Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به حادثه اخیر غرق شدن دو نوجوان پانزده و هفده ساله در استخر ذخیره کشاورزی اظهار داشت: به سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان مکرراً اعلام شده است تا بهره برداران کشاورزی که دارای استخرهای ذخیره آب کشاورزی هستند نسبت به رعایت اصول ایمنی جدیت به خرج دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در استان اصفهان بیش از سه هزار و ۳۰۰ استخر ذخیره آب کشاورزی به صورت رسمی وجود دارد که در راستای تحقق طرح‌های نوین آبیاری شکل گرفته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه بیشتر استخرهای ذخیره آب کشاورزی از لایه ژئوممبران تشکیل شده است، گفت: شنا کردن در استخرهای ذخیره آب کشاورزی با ساختار ژئوممبران با خطر جانی همراه است و توصیه می‌شود به هیچ وجه افراد در این استخرها شنا نکنند چراکه با خطر غرق شدگی همراه است.

وی بیان داشت: تمام بهره برداران بخش کشاورزی ملزم به استفاده از نردبان طولی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی و استفاده از فنس دورتادور استخر و همچنین تابلو شنا ممنوع و طناب هستند.

۴۰ مورد غرق شدگی در سه ماهه اخیر

شیشه فروش با اشاره به اینکه در سه ماه اخیر ۴۰ مورد حادثه غرق شدگی در سطح استان اصفهان گزارش شده است، تصریح کرد: ۲۰ درصد حادثه غرق شدگی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی، ۷۰ درصد در رودخانه و کانال‌ها و ۱۰ درصد هم در محل ذخیره سدها و استخرهای خصوصی رخ داده است.

وی اضافه کرد: تاکنون ۲۹ نفر از ۴۰ مورد غرق شدگی فوت شده اند.

شناکردن در رودخانه و منابع آبی استان اصفهان ممنوع است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان هشدار داد: با جاری بودن رودخانه زاینده رود در فصل گرم شنا کردن در طول مسیر رودخانه زاینده رود به علت خندقی بودن، جریان‌های گردابی ممنوع است.

وی بیان داشت: شنا کردن در منابع سدی استان اصفهان ممنوع است و با پایش یگان حفاظت شرکت آب منطقه‌ای شنا کردن در این منابع آبی کنترل می‌شود.

کد خبر 4967746

منبع: مهر

کلیدواژه: غرق شدگی غرق شدن ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا قزوین گرگان شهرکرد بیرجند ایلام خطبه های نماز جمعه ستاد مقابله با کرونا مجلس شورای اسلامی دهه کرامت استانداری سمنان استخرهای ذخیره آب کشاورزی استان اصفهان شنا کردن غرق شدگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۱۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حجم آب ورودی به سد‌های کرمان در بارندگی‌های اخیر

سینا روزبهانی مدیر روابط عمومی و سخنگوی شرکت آب منطقه‌ای کرمان گفت: بر اساس آخرین اطلاعات ایستگاه‌های باران‌سنجی شرکت آب منطقه‌ای کرمان، میزان بارندگی در سال آبی اخیر ۲/۹۸ میلی متر است که نسبت به مشابه بلند مدت تا این تاریخ ۱۶.۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد، اما نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته میزان بارش‌ها ۱۶.۴ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در پی بارندگی اخیر حجم آب ورودی به سد‌های استان از ۲۷ فروردین تا ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ حدود ۱۰ میلیون متر مکعب بود و آب ذخیره شده در سد‌های استان در حال حاضر حدود ۱۴۲ میلیون مترمکعب است.

روزبهانی بیان داشت: حجم سد‌های استان بر اساس آخرین هیدروگرافی ۲۴/۵۶۹ میلیون مترمکعب است که تا ۳ اردیبهشت امسال ۲۵ درصد حجم پرشدگی سد‌های استان است.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‎‌ای کرمان تصریح کرد: در استان کرمان چهار سد در حال بهره‌برداری وجود دارد و بر اساس آخرین اطلاعات سد جیرفت ۲۸ درصد، سد تنگوئیه سیرجان ۱۰ درصد، سد شهید سلیمانی بافت ۳۱ درصد و سد نساء ۲۱ درصد ذخیره آب دارند.

روزبهانی در خصوص دلایل تاثیر اندک بارش‌های اخیر بر روی افزایش حجم سد‌های استان گفت: در برخی موارد بارندگی‌ها در پایین دست سد‌های استان رخ داد و در نتیجه سیلاب حاصله به سد‌های استان وارد نشد.

 وی افزود: در برخی موارد نیز بند‌های بالادست سد‌های استان کرمان بخشی از آب را در خود ذخیره می‌کنند که ضروری است آب ذخیره شده در این بند‌ها پس از ته‌نشینی و رسوب‌گیری به سمت سد‌ها هدایت شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • افزایش ذخایر آبی سدهای مازندران
  • سهم اصفهان از حقابه زاینده‌رود؛ تقریباً صفر/ بارگذاری بیش از اندازه آب در سد زاینده‌رود مشکل‌ساز می‌شود
  • حال خوب سد شیرین‌دره بعد از بارندگی‌های بهاری + تصویر
  • ۲۰ استخر غیرمجاز ذخیره آب کشاورزی در بالادست سد کارده مشهد شناسایی شد
  • افزایش حجم آب ورودی به سد‌های کرمان در بارندگی‌های اخیر
  • پیشرفت ۲۰ درصدی اجرای قانون حدنگار در اراضی کشاورزی استان
  • غرق‌شدگی ۶۴ نفر در فروردین/ بیشترین فوتی در فارس و اصفهان
  • ذخیره کالا‌های اساسی مردم گیلان
  • غرق‌شدگی ۶۴ نفر در فروردین/ بیشترین فوتی‌ در فارس و اصفهان
  • افزایش ۵۹درصدی غرق شدگی‌ها در فروردین امسال