Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید احمد ابوالقاسمی فر صبح سه‌شنبه با حضور خیران سلامت به میزبانی دفتر امام‌جمعه شاهرود ضمن بیان اینکه دانشگاه آزاد واحد شاهرود از سال ۶۲ شروع به فعالیت کرده است، ابراز داشت: این دانشگاه تاکنون ۳۷ هزار فارغ‌التحصیل داشته است که از این تعداد هزار نفر دانشجوی پزشکی، یک هزار و ۳۰۰ نفر پرستار، ۸۰۰ نفر از رشته علوم آزمایشگاهی و ۷۵۰ نفر از رشته هوشبری فارغ‌التحصیل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود به دو قسمت سایت اصلی دانشگاه و سایت بیمارستان تقسیم می‌شود، تصریح کرد: از حدود یک هزار پزشک فارغ‌التحصیل این واحد دانشگاهی قریب به ۳۰ درصد در تخصص‌های مختلف پزشکی قبول شدند که نشان‌دهنده بار علمی بالای این دانشکده و دانشگاه است.

خاتم الانبیا (ص) بیمارستان دوم در مبارزه با کرونا

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود بابیان اینکه بیمارستان خاتم‌الانبیاء (ص) یک بیمارستان آموزشی-درمانی وابسته به این دانشگاه است، ابراز داشت: این بیمارستان در طول مدت شیوع ویروس کرونا، توانست بخش عظیمی از بار درمانی این شهر را به دوش بکشد و بسیاری از بیماران کوید -۱۹ در این بیمارستان با روش‌های پاراکلینیک و بالینی تشخیص داده‌شده و پس از مشاوره عفونی به بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود که بیمارستان ریفرال کرونا انتخابی وزارت بهداشت بوده است منتقل و تحت درمان قرار گرفتند.

ابوالقاسمی فر با گلایه از اینکه هیچ‌گونه بودجه‌ای در خصوص مقابله با بیماری کووید -۱۹ به بیمارستان خاتم‌الانبیاء (ص) شاهرود تعلق نگرفته است، تصریح کرد: اگرچه وزارت بهداشت، بیمارستان خاتم‌الانبیاء (ص) شاهرود را بیمارستان دوم در مقابله با کرونا در شاهرود معرفی کرد اما متأسفانه هیچ‌گونه تجهیز یا امکانات ویژه‌ای برای آن در نظر نگرفت.

وی افزود: بااین‌وجود بخش دیالیز بیمارستان خاتم‌الانبیاء (ص) با دو برابر ظرفیت قبل به دلیل درگیر بودن بیمارستان امام حسین (ع) فعال شد تا باری از دوش آن بیمارستان برداشته شود.

خیران کمک حال مراکز درمانی باشند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در خصوص خدمات بیمارستان خاتم‌الانبیاء (ص) شاهرود نیز ابراز داشت: در این بیمارستان تعرفه دولتی برای خدمات درمانی ارائه و بیمه‌های پایه و تکمیلی نیز پوشش داده می‌شود به‌این‌ترتیب اگر کسی بیمه تکمیلی داشته باشد نیاز نیست برای دریافت خدمات هیچ هزینه‌ای پرداخت کند.

ابوالقاسمی فر بابیان اینکه در هیچ جا درآمد بیمارستان‌های آموزشی جوابگوی هزینه‌های آن نیست، تصریح کرد: تمام تلاش خود را می‌کنیم که به هر شکل ممکن بیمارستان خاتم‌الانبیاء (ص) سرپا بماند و باقوت به خدمت‌رسانی به مردم شهر ادامه دهد.

وی بابیان اینکه بیمارستان خاتم‌الانبیاء (ص) متعلق به تمام مردم است و همه در آن منتفع هستند، افزود: با توجه به اینکه عمر تجهیزات و امکانات آن زیاد است باید برای به‌روزرسانی تجهیزات و امکانات آن تلاش شود که در این راه خیرین حوزه سلامت می‌توانند کمک‌حال ما باشند و لیست تجهیزات را برحسب اولویت نیاز به همه خیرانی که می‌خواهند در این امر خداپسندانه مشارکت کنند تقدیم خواهد شد.

وجود دانشکده پزشکی و پیراپزشکی منوط به بقای بیمارستان خاتم‌الانبیاء (ص)

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان نیز در ادامه وجود دانشکده پزشکی و پیراپزشکی را منوط به بقای بیمارستان خاتم‌الانبیاء (ص) دانست و تأکید کرد: بقای این رشته‌ها به ادامه فعالیت بیمارستان خاتم‌الانبیاء (ص) بستگی دارد وگرنه این رشته‌ها ممکن است از شاهرود به شهر دیگری برده شود و دیگر گرفتن مجوز برای رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در زمان فعلی شاید میسر نباشد.

محمدحسین حسنی با اشاره به اهمیت به‌روزرسانی تجهیزات بیمارستان خاتم‌الانبیاء (ص) شاهرود خاطرنشان کرد: تجهیز بیمارستان خاتم‌الانبیاء (ص) می‌تواند در پذیرش بیماران ترومایی که در تصادفات جاده شاهرود به سمت تهران دچار سانحه می‌شوند برای مردم عزیز ما نقش حیاتی داشته باشد.

وی ضمن بیان اینکه هرگونه کمک خیرین برای ایشان باقیات‌صالحات خواهد بود، افزود: با تجهیز مناسب بیمارستان خاتم‌الانبیاء (ص) بار اورژانس بیمارستان امام حسین (ع) به‌شدت کاهش می‌یابد که این مهم در خدمت‌رسانی به مردم بسیار مفید خواهد بود.

کد خبر 4968074

منبع: مهر

کلیدواژه: احمد ابوالقاسمی دانشگاه آزاد شاهرود خیرین سلامت ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا قزوین گرگان شهرکرد بیرجند ایلام خطبه های نماز جمعه ستاد مقابله با کرونا مجلس شورای اسلامی دهه کرامت استانداری سمنان بیمارستان خاتم الانبیاء دانشگاه آزاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۱۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد

حسین علی حاجی دلیگانی با بیان اینکه جلسه پایانی کمیسیون تلفیق برای بررسی جدول لایحه بودجه با حضور معاونان سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اظهار داشت: نشست کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ امروز با حضور اکثریت اعضا برگزار شده و گزارش هیئت رئیسه کمیسیون در جلسات با کمیسیون‌های تخصصی درباره جداول بودجه قرائت شد.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای افزایش حقوق نیرو‌های خدماتی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳ اختصاص یابد.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ما به ازای دو دهم درصد از محل افزایش مالیات بر ارزش افزوده برای نوسازی مدارس اختصاص یابد، علاوه بر این بر اساس مصوبه امروز کمیسیون مقرر شد تا در بودجه سال ۱۴۰۳ یک همت در اختیار وزارت علوم و یک همت در اختیار وزارت بهداشت برای تامین نیاز‌های دانشگاه‌های جامع زیر مجموعه وزارت علوم و دانشگاه‌های علوم اختصاص یابد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار داشت: معاونان سازمان برنامه و بودجه که به عنوان نماینده دولت در کمیسیون حضور داشتند با این مصوبات مخالفتی نداشتند و همراه بودند لذا بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ نیز در کمیسیون تلفیق به پایان رسید.

وی افزود: گزارش کمیسیون تلفیق فردا پنجشنبه در سیستم مجلس بارگذاری می‌شود تا نمایندگان بتوانند پیشنهادات خود را برای طرح در صحن مجلس در سامانه بارگذاری کنند و طبق تصمیم هیئت رئیسه مجلس گزارش کمیسیون تلفیق در دستور کار صحن قرار خواهد گرفت.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • اختصاص ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بیمارستان بختگان
  • اختصاص هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی ویژه منطقه ۳ اراک
  • دیدار معاون فرهنگی اجتماعی انتظامی استان با رییس بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • طوفان در زاهدان جان یک نفر را گرفت
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • مجتمع کُک طبس باید به حداکثر ظرفیت تولید برسد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • اختصاص ۷ همت به طرح دارویار
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم