Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-23@07:24:52 GMT

تصمیم تازه دموکرات ها درباره ترامپ

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۵۱۲۳۲

ساعت24-قانونگذاران دموکرات آمریکا به دنبال پیشبرد پرونده شکایت از ترامپ در ارتباط با مقرری‌ها در دادگاه عالی این کشور بعد از حکم یک دادگاه استیناف فدرال درخصوص عدم صلاحیت آنها برای شکایت از ترامپ بابت نقض قانون اساسی در این خصوص هستند.

به گزارش پایگاه خبری هیل، ۲۱۵ نماینده کنگره آمریکا دونالد ترامپ را به نقض بند مربوط به مقرری‌های خارجی در قانون اساسی آمریکا که بر طبق آن مقامهای فدرال از دریافت هدایا یا پول از جانب دولتهای خارجی بدون تایید کنگره ممنوع می‌شوند، متهم کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها دلیل ارتکاب این نقض ازسوی ترامپ را تداوم فعالیت و کسب سود در زنجیره هتلهایش حین حضور در ریاست جمهوری می‌دانند.

در خلاصه شکایت آنها آمده است، ترامپ در کل دوران ریاست جمهوری خود مشغول نقض این ممنوعیت مهم بر طبق قانون اساسی بوده است. این شکایت روز دوشنبه نزد دادگاه عالی آمریکا ثبت شد.

در متن این شکایت عنوان شد: رئیس جمهور آمریکا با تداوم حفظ مالکیتش بر شرکتهایش حین معامله آنها با دولتهای خارجی آن هم بدون کسب رضایت کنگره برای این معاملات، اقدام به پذیرش مزایای مالی غیر مجاز از دولتهای خارجی کرده است.

در ماه فوریه یک هیات منصفه سه نفره در یک دادگاه استیناف در واشنگتن دی سی حکم داد از آنجا که این نمایندگان نماینده اکثریت در هیچ یک از مجالس کنگره نیستند فاقد جایگاه لازم برای شکایت از رئیس جمهور آمریکا هستند. آنها استدلال کردند که این پرونده یک مناقشه سیاسی است که متعلق به دادگاه نیست.

این قانونگذاران در سال ۲۰۱۷ زمانی که جمهوریخواهان کنترل هر دو مجلس کنگره را در دست داشتند از رئیس جمهور آمریکا شکایت کردند. یک قاضی فدرال ابتدا شکایت دیگری از سمت وزارت دادگستری دولت ترامپ برای رد پرونده آنها را مردود اعلام کرد اما بعدا دادگاه استیناف واشنگتن دی.سی حکم قاضی قبلی را رد کرد.

ترامپ زیر بار مطالبه منتقدانش برای کنار گذاشتن امپراتوری تجاری خود حین حضور در ریاست جمهوری نرفته است، درحالی که به گفته این منتقدان، ترامپ دچار تعارض منافع است. هتل‌های وی مورد رفت و آمد دیپلماتهای خارجی سراسر جهان از زمان آغاز ریاست جمهوری او تا کنون قرار گرفته‌اند.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۱۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ فردی که مقابل دادگاه ترامپ خودسوزی کرد

پلیس نیویورک اعلام کرد مردی که روز گذشته مقابل دادگاه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا خود را به آتش کشید و وضعیت او «وخیم» اعلام شده بود، در پی جراحات شدید جان خود را از دست داد.

به گزارش سی‌بی‌اس، روز جمعه مردی به نام «ماکس آزارلو» اهل ایالت فلوریدا، مقابل دادگاهی که ترامپ در آن به اتهام پرداخت حق‌السکوت محاکمه می‌شد، خود را به آتش کشید. 

در جریان این حادثه، آزارلو برگه‌هایی نامشخص را به هوا پرتاب کرد، لباس‌هایش را به مواد پاک کننده الکلی اشتعال‌زا آغشته کرد و سپس اقدام به خودسوزی نمود.

پلیس پیشتر گفته بود که او به عنوان یک نظریه‌پرداز توطئه شناخته می‌شود.

ترامپ، اولین رئیس‌جمهور سابق آمریکاست که پرونده‌های کیفری دارد. او در روز‌های گذشته به دلیل پرونده پرداخت حق‌السکوت در نیویورک در حال محاکمه بوده است.

بسیاری از افسران پلیس در روز جمعه به عنوان بخشی از اقدامات احتیاطی گسترده امنیتی برای اطمینان از ایمنی دادگاه در صحنه حضور داشتند. روزنامه‌نگاران از سراسر جهان نیز بیرون دادگاه منتظر بودند و برخی از آنها خودسوزی آزارلو را به طور زنده روی آنتن نشان دادند.

در پی این حادثه مقامات اعلام کردند که در حال بررسی پروتکل‌های امنیتی هستند و در نظر دارند دسترسی به پارکی که آزارلو خود را در آن به آتش کشید، ببندند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • انتقاد سناتور آمریکایی از تصویب لوایح کمک‌های خارجی
  • تصویب تحریم‌های نفتی جدید ایران در کنگره آمریکا
  • مردی که مقابل دادگاه محاکمه ترامپ خودسوزی کرده بود جان باخت
  • تصویر مردی که مقابل دادگاه ترامپ خود را آتش زد | او به چه چیزی اعتراض داشت؟
  • مرگ فردی که مقابل دادگاه ترامپ خودسوزی کرد
  • تصاویر دلخراش از خودسوزی یک نفر در مقابل دادگاه ترامپ + فیلم
  • هشدار درباره وقوع شورش سراسری در آمریکا در صورت بازداشت ترامپ
  • خودسوزیِ یک فرد مقابل دادگاه ترامپ + فیلم
  • لحظات خودسوزی یک مرد مقابل دادگاه ترامپ
  • هشدار فوری درباره وقوع شورش سراسری در آمریکا/ اعلام جزئیات جدید از حمله به پایگاه حشدالشعبی/ آزمایش یک «کلاهک فوق‌العاده بزرگ» موشک از سوی کره شمالی/ هشدار دبیرکل سازمان ملل درباره تشدید تنش‌ها در خاورمیانه