر تبدیل شده اند.

اهانت اخیر که ناشی از عقده همیشگی دشمنان تشیع نسبت به مرجعیت دینی شیعه می باشد، نمی‌تواند ارادت و نفوذ معنوی مرجعیت را در میان شیعیان و مردم عراق کم رنگ کند.

اینجانب ضمن محکوم کردن این اهانت، آرزوی طول عمر با برکت برای آن مرجع عالیقدر دارم.

امید است خداوند با فرج منتظر واقعی دلهای مستضعفین عالم را شاد کرده و زمینه برپایی حکومت عدل الهی هرچه زودتر فراهم گردد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مراجع آیت الله سیستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۰۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی در قم برگزار شد

شصت و پنجمین سالگرد ارتحال مرجع عالیقدر آیت‌الله العظمی بروجردی(ره) با حضور مراجع عظام تقلید، طلاب و روحانیون و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازقم، شصت و پنجمین سالگرد ارتحال مرجع عالیقدر آیت الله العظمی سید محمد حسین طباطبایی بروجردی شامگاه سه شنبه با حضور مراجع عظام تقلید، طلاب، روحانیون و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.

در این مراسم آیت الله جوادی آملی و آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید، آیت الله حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله مقتدایی عضو شورای عالی مدیریت حوزه، آیت الله شب زنده دار عضو فقهای شورای نگهبان، تعدادی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تعدادی از اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم، طلاب و روحانیون و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

این مراسم گرامیداشت پس از اقامه نماز مغرب و عشاء با قرآئت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد و سید مهدی میرداماد از مداحان اهل بیت (ع) مداحی و استاد حسین انصاریان نیز در این مراسم به ایراد سخن پرداخت.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ حسین انصاریان با اشاره به خدمات آن مرجع عالیقدر اظهار داشت: آیت‌الله بروجردی تا آخرین روزهای عمر با برکت خود دغدغه نشر معارف اهل بیت‌(ع) و ترویج اسلام و تشیع را داشتند.

وی افزود: ایشان در نامه‌ای به نویسندگان مصری از آنان خواست تا فرهنگ اصیل شیعه را به صورت داستان برای کودکان و مردم بنویسند. یک روز قبل از ارتحال ایشان که شدت بیماری سخن نمی‌گفتند، یکبار که چشم باز کردند از اطرافیان سؤال کردند آیا فرستاده من برای تبلیغ اهل‌ بیت(ع) به مصر رفته است یا نه، اگر هنوز نرفته او را بفرستید.

وی بیان کرد: آیت‌الله بروجردی از لحاظ اخلاقی در اوج قله بود؛ با بررسی زندگی و مطالعه کتاب‌های ایشان می‌توانیم به سیره اخلاقیشان پی ببریم. ایشان با معرفت، اخلاص و تقوا مسئولیت‌های خود را پیدا و بدون خستگی در این راه قدم نهاد و عمل کرد. معرفت، اخلاص و تقوا است که انسان را به این نقطه بزرگ اخلاقی می‌رساند.

انصاریان با اشاره به خدمات این مرجع عالیقدر به حوزه‌های علمیه گفت: ایشان زمانی که به قم مشرف شدند، 700 نفر در این حوزه مشغول به تحصیل علوم اهل‌بیت(ع) بودند و زمانی که ایشان از دنیا رفت بیش از 7 هزار نفر مشغول تحصیل بودند.

وی عنوان کرد: ایشان شاگردان زیادی در حوزه علمیه تربیت کردند که برخی از آنان از مراجع تقلید معاصر شدند و برخی را به اقصی نقاط جهان فرستادند و شاگردان ایشان توانستند در عرصه تبلیغ دین اثرگذار باشند.

این استاد حوزوی گفت: در طول 16 سالی که آیت‌الله بروجردی در حوزه علمیه قم حضور داشتند اقدامات بسیاری در راستای گسترش دین اسلام در داخل ایران و کشورهای مختلف انجام داد، که یکی از آن خدمات ماندگار اعزام مبلغ به خارج از کشور بود.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله سید حسین طباطبایی بروجردی در سوم فررودین 1254 در بروجرد متولد شد، نسب او با 32 واسطه به امام حسین‌(ع) می‌رسد. این مرجع و عالم بزرگ جهان اسلام که به مدت 17 سال مدیر حوزه علمیه قم و 15 سال نیز تنها مرجع تقلید شیعه بود در دهم فروردین 1340 پس از یک دوره بیماری دارفانی را وداع گفت و در مسجد اعظم حرم حضرت معصومه‌(س) در قم به خاک سپرده شد.

کتاب‌های این فقیه والامقام در چهار رشته فقه، اصول فقه، حدیث و رجال است. جامع احادیث الشیعة مشهورترین کتاب او به شمار می‌آید که احادیث فقهی شیعه را دربردارد. آثار مرجع بزرگ جهان اسلام آیت‌الله بروجردی در قالب 20 عنوان کتاب و در 40 جلد، از سوی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی به صورت نرم‌افزار انتشار یافته است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • آیت‌الله جنتی: کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند
  • علل انتخاب حضرت عبد العظیم حسنی (ع) برای وکالت در ری
  • بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی در قم برگزار شد
  • گرامیداشت یاد آیت الله بروجردی در قم
  • بیت مرحوم آیت‌الله کاشانی بیانیه صادر کرد
  • نوسازی مرجعیت
  • امشب: مراسم سالگرد آیت‌الله بروجردی در مسجد اعظم قم/ 3 ویژگی مرجع فقید
  • تو را است معجزه در کف ز دشمنان نهراس
  •   همۀ دوستان و دشمنانِ خاورمیانه در روایت نیویورک تایمز
  • دادگاه ویژه سبب می‌شود که روحانیت ملاحظه بیشتری داشته باشند