Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-18@04:33:41 GMT

اعتبارنامه تاجگردون بازهم تایید شد

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۵۱۲۳۴

اعتبارنامه تاجگردون بازهم تایید شد

کمیسیون تحقیق مجلس شورای اسلامی با انتشار بیانیه ای، روند بررسی اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون را شرح داد.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

به دنبال مصاحبه و اظهارنظر برخی از نمایندگان معترض به اعتبارنامه آقای غلامرضا تاجگردون نماینده منتخب گچساران و باشت مبنی بر اینکه کمیسیون تحقیق مدارک ارائه شده از سوی معترضان را بررسی ننموده است موارد زیر را به اطلاع مردم عزیز و نمایندگان محترم مجلس می‌رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیسیون تحقیق در جلسه سه ساعته پس از استماع اظهارات معترضین و پاسخ نماینده مورد اعتراض و پس از تبادل نظر، نسبت به موارد اعتراضی، کمیته‌ای جهت بررسی و تحقیق تعیین کرد. کمیته تحقیق پس از دریافت گزارش مکتوب و مستندات نمایندگان معترض و پاسخ مکتوب نماینده منتخب مورد اعتراض وارد روند تحقیق و بررسی شد.

کمیته همه مراحل تحقیق را با حکم عدالت و انصاف و با رعایت بی طرفی انجام داد و تلاش نمود در حد وسع خود به همه عناوین اصلی اعتراض رسیدگی نماید. هرچند بر اساس آئین نامه مجلس شواری اسلامی (تبصره یک ماده ۲۸) حوزه تحقیق شعبه و کمیسیون تحقیق نسبت به مواردی که شورای نگهبان رسیدگی نکرده و یا بعد از اعلام صحن انتخابات حادث شده است، می‌باشد. کمیته تحقیق جهت ارائه گزارش و بررسی فرآیند قانون پرونده با ریاست محترم مجلس شورای اسلامی جلسه تشکیل داد.

همچنین طی دو جلسه جداگانه با نمایندگان دستگاه‌های امنیتی، صحت و سقم مدارک و مستندات را مورد سوال و بررسی قرار داد.

اعضای کمیته تحقیق در چند جلسه داخلی عناوین اعتراضی و مدارک ارائه شده و پاسخ نماینده منتخب را تطبیق و مورد بررسی قرار دادند. برای احراز مواردی که در شورای محترم نگهبان بررسی شده بود، استعلامات صورت گرفته از سوی هیأت رئیسه مجلس مبنای کار کمیسیون تحقیق قرار گرفت. شورای محترم نگهبان در نامه دوم بازگشت به نامه شماره ۴۴۰۰۸۵/۱۲/ م مورخ ۱۸/‏۰۳/‏۹۹‬ در خصوص آقای غلامرضا تاجگردون اعلام می‌نماید به غیر از دو مورد سایر موارد مستند ضمیمه نامه در پرونده مطرح بوده و هنگام رسیدگی به صلاحیت ایشان مورد بررسی قرار گرفته است. کمیته علاوه بر دو مورد مذکور برای پاسخگویی به سوالات اعضای کمیسیون تحقیق، سایر موارد را هم مورد بحث و بررسی قرار داد که گزارش شفاهی آن را در جلسه دوم کمیسیون تحقیق که بیش از سه ساعت و نیم طول کشید ارائه دادند.

در ارتباط با دو موردی که در شورای نگهبان مطرح نشده بود، مورد اول به بحث مدرک دکتری و دومی معرفی فردی برای خرید و ساخت سینمای دوگنبدان باز می‌گشت.

در مورد مدرک دکتری، بررسی‌های کمیته به اینجا رسید که مدرک ایشان که از کشور بلژیک گرفته، فاقد ارزشیابی است و خود ایشان نیز آن را قبول دارند ولی آقای تاجگردون با مدرک فوق لیسانس در انتخابات ثبت نام کرده و در تبلیغات انتخاباتی شخصاً از عنوان دکتری استفاده نکرده‌اند هرچند طرفداران‌شان از آن استفاده کرده‌اند.

در مورد سینمای دوگنبدان نیز بررسی‌ها حاکی از این است که ایشان سرمایه گذاری را برای خرید و ساخت سینمای قدیمی دوگنبندان معرفی کرده لکن رانتی در واگذاری نبوده و نسبت فامیلی هم با نامبرده ندارد.

کمیته تحقیق، گزارش مکتوب خود را جهت استحضار رئیس محترم مجلس و اعضای کمیسیون تحقیق ارسال کرده است که در صورت صلاحدید هیأت رئیسه مجلس در اختیار نمایندگان مجلس قرار می‌دهند.

علی اصغر خانی

رئیس کمیسیون تحقیق مجلس شورای اسلامی

کد خبر 432482

منبع: ایمنا

کلیدواژه: غلامرضا تاجگردون مجلس شورای اسلامی اعتبارنامه نمایندگان اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون کمیسیون تحقیق مجلس شورای اسلامی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کمیسیون تحقیق کمیته تحقیق بررسی قرار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۱۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی بخش دوم لایحه بودجه در دستور کار مجلس

به گزارش تابناک، نشست علنی مجلس شورای اسلامی امروز سه‌شنبه (28 فروردین 1403) با حضور نمایندگان آغاز و قرار شد:

رسیدگی به گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد لایحه تجارت رسیدگی به طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و افزایش سلاح‌های مشمول قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد طرح اصلاح ماده (۱۰۴) قانون مجازات اسلامی گزارش کمیسیون امنیت ملی در مورد طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی  گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سو رفتار از برنامه های امروز صحن علنی مجلس شورای اسلامی است. رقم مالیات تغییر می‌کند؟

در جریان بررسی لایحه تجارت یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی درباره تغییرات اعمال شده در جداول بودجه اظهار داشت:‌ بخش دوم لایحه بودجه براساس بند «ب» ماده ۱۸۲ مورد بررسی قرار می‌گیرد لذا کمیسیون تلفیق و صحن مجلس نمی‌توانند احکام جدیدی را در جداول بیاورند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر تغییری درباره موضوع مالیات یا ال پی جی در جداول لحاظ شود به معنای حکم جدید است که امکان طرح آن در بخش دوم لایحه بودجه وجود ندارد، تاکید کرد: نمایندگان در پیشنهادات خود و کمیسیون تلفیق و همچنین در جریان بررسی در صحن امکان طرح حکم جدید ندارند و اگر دولت هم در بخش دوم لایحه حکم جدیدی آورده باشد، خلاف قانون عمل کرده و قابل طرح نیست.

وی در ادامه اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی براساس ماده ۱۸۲ آیین‌نامه بخش اول لایحه بودجه یعنی منابع و مصارف را تصویب کرد که بعد از تایید شورای نگهبان تبدیل به قانون و در اسفندماه سال گذشته ابلاغ شد، کمیسیون تلفیق و مجلس شورای اسلامی حق تغییر منابع و مصارف را ندارند و نمی‌توان آن را کم و زیاد کرد منتها جابجایی بین جداول امکان‌پذیر است.

قالیباف با بیان اینکه ایجاد تغییر در جداول برخلاف مصوبات مجلس شورای اسلامی در بخش اول لایحه بودجه داشته است، عنوان کرد: در این رابطه بررسی و اعمال اصلاحات به عهده کمیسیون تلفیق است.

وی با اشاره به شرایط بازار ارز گفت: جلسه مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت بازار ارز به تاخیر افتاد حتما جلسه‌ای را هفته‌ آینده در این خصوص برگزار خواهیم کرد.

دیگر خبرها

  • تحقیق و تفحص از اجرای پروژه بلوار مرحوم ابوترابی
  • رییس کمیسیون حقوقی مجلس: ایرادات لایحه حجاب را برطرف کردیم، ببینیم شورای نگهبان چه کار می‌کند/ طرح نور نیروی انتظامی جدا از قانون مجلس است
  • گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می‌شود
  • آقاتهرانی: انشالله شورای نگهبان فردا لایحه عفاف و حجاب را تایید کند
  • لایحه تجارت پس از ۲۰ سال بلاتکلیفی به تصویب رسید
  • آقاتهرانی: انشالله شورای نگهبان فردا لایحه عفاف و حجاب را تایید کند /هیچ توجیهی برای کوتاه آمدن از حجاب وجود ندارد
  • بررسی بخش دوم لایحه بودجه در دستور کار مجلس
  • درخواست نماینده تهران برای رسیدگی به گزارش «تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی»
  • گزارش تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی در مجلس رسیدگی شود
  • بررسی لایحه تجارت در دستور کار امروز نمایندگان قرار گرفت