Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@11:37:09 GMT

ثبت‌نام حج برای زائران خارجی درعربستان

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۵۰۷۹۱

با توجه به تصمیم سعودی‌ها مبنی بر برگزاری حج امسال فقط برای ساکنان عربستان، ثبت‌نام مشتاقان تشرف به خانه خدا از سایر کشورها که هم‌اکنون در این کشور حضور دارند، از امروز آغاز شد. امکان ثبت‌نام حج برای خارجی‌های ساکن عربستان فراهم شد ناطقان:  روز گذشته مقامات سعودی از ابلاغ دستورالعمل‌ جدید برای برپایی حج تمتع امسال خبر دادند که بر اساس آن، لمس یا بوسیدن خانه خدا برای زائران حج تمتع امسال به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا ممنوع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همچنین با تصمیم جدید مسؤولان سعودی، با توجه به شیوع کرونا و اعمال محدودیت در تشرف زائران به خانه خدا، تمامی زائران بیت‌الله الحرام باید از وسایل شخصی و یکبار مصرف استفاده کنند.

امسال وزارت حج عربستان از عدم پذیرش زائران خانه خدا از سایر کشورها خبر داده و فقط ۱۰ هزار نفر از ساکنان عربستان که زیر ۶۵ سال هستند، به حج مشرف می‌شوند. بر همین اساس فاصله‌گذاری خاصی قرار است در مسجدالحرام صورت گرفته و در حمل و نقل نیز محدودیت‌هایی انجام می‌گیرد؛ به طوری که وسایل نقلیه فقط نیمی از ظرفیت خود را می‌توانند مورد استفاده قرار دهند و امکان پر شدن ظرفیت وسایل حمل و نقل عمومی وجود ندارد. علاوه بر این، ورود حجاج هم باید بر اساس زمان‌بندی از پیش‌ تعیین شده انجام شود.

از ۲۸ ذی‌القعده تا ۱۲ ذی‌الحجه نیز وسایلی که مجوز تردد ندارد، نمی‌توانند وارد مشاعر شوند و باید با هماهنگی فعالیت ماشین‌های دارای مجوز نیز انجام گیرد.

با این تصمیم به نظر می‌رسد که تا دو هفته آینده درهای مسجدالحرام به روی زائران حج بازگشایی شود.

همچنین با توجه به اینکه حج امسال فقط برای ساکنان عربستان برگزار می‌شود و افراد خارجی حاضر در این کشور نیز امکان تشرف به‌ حج ۱۴۴۱ را دارند، وزارت حج عربستان اعلام کرد که از امروز تا ۱۹ ذی‌القعده، مشتاقان زیارت خانه خدا در ایام حج از سایر کشورها که هم‌اکنون در عربستان حضور دارند، می‌توانند اقدام به ثبت‌نام کنند؛ به طوری که پس از سنجش سلامتی و ارزیابی مدارک آن‌ها در صورت تایید وزارت حج عربستان، این افراد به حج تمتع مشرف می‌شوند.

به گزارش فارس، شیوع کرونا موجب لغو حج تمتع برای سایر کشورها به جز عربستان شده است که البته این تصمیم سعودی‌ها حاشیه‌ها و نارضایتی سایر کشورها را به همراه داشته است.
منبع: فارس برچسب ها: ثبت نام ، حج ، ناطقان ، عربستان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ثبت نام حج ناطقان عربستان سایر کشورها خانه خدا حج تمتع ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۰۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برقراری پرواز‌های حج از خرداد امسال به مقصد عربستان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، علی رضا جهانگیری افزود: پرواز‌های حج از ۶ خرداد برقرار می‌شود و ۳ هزار و ۴۵۰ زائراز استان همدان وکردستان عازم سرزمین وحی می‌شوند.

او تصریح کرد: برای حج عمره هم ۹۰ زائر مقررشده از این فرودگاه عازم بیت الله الحرام شوند.

دیگر خبرها

  • همراه داشتن ۱۴ قلم دارو در عربستان برای زائران حج ممنوع است
  • ممنوعیت ۱۴ قلم دارو در کشور عربستان 
  • همراه داشتن این دارو‌ها در عربستان ممنوع است
  • همراه داشتن کدام داروها در عربستان ممنوع است؟
  • هشدار جدی عربستان درباره حج
  • هشدار به زائران حج عمره | این ۱۴ قلم دارو در عربستان ممنوع است
  • برقراری پرواز‌های حج از خرداد امسال به مقصد عربستان
  • صدور روادید زائران حج تمتع آغاز شده است
  • اعلام تعداد زائران حج و پیگیری‌ برای ویزای عربستان
  • اعزام زائران عمره به عربستان از ۱۱ ایستگاه پروازی