Web Analytics Made Easy - Statcounter

اولین جلسه شورای شهر اراک بعد از جلسه‌ی فوق‌العاده پاسخگویی شهردار به سؤالات ۸ عضو شورا روز گذشته در حالی برگزار شد که با جنجال و درگیری شدید لفظی دو عضو فراکسیون امید همراه بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ عصر روز دوشنبه ۱۶ تیرماه جلسه علنی شورای شهر اراک در صحن رسمی با دستور کار بررسی و تصویب دستورالعمل و درخواست‌های ارجاعی از شهرداری اراک و کمیسیون‌های تخصصی با حضور اعضا و شفیعی شهردار اراک آغاز به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جلسه اولین جلسه بعد از جلسه‌ی فوق‌العاده شورای شهر برای شنیدن پاسخ سؤالات مطرح‌شده از سوی ۸ عضو شورا از شهردار اراک بود.

در ابتدای این جلسه ایرج رضایی رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر اراک در نطق پیش از دستور ضمن انتقاد از عملکرد شهرداری اراک طی ۱۵ ماه گذشته نسبت به ارائه صورت‌های مالی ماهانه جهت حسابرسی به شورا نکاتی را به محمد کریم شفیعی شهردار اراک و سایر اعضای شورا متذکر شد.

رضایی در ادامه گفت: شهرداری بایستی عملکرد ماهیانه خود را بر اساس ماده ۷۹ پانزدهم هرماه ارسال نماید که در طول ۱۵ ماه خدمت شهردار حتی یک نسخه به‌موقع ارسال نشده و در صورت ارسال عموماً با اعداد نامشخص و غیرواقعی ارسال‌شده است.

وی در ادامه با ذکر نکاتی از مواردی که در گزارش حسابرسی مالی شهرداری اراک با ابهام مواجه است از رئیس شورای شهر درخواست کرد تا این تذکرات به شهردار ابلاغ و مورد پیگیری قرار گیرد.

ازجمله تذکرات رضایی که در ۱۶ بند مطرح شد موضوع عدم ارسال به‌موقع درآمد و هزینه شهرداری و سازمان‌ها و عدم گزارش انجام پروژه‌های عمرانی سطح شهر، عدم تعیین تکلیف نیروهای انسانی شهرداری و سازمان‌ها، عدم تعیین تکلیف پروژه ممیزی شهر و املاک ونیز شناسنامه‌دار نمودن املاک مستقلات و دارایی‌های شهرداری، عدم تعیین تکلیف عوارض حذف پارکینگ سال‌های ۹۸ و ۹۹ و مبالغ وصول‌شده توسط شهرداری اراک مهم‌ترین مواردی بود که مورداشاره قرار گرفت.

رضایی همچنین با اشاره به اینکه علی‌رغم دریافت مبالغی تحت عنوان عوارض آلایندگی شهر اراک هیچ‌گونه پروژه مشخصی از محل اعتبارات ابن ردیف انجام‌نشده است محل هزینه کرد کلیه این درآمدها را پروژه‌های عمرانی شهر عنوان کرد.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر اراک همچنین خاطرنشان کرد: گزارشات حسابرسی مالی سال‌های ۹۵ و ۹۶ شهرداری عدم اظهارنظر و گزارش سال ۹۷ هم طبق اعلام حسابرس منتخب شورا عدم اظهارنظر می‌باشد و با رویه‌ای که در پیش می‌رود گزارشات سال ۹۸ نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و تلاشی جهت رفع مغایرت گزارشات صورت نگرفته است.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر اراک تصریح کرد: پیشنهاد بودجه برخلاف برنامه ۵ ساله بوده است که با توجه به اینکه در قانون بودجه و بخشنامه بودجه سال ۹۶ به‌صراحت اعلام گردیده بودجه پیشنهادی می‌بایست بر مبنای برنامه ۵ ساله تهیه و تنظیم گردد اما دارای اختلاف فاحش درآمد و هزینه بودجه با برنامه مصوب می‌باشد.

در ادامه دستور کار جلسه توسط طوفان محمدی دیگر عضو شورای شهر اراک قرائت و مواردی ارجاعی از کمیسیون‌ها به صحن شورا به رأی گذاشته شد که موضوع اطلاع‌رسانی مصوبات شورا به مردم در راستای ایجاد شفافیت بر بستر اینترنت همچون سامانه عیان، همکاری‌های شهرداری و شورای شهر اراک با پارک علم و فناوری استان، موفقت با ساخت کلینیک توان‌بخشی مرکز سالمندان ابراهیم‌آباد در اراک و تعیین تکلیف درصد تخفیفات و بازده زمانی پرداخت عوارض ساخت‌وساز ازجمله مهم‌ترین موارد مطرح‌شده در این جلسه بود.

لازم به ذکر است با توجه به قانع نشدن ۸ عضو سؤال‌کننده از شهردار اراک در جلسه‌ی فوق‌العاده روز ۱۵ تیرماه شورای شهر اراک این اعضا درخواست رسمی خود مبنی بر استیضاح شهردار اراک را به رئیس شورا اعلام کردند که در این صورت می‌بایست جلسه‌ی استیضاح شفیعی شهردار اراک کمتر از ۱۰ روز دیگر برگزار و وی در این جلسه به‌صورت مستند و با ارائه‌ی مدارک لازم به سؤالات پاسخ داده و از خود دفاع کند.

بر مبنای ماده ۸۳ قانون شوراها بعد از طرح سوال اعضا از شهردار، در صورتی که سوال کنندگان قانع نشوند، مجددا باید از رئیس شورا درخواست جلسه طرح سوال و استیضاح کنند.

از حواشی این جلسه نیز می‌توان به درگیری شدید لفظی سعید نادری و ایرج رضایی دو عضو فراکسیون امید شورای شهر اراک به علت مخالفت رضایی با به رأی گذاشتن پیشنهاد نادری درباره یکی از دستورالعمل‌های شهرداری در صحن اشاره کرد که با پرخاش و استفاده از ادبیات تند این دو عضو شورا علیه یکدیگر همراه بود.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: شورای شهر اراک شهرداری اراک تعیین تکلیف شهردار اراک عضو شورا جلسه ی دو عضو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۱۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری لفظی میان نتانیاهو و وزیر خارجه آلمان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که گفت و گوهای میان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم و وزیر خارجه آلمان به مشاجره لفظی انجامیده است.

بر اساس این گزارش، نتانیاهو در زمان صحبت با وزیر خارجه آلمان صدای خود را بلند کرد چرا که این مقام آلمانی ادعاهای نتانیاهو درباره غزه را نمی‌پذیرفت.

وزیر خارجه آلمان در این گفت و گوی پرتنش نسبت به مسئولیت رژیم صهیونیستی در قبال ایجاد قحطی در غزه و اوضاع فاجعه بار این باریکه هشدار داده است.

وی خطاب به نتانیاهو گفت: آیا می‌خواهید بگویید که پزشکان مستقر ما در غزه درباره اوضاع وخیم این باریکه دروغ می‌گویند؟

این در حالی است که کشورهای اروپایی به ویژه آلمان در کنار آمریکا از حامیان اصلی رژیم صهیونیستی در جریان حمله وحشیانه این رژیم به نوار غزه طی حدود ۲۰۰ روز گذشته به شمار می‌روند و همواره از تل آویو حمایت سیاسی و تسلیحاتی به عمل آورده‌اند.

کد خبر 6082745

دیگر خبرها

  • درگیری لفظی میان نتانیاهو و وزیر خارجه آلمان
  • ببینید | درگیری لفظی مقامات صهیونیست پس از پراندن چند شیء مشکوک در اطراف اصفهان
  • شهرداری با پرداخت نکردن بازار کار شورا را مقابل کارکنان شهرداری قرار داد
  • تعیین ردیف بودجه برای حفظ و مرمت آثار تاریخی اراک
  • سال ۱۴۰۳ سال شکوفایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی خواهد بود
  • نخستین شرط توسعه شهر توجه به نیروی انسانی شهرداری است
  • اولین شرط توسعه شهر توجه به نیروی انسانی شهرداری است
  • برگزاری نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری شهرداری | درخواست احیاء جایگاه مرکز مطالعات از سوی شهردار تهران مطرح شد
  • برخورد با پیمانکاران متخلف و عوامل غیرقانونی زباله‌گردی
  • اعضای شورای شهر تهران معترض به توهین‌های باند زاکانی