Web Analytics Made Easy - Statcounter

زعفر احدزاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: علاوه بر این عوامل بر اساس پژوهش‌های انجام‌شده، رابطه‌ مستقیمی بین وضعیت اقتصادی مردم و کتاب‌خوانی نیز وجود دارد.

وی نقش خانواده‌ها را در کنار سیستم‌های آموزشی، پرورشی و فرهنگی در مهربانی با یار مهربان مهم دانست و گفت: والدین کتابخوان، فرزندان کتابخوان خواهند داشت و والدین همواره به عنوان الگوهای رفتاری نقش بسزایی در تربیت روانی، فکری و اجتماعی شدن فرزندان خود دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او ، امروزه الزام وجود کتاب در سبد فرهنگی خانواده‌ها امری ضروری است و این در حالی است که ماهواره‌ها و رسانه‌های مدرن بویژه فضای مجازی جایگزین کتاب و کتابخوانی شده است.

او افزود: در سال‌های اخیر با توسعه علم و تکنولوژی و باز شدن پای شبکه‌های اجتماعی به زندگی، کتاب و کتابخوانی به فراموشی سپرده شده و از طرفی بسیاری از شهروندان کتاب خواندن را تنها به درس و مدرسه و دانشگاه محدود می کنند، در حالی که کتاب خوانی می‌تواند یک تفریح خوب و لذت‌بخش برای کسانی باشد که نمی‌دانند اوقات فراغت خود را چگونه بگذرانند.

وی اظهارداشت: پرورش و تربیت خواندن از روزهای اول زندگی و کودکی در محیط خانه و خانواده شروع می‌شود و تا آخرین مراحل و عالی‌ترین تحصیلات دانشگاهی ادامه می‌یابد و در این راستا عادت کردن به کتابخوانی لازم و کافی نبوده و باید نسبت به تحکیم و تداوم آن تلاش کرد تا هدف و مقصود مطالعه تحقق یابد.

او گفت: برای تداوم عادت خواندن باید سازمان‌های دیگر هم به یاری و همکاری نظام آموزشی بیایند که در این میان رسانه‌های همگانی و امکانات و ابرازهای ارتباطی فراگیر نقش موثری دارند.

وی همچنین با اشاره به نقش ترویج و تشریح فواید شیرین کتاب و کتابخوانی در بهبود شرایط موجود افزود: اگر لذت و شیرینی خواندن کتاب و سفر به دنیای انسان بودگی بیش از پیش بازگو شود و دنیای بدون خشونت و سرشار از عشق و عطوفت کتاب درست تبیین شود در بهبود شرایط موثر خواهد بود.

احدزاده مهم‌ترین رسالت و محوری‌ترین فعالیت کانون را کتاب و کتابخوانی دانست و بیان‌کرد: مناسبت‌های ملی و بین‌المللی هم فرصت مناسبی جهت تاکید بیشتر بر ارتباط کودکان و نوجوانان با کتاب و بهانه‌ای برای ورود کتاب به زندگانی کودکان و نوجوانان است ، چرا که انس کودکان با کتاب تضمینی بر استحکام تربیت و فرهیختگی نسل آینده جامعه است.

وی گفت: اهمیت‌افزایی و احترام به  کتاب و کتابخوانی می‌تواند در تنظیم رژیم مصرف رسانه‌ای خانواده‌ها و نسل کودک و نوجوان تاثیر داشته باشد و در این فرایند نقش بی‌بدیل خانواده‌ها بسیار حیاتی است.

برچسب‌ها کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان اردبیل کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان اردبیل کتاب کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان اردبیل کتاب کتاب و کتابخوانی خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۰۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان نظام فکری شهید مطهری را سرلوحه خود قرار دهند

به گزارش خبرنگار مهر، سیداسماعیل حسینی مقدم ظهر دوشنبه در نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم اظهار کرد: آیین تجلیل از مقام معلم می‌بایست به پاس قدردانی از زحمات و نقش آفرینی آنان در کسب افتخارات بصورت ویژه دنبال شود.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم افزود: دستگاه‌های اجرایی استان برنامه‌های تجلیل از مقام معلم را به جد مورد پیگیری قرار دهند.

وی بیان کرد: نظام فکری و اندیشه شهید مطهری می‌بایست سرلوحه معلمان باشد.

حجت الاسلام حسینی مقدم عنوان کرد: تعامل دستگاه‌ها با آموزش و پرورش در افزایش فعالیت‌های ورزشی بسیار حائز اهمیت است.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم با اشاره به طرح مهارت آموزی خاطرنشان کرد: تامین مربیان توانمند این طرح می‌بایست در دستور کار قرار گیرد تا بازدهی بیشتری داشته باشد.

کد خبر 6085603

دیگر خبرها

  • ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه‌های کارشناسی کانون پرورش فکری
  • طرح تحول در انتشارات کانون پرورش فکری کلید خورد
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری میهمان کودکان اراکی
  • کانون پرورش فکری با چندعنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید؟
  • ۱۶ زوج اردبیلی پشت نوبت سرپرستی فرزندخوانده هستند
  • ۱۶ زوج اردبیلی پشت نوبت دریافت فرزندخوانده هستند
  • محمدرضا گلزار و «پانتومیم» نمره قبولی می‌گیرند؟
  • معلمان نظام فکری شهید مطهری را سرلوحه خود قرار دهند