Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@12:27:42 GMT

استاندار: شهرک صنعتی مجازی در کرمان احداث می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۵۰۷۲۷

استاندار: شهرک صنعتی مجازی در کرمان احداث می‌شود

محمدجواد فدائی روز سه شنبه در نشست پنجره واحد سرمایه گذاری استان کرمان افزود: این اقدام فعالیت‌های پنجره واحد سرمایه گذاری استان را به صورت اتوبوسی و به سرعت انجام می دهد که با اجرای این طرح در صورت مراجعه سرمایه گذاران زیرساخت ها فراهم و استعلامات انجام شده و سرمایه گذار معطل زمین نمی‌ماند.

وی با اشاره به اینکه برخی سرمایه گذاران هشت سال برای دریافت زمین معطل مانده‌اند اظهار داشت: هدف پنجره واحد سرمایه گذاری استان کرمان کوتاه کردن روند فعالیت است و دستگاه های استعلام شونده، تخصصی و تامین کننده زیرساخت ها در مناطق متناسب بروند و واحدهای مناسب در این منطقه را مشخص کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کرمان گفت: گروهی به مسئولیت دفتر جذب استانداری کرمان و عضویت دستگاه های منابع طبیعی، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، محیط زیست، گاز و برق و جهاد کشاورزی در شهرستان کرمان و بخش های مختلف آن، با استفاده از مطالعات منطقه ای و ناحیه ای راه و شهرسازی و آمایش محل های قابل واگذاری و مورد تایید این دستگاه ها را مشخص و محیط زیست واحدهای تایید شده را ظرف ۲ ماه اعلام کنند.

وی بیان داشت: اولویت سرمایه گذاری با شهرک های صنعتی است و از امکان شهرک های صنعتی تا حد امکان استفاده می شود و پس از مراجعه متقاضی ابتدا از شهرک های صنعتی منطقه و نزدیک به آن استعلام گرفته می شود زیرا واگذاری زمین در مناطق دیگر هزینه ها را افزایش می دهد.

فدائی افزود: در نظر گرفتن مناطق سرمایه گذاری برای مواقعی است که واگذاری در شهرک های صنعتی محقق نیست و یا به علت شرایط زیست محیطی امکان استقرار در این شهرک ها وجود ندارد.

وی تصریح کرد: شهرک های دولتی مجوز احداث شهرک های جدید را نمی دهند و اجرای شهرک جدید توسط بخش خصوصی نیز متقاضی می خواهد، در رابر متقاضی شهرک خصوصی مدت ها زمینی دریافت کرده بود که اقدام نکرد و باید زمینی را مشخص کنیم که متقاضی سرگردان نشود.

فدائی گفت: با وجود سال‌ها فعالیت و تلاش مسیر و نحوه همکاری برای برخی دستگاه ها روشن نیست که علت کندی سرمایه گذاری استان کرمان نیز همین امر است.

وی اضافه کرد: دستگاه های اجرایی اطلاعات GIS خود را در اختیار اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان قرار دهند که بانک اطلاعاتی جامع ایجاد کند.

استاندار کرمان افزود: بر اساس پاسخ استعلامات جای جدید برای ۶ واحد در کرمان مشخص شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز گفت: ضوابط استقرار را باید در کمیسیون های مربوطه بررسی کرد و دستگاه ها با کمک یکدیگر پنجره واحد اتوبوسی را شکل دهند و لکه ها و مناطقی برای سرمایه گذاری در کرمان مشخص و انتخاب کنند و پس از آن مطالعات انجام شود.

وی ادامه داد: اکنون مطالعات مدت ها انجام می شود و با مخالفت دستگاه های استعلام شونده روند سرمایه گذاری به تاخیر می افتد.

برچسب‌ها محمد جواد فدایی کرمان سرمایه گذاری استانداری کرمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان سرمایه گذاری استانداری کرمان کرمان سرمایه گذاری استانداری کرمان سرمایه گذاری استان شهرک های صنعتی استان کرمان پنجره واحد دستگاه ها شهرک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۰۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت واحد تولیدی پلمب شده در شهرک صنعتی قدیم فیروزکوه از سر گرفته شد

به گزارش جام جم آنلاین تهران،مظفری دادستان فیروزکوه در این  خصوص گفت : این واحد تولیدی متعهد شد تا ظرف مدت ۶ ماه تصفیه خانه در حال ساخت خود را به بهره برداری برساند و تا قبل از آن هم نسبت به رفع بوی نامطبوع تا کمتر از یکماه آینده اقدام کند. 

رئیس دادگستری فیروزکوه نیز در ادامه بیان داشت: ما تلاش داریم تا کارخانه به فعالیت خود ادامه دهد اما این موضوع نباید موجب تضییع حقوق عامه شود. 

درزی افزود : باید فرآیند تولید کارخانه به گونه ای برنامه ریزی شود تا علاوه بر حفظ راندمان تولید ، از انتشار بوی نامطبوع و نارضایتی مردم هم جلوگیری شود.  

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری عظیم برای انتقال آب به شهرک‌های صنعتی
  • واحد‌های تولیدی قم به نیروی کار نیاز دارند
  • افتتاح طرح توسعه شرکت صنایع شیمیایی در سمنان
  • فعالیت واحد تولیدی پلمب شده در شهرک صنعتی قدیم فیروزکوه از سر گرفته شد
  • واگذاری واحد‌های شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران
  • واگذاری واحدهای شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران
  • شهرک صنفی کارگاهی در رزن احداث می‌شود
  • افتتاح دو واحد تولیدی در گرمسار
  • ساخت پنج شهرک انرژی خورشیدی
  • صدور ۹۶ جواز تاسیس واحدهای صنعتی و تولیدی در تربت حیدریه