Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی امینی دروازه بان 24 سال پیکان بازی خود را از سپاهان شروع کرده. وی سابقه حضور در همه رده ها ملی را دارد و همراه با سپاهان موفق شده دو قهرمانی در لیگ برتر فوتبال و یک قهرمانی در جام حذفی به دست آورد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی امینی دروازبان جوان و آینده دار پیکان، فوتبال خود را از سال ۸۶ در آکادمی سپاهان آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دروازه‌بان تمام رده‌های سنی سپاهان را حضور داشته که در سن ۱۶ سالگی با تیم بزرگسالان این باشگاه قرار داد امضا می‌کند. او همراه با سپاهان موفق شده دو قهرمانی در لیگ برتر فوتبال و یک قهرمانی در جام حذفی به دست آورد.

امینی سابقه بازی در همه رده‌های ملی را دارد و اولین بار توسط مارک ویلموتس در سال ۲۰۱۹ به تیم ملی فوتبال ایران دعوت شد. این دروازه‌بان اعتقاد دارد سپاهان باشگاه خوبی است، اما عدم استفاده از بازیکنان بومی در آینده مشکلاتی را برای این تیم به وجود خواهد آورد.

وی از استقلال و پرسپولیس پیشنهاد دارد، اما شرایط را برای حضور در این تیم‌ها محیا نمی‌داند. خبرنگار ایمنا گفت و گویی با این بازیکن انجام داده که در ادامه می‌خوانیم:

از چه سالی فوتبال را شروع کردی و چه اتفاقی افتاد که به این رشته علاقه مند شدی؟

از سال ۸۶ و در سن ۹ سالگی فوتبال را شروع کردم که دوازده سال از دوران فوتبال خود را در سپاهان حضور داشتم.

پدرم در بانک ملی کار می‌کند که در گذشته برای تیم فوتبال آن بازی می‌کرد و با توجه به علاقه‌ای که به دروازه بانی فوتبال داشت، من را در این رشته حمایت کرد.

جوان‌ترین بازیکن تاریخ سپاهان هستم که در ۱۶ سالگی وارد تیم بزرگسالان شدم و قرار داد بستم.

به خاطر امتیاز قدی که داشتی در پست دروازه بانی ایستادی؟

زمانی که ۱۴ سال داشتم در تیم نوجوانان سپاهان بین دیگر دروازه‌بان‌ها قدی کوتاه داشتم، اما به دکتر مراجعه کردم و با انجام ورزش‌هایی که قد را بلند می‌کند مانند والیبال و بسکتبال توانستم بلند تر شوم. قد من امتیاز مثبتی است که خودم آن را به وجود آوردم.

داشتن امتیاز قد چه کمکی به دروازه‌بان می‌کند؟

دروازه هفت متر و نیم است هرچه، قد دروازه‌بان بلند تر باشد امکان گرفتن توپ بیشتر می‌شود.

سابقه بازی در چه تیم‌هایی را داری؟

سابقه بازی در تیم‌های سپاهان و پیکان را دارم.

سپاهان را چطور باشگاهی می‌بینی؟

سپاهان باشگاه بزرگی است که هر فوتبالیستی آرزوی بازی در این باشگاه را دارد. من از سن ۱۲ تا ۲۱ سالگی در سپاهان حضور داشتم و با این تیم به هرچه می‌خواستم رسیدم، هرچند خودم هم تلاش کردم اما نام بزرگ سپاهان خیلی به من کمک کرد. سپاهان امسال یک مشکل بزرگ دارد و آن نبود بازیکنان بومی در این تیم است که در آینده برای تیم مشکل ساز خواهد شد.

بازیکن بومی چه تأثیر مثبتی روی تیم دارد؟

وقتی بازیکنی برای تیم شهر خودش بازی می‌کند، غیرت بیشتری در مسابقه نشان می‌دهد تا بازیکنی که از یک شهر دیگر به تیم اضافه شده.

با سپاهان به مقام قهرمانی رسیدی؟

سابقه دو قهرمانی در لیگ برتر و یک قهرمانی در جام حذفی با سپاهان دارم.

چه اتفاقی افتاد از این تیم جدا شدی؟

در رابطه با این موضوع زیاد صحبت کردم که دیگر نمی‌خواهم به آن بپردازم فقط امیدوارم همه مشکلات حل شود تا بتوانم بازهم به این تیم بازگردم.

شرایط تیم فوتبال پیکان چگونه است؟

پیکان تیم خوب و ریشه داری است که بازیکنان حرفه‌ای زیادی از این تیم فوتبال خود را شروع کرده‌اند. امسال به خاطر تغییرات مدیریتی، بازیکنی و مربی که داشتیم به هماهنگی لازم نرسیدیم که امیدوارم در ادامه بازی‌ها به شرایط ایده آل دست پیدا کنیم.

تا چه سالی با پیکان قرار داد داری؟

یک فصل دیگر با پیکان قرار داد دارم.

چه هدف و آرزویی داری؟

نسبت به سنی که دارم و کشوری که در آن زندگی می‌کنم از خودم راضی هستم، زیرا در رده‌های مختلف تیم ملی عملکرد خوبی داشتم و در دو باشگاه بزرگ بازی کردم. آرزویی که بیشتر بازیکنان فوتبال دارند حضور در یک تیم اروپایی و پوشیدن پیراهن تیم ملی است. خوشبختانه اول فصل برای اردوی تیم ملی بزرگسالان دعوت شدم و این چالش خوبی بود که برای من به وجود آمد.

طرفدار چه تیم خارجی هستی؟

تیم مورد علاقه من در اروپا بارسلونا است.

در فوتبال چه اتفاقی رخ می‌دهد که دروازه‌بان دوم جایگزین دروازه‌بان اول می‌شود؟

به نظر من دروازه‌بان دوم کار سخت‌تری نسبت به دروازبان اول دارد زیرا زمانی که دروازه‌بان اول اخراج شود او بدون هیچ آمادگی ذهنی باید وارد دروازه شود.

دروازه‌بان دوم زمانی شانس بازی پیدا می‌کند که در تمرینات خودش را نشان دهد و منتظر فرصت باشد تا به او بازی برسد و از آن به بهترین شکل استفاده کند.

از بین دروازه‌بان‌های ایرانی و خارجی که سابقه بازی با آنها داری کدام از نظر اخلاق و عملکرد خوب بودند؟

لی الویرا یک دروازه‌بان برزیلی اسم و رسم دار است، زمانی که به سپاهان پیوست عملکرد خوبی داشت اما به مرور زمان شرایط به شکلی پیش رفت که خوب بازی می‌کردیم ولی نتیجه نمی‌گرفتیم. از بین دروازه‌بان‌های ایرانی رحمان احمدی یک دروازه‌بان خوب و خوش اخلاق است که از فعالیت کنار او لذت می‌بردم.

الگوی تو در فوتبال چه کسی است؟

الگوهای من در فوتبال مهدی رحمتی و بوفون هستند.

از چه تیم‌هایی پیشنهاد بازی داشتی؟

زمانی که یک نفر دروازه‌بان اصلی تیم ملی امید شود و در بیشتر مسابقات حضور داشته باشد طبیعی است از اکثر تیم‌ها پیشنهاد داشته باشد که این شرایط برای من هم وجود دارد و از هفتاد درصد تیم‌های لیگ برتر پیشنهاد دارم.

از تیم‌های تهرانی پیشنهاد داشتی؟

بله الان هم دارم.

چرا قبول نکردی؟

شرایط را به شکلی نمی‌بینم که بخواهم با استقلال یا پرسپولیس وارد مذاکره شوم.

دروازه‌بان پنالتی گیری هستی؟

بله، در لیگ هجدهم موفق شدم پنالتی علیپور بازیکن پرسپولیس را بگیرم که که تجربه خوبی بود.

نظر تو در رابطه با پیام نیازمند چیست؟

نیازمند رفیق شش ساله و صمیمی من است، از اینکه در سپاهان بازی می‌کند خیلی خوشحالم امیدوارم روند خوبی در این تیم داشته باشد و همانطور که خودش می‌خواهد لژیونر شود.

از سپاهان پیشنهاد داشتی؟

بعد از اینکه از این تیم جدا شدم، بلافاصله پیشنهاد دریافت کردم. همیشه گفتم فرزند این باشگاه هستم و خود را مدیون آن می دانم، هرزمانی بدانم می‌توانم به تیم کمک کنم عقب نمی‌کشم.

گفت و گو از: کیمیا گلپیرا _ خبرنگار سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 431458

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سپاهان تیم فوتبال سپاهان باشگاه سپاهان تیم فوتبال پیکان تیم فوتبال استقلال تیم فوتبال پرسپولیس مهدی امینی تیم ملی فوتبال ایران مارک ویلموتس شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سابقه بازی دروازه بان لیگ برتر تیم ملی تیم ها رده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۰۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجه مشترک دروازه بانان ملی پوش/ ذخیره های مطمئن جانشین باتجربه ها

به گزارش خبرنگار مهر، لیگ برتر فوتبال به هفته‌های پایانی خود نزدیک می‌شود و تیم‌ها با حساسیت زیادی به مصاف حریفان خود می‌روند. در این بین دو تیم پرسپولیس و سپاهان با مصدومیت دروازه‌بانان اصلی خود مواجه شدند به طوری که علیرضا بیرانوند با شکستگی دست مواجه شد و پیام نیازمند نیز در اردوی تیم ملی با مصدومیت رو به رو شد و نتوانست دیدارهای مهم و فشرده برای سپاهان به میدان برود.

مهم‌ترین نگرانی هواداران پرسپولیس در بازی‌های اخیر نبود علیرضا بیرانوند در چهارچوب دروازه بود اما امیررضا رفیعی گلر جوان سرخ‌ها توانسته تاکنون در ۴ دیداری که برای تیم خود به میدان رفته کلین شیت کند و آمار ۱۰۰ درصدی را از خود به ثبت برساند.

در تیم سپاهان هم در نبود نیازمند، نیما میرزازاد در درون چهارچوب دروازه ایستاد و با انجام ۴ بازی تنها در دیدار برابر صنعت نفت دروازه خود را باز شده دید و در مصاف با تراکتور، نساجی و ذوب آهن گلی دریافت نکرد تا رضایت کادر فنی را به دنبال داشته باشد.

در حالی که خیلی از کارشناسان و هواداران دو تیم نگران از وضعیت تیم خود در نبود دو دروازه‌بان ملی پوش بودند اما رفیعی و میرزازاد به خوبی توانستند جواب اعتماد کادر فنی را بدهند و حالا تبدیل به یک رقیب جدی برای بیرانوند و نیازمند شده‌اند. مصدومیت نیازمند رفع شده و این دروازه‌بان می‌تواند سپاهان را در دیدارهای آینده همراهی کند اما بیرانوند کماکان مصدوم است و باید دید چه زمانی می‌تواند در درون دروازه تیمش قرار بگیرد.

تیم‌های پرسپولیس و سپاهان در هفته بیست و پنجم لیگ برتر، روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت و از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه آزادی رو در روی هم قرار می‌گیرند.

کد خبر 6083245

دیگر خبرها

  • بیرانوند به بازی با سپاهان می‌رسد
  • بیرانوند به بازی با سپاهان می رسد
  • رقابت نیازمند و میرزازاد برای جدال برابر پرسپولیس
  • آلومینیوم نه، بیرانوند به سپاهان می‌رسد
  • اوسمار: فقط به خاطر پرسپولیس به ایران آمدم
  • وجه مشترک دروازه بانان ملی پوش/ ذخیره های مطمئن جانشین باتجربه ها
  • ادامه دومینوی پیروزی سرخابی‌ها و انتقام سپاهان از انزلی‌چی‌ها
  • میرزازاد تنها یک کلین شیت تا رسیدن به نیازمند
  • بازگشت سپاهان به رده سوم جدول لیگ برتر فوتبال با پیروزی مقابل ملوان
  • گلزن ملوان در بازی بزرگ: همان همیشگی!