Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - تعاونی‌ها یکی از بهترین شکل های تحقق اقتصاد سبز هستند، اقتصاد سبز در کنار ایجاد عدالت اجتماعی می تواند دنیای زیباتری را ترسیم کند و ما به عنوان یکی از پیشتازان در عرصه تعاونی‌ها می‌توانیم موثر عمل کنیم؛ هرچند تعاونی‌های ایران در این حوزه نیز مشارکت جویانه عمل می کنند.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد شریعتمداری ضمن بیان این مطلب در وبینار بین‌المللی «تجربه نگاری الگوهای کسب و کارهای تعاونی در کشورهای منتخب»، اظهار کرد: تعاون راهی برای جلب مشارکت همه افراد جامعه در اقتصاد و مسائل اجتماعی است؛ استفاده از تعاونی‌ها یکی از عدالت‌محورترین راهکارهای فعالیت های اقتصادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با استقبال از تبادل تجربه بین تعاونگران و سیاستگذاران این حوزه اضافه کرد: شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان نتوانسته ما را از اهداف اساسی دور کند، امروز موفق شدیم با استفاده از تکنولوژی های جدید، به صورت مجازی، مسائل مربوط به تعاونی را در کشور و جهان بررسی کنیم.
94هزار تعاونی با 10 میلیون نفر عضو در ایران مشغول به کار هستند
شریعتمداری با بیان اینکه 94 هزار تعاونی با 10 میلیون نفر عضو در ایران مشغول به کار هستند، گفت: یک میلیون و 700هزار نفر در بخش های مختلف تولیدی، خدماتی و توزیعی در حوزه تعاونی در حال فعالیت هستند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به توسعه کسب و کارهای دانش بنیان و استارت آپی در ایران، اضافه کرد: بخشی از ظرفیت های تعاونی برای توسعه مناطق کمتر برخوردار مورد استفاده قرار می گیرد که در این راستا تشکیل 104 تعاونی توسعه عمران‌شهری در کشور تشکیل شده است.
مرکز ملی توسعه تعاون به زودی افتتاح می شود
وی با بیان اینکه تلاش شده تا 20 درصد از اعتبارات اشتغال پایدار روستایی به بخش تعاونی اختصاص یابد، اضافه کرد: مرکز ملی توسعه تعاون و 12مرکز نوآوری امسال به زودی افتتاح خواهد شد.
شریعتمداری به حمایت از تعاونی‌های دانش‌بنیان و استارت آپ ها نیز اشاره کرد و افزود: در سال جاری، بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت تعاونی‌ها، با افزایش سرمایه و سقف ضمانت نامه ها، حمایت خود را افزایش می دهند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سقف صدور در صندوق ضمانت سرمایه گذاری های تعاونی را به تازگی 75 درصد افزایش داده ایم اضافه کرد: تلاش شده تا موضوع ایجاد اتحادیه تسهیل‌گری کمک به توسعه تعاونی ها برای حرکت فعال در عرصه توسعه روستاها را در دستور کار قرار دهیم .
وی با بیان اینکه ایران از اقتصاد سبز حمایت می‌کند، از آمادگی ایران برای توسعه کسب و کارها و فعالیت های دوستدار محیط زیست خبر داد.
در وبینار تعاونی ها 10 هزار نفر به صورت آنلاین حضور داشتند
شریعتمداری در حاشیه این نشست و در جمع خبرنگاران با بیان این که بیش از 10 هزار نفر در وبینار تعاونی ها به صورت آنلاین حضور داشتند گفت: تبادل اطلاعات در عرصه تعاونی ها یک گام مثبت برای توسعه فعالیت های تعاونی در ایران است. کشورهایی مانند فرانسه، اسپانیا، چین، هندوستان، کره جنوبی و ساحل عاج که با آنها در زمینه تعاون همکاری داریم در وبینار تعاونی ها مشارکت فعال داشتند و آن را به یک وبینار بین المللی تبدیل کردند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کار و رفاه اجتماعی توسعه تعاون اقتصاد سبز تعاونی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۱۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تاسیس و توسعه تعاونی‌ها در راستای تحقق شعار سال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد راضی جلالی درنشست بررسی تحقق و اجرای سند توسعه تعاون افزود: یکی از اصلی‌ترین راهبرد‌ها در جهت تحقق شعار سال موضوع در حوزه‌های مختلف از جمله شیلات، کشاورزی، صنایع تبدیلی و… گسترش تعاونی هاست.

وی ادامه داد: تولید، توزیع، بازاریابی و فروش با روحیه کار گروهی و کسب مهارت باید به بهترین شکل انجام خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان بیان کرد: الگوی کسب و کار در دنیا به شکل قدیمی منسوخ شده، و از روش‌های نوین با  ایجاد جهش اقتصادی  و مشارکت مردم استفاده کرد.

 

 

دیگر خبرها

  • جهادگران اقتصادی را لَنگ تسهیلات نگذارید
  • الگوی سنتی کسب و کار در دنیا منسوخ شده/ برای ایجاد جهش در تولید روشهای نوین استفاده شود
  • رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها
  • واکاوی عوامل تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم
  • برنامه های هند برای توسعه تعاونی ها
  • توجه به تعاونی ها و تولید آزاد راهکار تحقق شعار سال است
  • ضرورت تاسیس و توسعه تعاونی‌ها در راستای تحقق شعار سال
  • هدفگذاری برای ایجاد ۶۰ تعاونی با ۱۶۰۰ فرصت شغلی طی امسال
  • آموزش تعاونی ها به فنی وحرفه ای سپرده می شود
  • فروش دیجی‌کالا به همراه اول در ایستگاه پایانی | تحقق رویای حسین شریعتمداری؟