Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-20@03:27:39 GMT

◄ از 20 تیرماه؛ بارنامه کاغذی حذف می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۵۰۹۷۰

◄ از 20 تیرماه؛ بارنامه کاغذی حذف می‌شود

تین نیوز

از بیستم تیرماه سال جاری بارنامه کاغذی حذف می شود و بر اساس ضوابط ابلاغی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بارنامه بصورت الکترونیکی صادر می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان، مهدی صیفوری معاون حمل و نقل  این اداره کل  با بیان این مطلب عنوان کرد: با توجه به الزامات قانونی مندرج در قوانین و مقررات مبارزه با قاچاق کالا و ارز، پیرامون حذف فیزیک بارنامه و الکترونیکی کردن اسناد حمل و نقل کالا بوسیله ناوگان حمل ونقل باربری جاده ای، از بیستم تیرماه سالجاری شرکت های حمل و نقل سراسری موظف به صدور بارنامه الکترونیکی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهندس صیفوری تصریح کرد: شرکت های حمل ونقل سراسری و بزرگ مقیاس هوشمند، پس از اتمام بارنامه های کاغذی مصرف نشده خود ، نسبت به صدور الکترونیکی بارنامه های مربوطه بر اساس ضوابط ابلاغیه این سازمان اقدام و تصویری از داده های بارنامه های مذکور را به نحو مقتضی در اختیار راننده وسیله نقلیه حامل کالا قرار می دهند.

 صیفوری افزود : با توجه به الزامات تخصیص سوخت بر اساس پیمایش و آماده شدن بسترهای لازم برای صدور الکترونیکی بارنامه جهت وانت بارها نیز، از اول مردادماه سال جاری رانندگان وانت بار ها مطابق دستورالعمل ابلاغی سازمان متبوع، نسبت به اخذ بارنامه الکترونیکی اقدام می نمایند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خاطرنشان کرد: سالانه حدود یک میلیون و 400 هزار برگ بارنامه توسط 190 شرکت و موسسه حمل ونقل کالای حوزه شمال استان کرمان صادر می شود که با الکترونیکی شدن بارنامه ، علاوه بر صرفه جویی ریالی، گردش کار دریافت و حمل ونقل کالا با سهولت بیشتری انجام خواهد شد.

صیفوری افزود: صدور اسناد حمل الکترونیکی کالا و حذف فیزیک بارنامه، آغازی بر تحول فرآیندهای مدیریت حمل و نقل کالا میباشد که برای دستیابی به حمل و نقل دیجیتال انجام می شود مضاف بر اینکه موفقیت این طرح، همراهی تمامی دست اندرکاران  بخش حمل ونقل جاده ای ازجمله رانندگان، شرکت های حمل و نقل و تشکل های صنفی ذی ربط را می طلبد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: راهداری و حمل و نقل جاده ای استان كرمان نقل جاده ای حمل و نقل نقل کالا حمل ونقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۰۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ‌۱۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه‌ های کشور

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به شدت بارش‌ها که موجب خرابی‌هایی در سطح جاده‌های کشور و راه‌های روستایی و محورهای فرعی شده است، گفت: خسارت وارد طبق کارشناسی‌های اولیه ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای راه‌ها برآورد شده است.

به گزارش تسنیم، داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای که به دنبال بارش‌های اخیر و به منظور بازدید میدانی از وضعیت راه‌های جنوب سیستان و بلوچستان عازم این استان شده بود، با اشاره به شدت بارش‌ها که موجب خرابی‌هایی در سطح جاده‌های کشور و راههای روستایی و محورهای فرعی شده، گفت: خسارت وارد شده طبق کارشناسی‌های اولیه 1500 میلیارد تومان برای راه‌ها برآورد شده است.

به گفته امانی، نزدیک به 25 راه اصلی و فرعی در جنوب استان سیستان و بلوچستان مسدود شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار کرد: راه‌های حدود 250 روستا نیز مسدود شده که راهداران در حال تلاش برای بازگشایی آن‌ها هستند. 

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: 50 اکیپ فعال و سیار راهدار به همراه 150 دستگاه ماشین آلات مشغول فعالیت و تلاش برای بازگشایی راه‌ها هستند.

امانی افزود: برخی از این ماشین آلات از روستاهای معین هرمزگان، کرمان و جنوب کرمان عازم استان سیستان و بلوچستان شده و مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: ظرف 10 روز آینده تمام راه‌های مسدود شده باز خواهند شد اما اولویت، بازگشایی راه‌های اصلی شهرستان چابهار به دیگر نقاط است که می‌کوشیم ظرف 24 تا 48 ساعت آینده بازگشایی شوند.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل همچنین از همکاران راهدار برای بازگشایی راه‌ها و انجام عملیات امداد و نجات برای دو ناوگان اتوبوس حمل‌ونقل عمومی از سیلاب تقدیر و تشکر کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تبدیل مجوز‌های کاغذی به الکترونیکی تا۲۶ اردیبهشت
  • چهارمحال و بختیاری در جایگاه ششم صدور پروانه کسب الکترونیکی کشور
  • تنها تا ۲۶ اردیبهشت برای تبدیل مجوز‌های کاغذی کسب و کار به الکترونیکی فرصت وجود دارد
  • خسارت ‌۱۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه‌ های کشور
  • خسارت ‌۱۵۰۰ میلیارد سیل به راه‌های کشور
  • رفع ۴۸نقطه حادثه‌خیز شناسنامه‌دار از راه‌های استان
  • افزایش ۲۰ درصدی رسیدگی به تخلفات حمل و نقل جاده ای استان قم
  • رشد ۱۰ درصدی حمل بار و کالا در جاده‌های استان قزوین
  • تمدید مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به الکترونیک تا پایان اردیبهشت‌ماه
  • بازگشایی محور رودبار جنوب به کهنوج در کرمان