Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آمار‌های منتشر شده نشان می‌دهد در خرداد ماه گذشته، ۹۰ هزار و ۳۰۶ دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شده که از این تعداد، ۴۳ هزار و ۲۵۲ دستگاه توسط گروه خودروسازی سایپا و ۴۲ هزار و ۸۰۷ دستگاه نیز توسط گروه صنعتی ایران‌خودرو تولید شده است.سایر خودروسازان فعال در کشور نیز در این ماه ۴ هزار و ۲۴۷ دستگاه خودرو تولید کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این میزان تولید در خودروسازی‌های کشور در حالی انجام شده که مقایسه آن با مدت زمان مشابه سال قبل (خرداد ۹۸) حکایت از رشد ۳۱ درصدی تولید دارد.

گفتنی است این میزان رشد تولید، زمانی ارزش بیشتری پیدا می‌کند که محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا در زنجیره تامین و خطوط تولید صنایع کشور در نظر گرفته شود.

علاوه بر این، بررسی آماری سهم بازار خودروسازان براساس تولید در خرداد ماه نیز نشان می‌دهد که گروه خودروسازی سایپا با فاصله اندک نسبت به ایران خودرو سهم بیشتری از بازار کشور را به دست آورده است.  سهم سایپا از بازار خودرو کشور در پایان خردادماه ۴۷.۹ درصد و سهم ایران خودرو ۴۷.۴ درصد اعلام شده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۰۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماری از این خودروی نوستالژیک؛ چه تعداد پیکان در هر استان وجود دارد؟

پیکان که روزگاری بیشترین و محبوب‌ترین خودروی کشور بود، این روز‌ها کمتر در سطح کشور دیده می‌شود. تولید این خودرو در سال ۱۳۴۶ توسط شرکت ایران ناسیونال (ایران‌خودرو) شروع شد و سرانجام در اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۴ پس از تولید ۲ میلیون و ۲۹۵ هزار دستگاه با خط تولید خداحافظی کرده و آخرین نسخه آن نیز راهی موزه شد.

به گزاش روزگار خودرو، امروزه بیشتر این خودرو به سرنوشت اسقاط دچار شده، اما همچنان هستند کسانی که سوار بر این خودروی دوست داشتنی در خیابان‌ها و جاده‌ها تردد می‌کنند.

بر اساس آماری از اس‌دیتا تعداد ۲۷۷.۰۷۸ خودروی پیکان در کشور وجود دارد که در جدول زیر به تفکیک آن در هر استان‌می‌پردازیم:

دیگر خبرها

  • بیشترین خسارت بلوچستان سیل به جاده‌ها وارد شده است
  • بیشترین خسارت سیل به جاده‌ها وارد شده است
  • آغاز رسمی بهره‌برداری از ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی ایران‌ خودرو دیزل در شهر کرج
  • قیمت محصولات سایپا چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳؛ ریزش قیمت خودرو‌های وارداتی
  • قیمت خودرو‌های سایپا امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • قیمت خودرو امروز ۲۹ فروردین + جدول
  • واردات نامرئی خودرو
  • اهداف ايران خودرو در سال جهاد اقتصادي
  • قیمت خودرو‌های سایپا امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • آماری از این خودروی نوستالژیک؛ چه تعداد پیکان در هر استان وجود دارد؟