Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار استان «المحویت» در شمال یمن با اشاره به دخالت‌های ابوظبی در امور یمن گفت که از ولی‌عهد این کشور می‌خواهیم که دست از سر بندرها و منابع نفتی و گازی ما بردارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «صالح سمیع» استاندار استان «المحویت» در شمال یمن، در توئیتی به دخالت‌های ابوظبی در این کشور واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای «القدس العربی»، استاندار المحویت در این خصوص نوشت: «ائتلاف سعودی، از شما نمی‌خواهیم که ارتش و [نیروهای] امنیتی ما را مسلح کنید؛ فقط از [محمد] بن زاید می‌خواهیم که دست از سر بندرهای ما بردارد و مانع صادرت نفت و گاز از آنها نشود».

با آنکه امارات طبق عادت همیشگی خود اظهاراتی از این دست را رد می‌کند؛‌ اما با این حال، گزارش منابع محلی حاکی از آن است که نیروهای وابسته به امارات در یمن چند بندر مهم این کشور را تحت کنترل خود دارند. در عین حال، این کشور از خارج کردن نیروهای خود از تأسیسات گازی «بلحاف» در استان «شبوه» در شرق یمن که گفته می‌شود این طرح بزرگترین پروژه اقتصادی یمن است، سر باز می‌زند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: بحران یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۱۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران اسلامی از قدرت بازدارندگی فراتر از تصور برخوردار است

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی روز چهارشنبه در مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت روز ارتش، با بیان اینکه در حال حاضر نیروهای مسلح ایران در اوج آمادگی رزمی و زرهی قرار دارند، گفت: اکنون به برکت رشادت‌های سپاه و ارتش در حوزه صنایع دفاعی کشور به دستاوردهای خوبی رسیده و هیچ نیازی به کشورهای دیگر نداریم.

وی با بیان اینکه امروز کشور به توانمندی‌های خوبی در حوزه صنایع دفاعی دست یافته است، ادامه داد: در حوزه دفاع و هوافضا نیروهای مسلح و ارتش حرف زیادی برای گفتن دارند و اتفاقات بزرگی در این زمینه در کشور رقم خورده است.

استاندار زنجان نیروهای مسلح ایران را نیروی توانمند و قابل اتکا عنوان کرد و گفت: آنچه نیروهای مسلح ما را متمایز می‌کند، فرهنگ شهادت، اراده خدایی و عزم جزم برای دفاع از آرمان‌ها است.

افشارچی با بیان اینکه استکبار جهانی همواره در تلاش هست به صورت‌های مختلف به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ضربه وارد کند، افزود: برای داشتن استقلال باید پایه‌های دفاعی و نظامی را محکم کرد، این راهبرد را قانون اساسی بر عهده رهبری گذاشته است و رهبر معظم انقلاب نیز با درایت و دقت این مهم را محقق کرده اند.

وی با اشاره به عملیات «وعده صادق» افزود: و امروز اسرائیل در موضع ضعف قرار دارد و در صورت هر تحرکی، ۱۰ برابر پاسخ آن را دریافت خواهد کرد.

استاندار زنجان گفت: نظام از همان ابتدا راهبرد خود را تقویت و پشتیبانی از فلسطین قرار داد و رفته رفته با تقویت جبهه مقاومت رژیم صهیونیستی به نوعی در محاصره قرار گرفت.

کد خبر 6080584

دیگر خبرها

  • رژه اقتدار نیروهای مسلح در زنجان
  • اگر دشمنان اقدامی کنند، با تجهیزات مهلک‌تری پاسخ خواهیم داد
  • ایران در حوزه دفاعی خودکفا شده است
  • ایران اسلامی از قدرت بازدارندگی فراتر از تصور برخوردار است
  • تا پای جان از تمامیت ارضی کشور دفاع خواهیم کرد
  • امروز هیچ قدرتی توان مقابله با ایران را ندارد
  • ‏22 سال بعد از قهرمانی با فرهاد: جنگ دولتی‌ترین‌های آسیا
  • واشنگتن: می‌خواهیم با پاسخ دیپلماتیک به ایران از گسترش درگیری‌ها جلوگیری کنیم
  • می‌خواهیم با پاسخ دیپلماتیک به ایران از گسترش درگیری‌ها جلوگیری کنیم
  • آمریکا : می‌خواهیم با پاسخ دیپلماتیک به ایران از گسترش درگیری‌ ها جلوگیری کنیم