Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@20:12:37 GMT

شهرداری تهران ۲۰۰ دستگاه اتوبوس خریداری می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۵۱۰۶۲

شهرداری تهران ۲۰۰ دستگاه اتوبوس خریداری می‌کند

سید مناف هاشمی روز سه شنبه در دویست و بیست و پنجمین جلسه شورای شهر تهران افزود: شهرداری تهران بعد از یک دوره ۷ الی ۸ ساله اراده کرده اتوبوس وارد کند؛ فقط همین ۱۲۰ دستگاه اتوبوس نو در کارخانه ها وجود دارد و ما ۸۰ دستگاه دیگر هم شناسایی کردیم.

وی ادامه داد: اگر نتوانیم این ۲۰۰ دستگاه را وارد کنیم ممکن است شهرهای دیگر ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون شهردار تهران گفت: ما در لایحه پیشنهادی درخواست کردیم که سقف معاملات مالی شهردار تا ۱۵۰۰ میلیارد تومان افزایش داشته باشد تا بتوانیم علاوه بر ایران خودرو با مابقی شرکت‌های خصوصی خودروسازان و در مورد ورود اتوبوس خارجی با کمک بخش خصوصی رایزنی کنیم.

وی افزود: بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان در بودجه ردیف مالی داریم و همچنین از محل اعتبارات غیر نقد می‌توانیم در حد اختیارات شهرداری ۷ هزار میلیارد تومان جابجا کنیم و این در حالی است که ما رایزنی را با بانک رفاه برای عاملیت اوراق مشارکت آغاز کردیم که می‌توان از این محل ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر زنده کرد.

مناف هاشمی یاداور شد: در پی توافق شهردار تهران با محمد باقر نوبخت، دولت قبول کرده است که ۴۰ درصد قیمت ۱۲۰ اتوبوس و ۱۳۰ مینی بوسی که ثبت سفارش کردیم را پرداخت کنند.

وی خاطرنشان کرد: از همه مسیرها برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنیم و بعد از یک دوره هفت الی هشت ساله، امسال اراده کردیم که یکهزار اتوبوس داشته باشیم که در فاز اول می‌توانیم ۱۲۰ دستگاه اتوبوس بخریم.

تهران ۱۴۰۰ واگن مترو کم دارد

وی همچنین در حاشیه جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت:امروز لایحه‌ای را به صحن شورا آوردیم که براساس آن اختیارات مجمع اتوبوسرانی شهر تهران افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: از اعضای شورا درخواست کردیم که سقف اختیارات ما تا ۲۰ میلیارد تومان افزایش یابد که خوشبختانه موافقت شد.

به گفته مناف هاشمی، تعمیرات یک دستگاه اتوبوس ۴۰۰ میلیون تومان هزینه دارد و تعمیر اساسی ۱۰ اتوبوس حدود چهار میلیارد تومان می‌شد که از حجم اختیارات شرکت واحد اتوبوسرانی بیشتر بود اما حالا با مصوبه امروز شورا اختیارات مجمع ۱۰ برابر شده و می‌توانیم گام‌های بهتری در راستای نوسازی و بهسازی اتوبوس‌ها برداریم.

مناف هاشمی در خصوص مترو نیز گفت: هم اکنون ۱۴۰۰ واگن مترو کم داریم و در این باره در حال تنظیم قرارداد ساخت ۲۱۰ دستگاه واگن با شرکت واگن‌سازی تهران هستیم.

وی ادامه داد: از سوی دیگر قرارداد تولید ۶۳۰ واگن نیز که سه سال پیش در دولت به تصویب رسیده بود اخیرا با کمک بانک مرکزی به نتیجه رسیده اما از آنجایی که ۲۴ ماه طول می‌کشد که این ۶۳۰ واگن در اختیار ما قرار گیرد، به خرید و تولید ۲۱۰ دستگاه امیدوارتریم.

شهردار تهران در مورد وضعیت طرح ترافیک با بیان اینکه اساس طرح ترافیک یک بحث انضباطی است که سابقه طولانی دارد و هدف آن کاهش تراکم خودرو و آلودگی در مرکز شهر بوده، گفت: نبود طرح ترافیک علاوه بر تشدید آلودگی هوا، سفرهای بی‌هدف به حوزه مرکزی شهر را افزایش می‌دهد که این مسئله آسیب‌زا است و باعث نشر ویروس می‌شود اما بارها اعلام کردیم که ما در مورد وضعیت طرح ترافیک تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم.

معاون حمل و نقل شهردار تهران در پاسخ به این سوال که حمل و نقل عمومی در شیوع کرونا تأثیرگذار بوده یا نه، افزود: من نمی‌توانم در مورد علل شیوع بیماری و چرایی افزایش آمار صحبت کنم اما همان زمان بررسی‌ها نشان داده بود که با فعال شدن مشاغل و عادی شدن زندگی تا سقف ۱۰ درصد بار ترافیکی مترو و اتوبوس افزایش می‌یابد که آمارها نشان می‌دهد فعلا در همان سقف هستیم.

مناف هاشمی با بیان اینکه شهرداری تهران از ابتدای شیوع کرونا برنامه‌های مهار خود را آغاز کرده بود و در هفته‌های اخیر نیز این موضوع تشدید شده است، گفت: در خطوط انبوه‌بر مثل مترو و اتوبوس استفاده از ماسک ۹۷ الی ۹۸ درصد است اما موضوع رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به نیاز سفر ارتباط دارد و برای انجام این مهم باید تعداد وسایل حمل و نقل عمومی افزایش یابد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: میلیارد تومان دستگاه اتوبوس شهردار تهران طرح ترافیک مناف هاشمی حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۱۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش چمران به جوابیه سازمان شهرداری‌ها درباره واگن‌های مترو

به گزارش خبرآنلاین، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به جوابیه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برای ورود واگن‌های مترو به کشور تأکید کرد: موضوع تأیید واگن‌ها را به تأخیر نیندازید. برای این اقدام باید یک عمل جهادی انجام شود و بررسی‌ها به صورت جهادی انجام شود.

ایسنا در خبری نوشت: مهدی چمران پیش از آغاز دویست و بیست و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران و در تشریح دستور جلسه امروز شورای شهر تهران، گفت: در ابتدای این جلسه گزارشی از معاونت خدمات شهری شهرداری تهران در ارتباط با اقداماتشان در ایام عید نوروز، ماه مبارک رمضان و عید فطر ارائه خواهد شد.

وی افزود: پس از ارائه این گزارش، مجمع عمومی شرکت واحد نیز برگزار خواهد شد؛ چرا که مدت‌زمان بازرس آن به پایان رسیده و باید بازرس جدید انتخاب شود. پس از آن نیز در مورد بهای خدمات استفاده از معابر شهری بحث و گفت‌وگو و تصمیم‌گیری خواهد شد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: کمیسیون نامگذاری نیز در این جلسه علاوه بر چند نامگذاری جدید، یک طرح دو فوریتی را نیز ارائه کرده که مورد بررسی اعضای شورای شهر قرار می‌گیرد.

چمران در پاسخ به سوالی در خصوص جوابیه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برای اظهاراتش درباره ورود واگن های جدید مترو به کشور گفت: ما موضع‌گیری خاصی نداریم تنها می‌گوییم که به درد مردم برسید و موضوع تأیید واگن‌ها را به تأخیر نیندازید. برای این اقدام باید یک عمل جهادی انجام شود و بررسی‌ها به صورت جهادی انجام شود. بی‌تردید این بحث موضوعی نیست که دو تا سه ماه بماند. اگر متخصص ندارند باید کمک بگیرند. ما مخلص همه آنها هستیم.

وی افزود: بحث ما این است که هر یک روز که موضوع به تأخیر بیفتد مردم از داشتن یک‌هزار واگن عقب می‌مانند و این مشخص نیست به نفع کیست. اگر اشکال از ماست بیایند رفع کنند. در این شرایط نباید اداری پیش رفت و بعد اعلام شود نمی‌شود و موضوع بماند. جزئیات را ما و آنها می‌دانیم. موضوع کارشناس است و مترو کارشناس این مساله است. البته از شرکتی خارج از مترو هم کمک می‌گرفتند. ما نمی‌خواهیم اسراف و بریز و بپاش اضافی صورت بگیرد. اگر تقصیر ماست ما را فلک کنند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895774

دیگر خبرها

  • فعالیت اتوبوس‌های برقی نقطه تحولی در حمل و نقل درون شهری است
  • واکنش چمران به جوابیه سازمان شهرداری‌ها درباره واگن‌های مترو
  • واکنش چمران به جوابیه سازمان شهرداری‌ها برای ورود واگن‌های مترو
  • توضیحات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور درباره واردات واگن‌های مترو
  • طرح ۲ هزار دستگاه واگن به ناوگان مترویی کشور محقق شده است
  • فولکس‌ واگن صعود کرد
  • شهرداری تهران چطور می خواهد مشکل کمبود اتوبوس را حل کند؟
  • الحاق ۲۰ دستگاه ماشین آلات تخصصی حمل مصالح به ناوگان شهرداری تهران
  • فولکس‌واگن صعود کرد
  • قرارداد واردات ۶۰ واگن خط یک مترو مشهد منعقد می‌ شود