Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدمناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران صبح امروز در حاشیه برگزاری جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران حضور یافت و با اشاره به لایحه‌ای که امروز از سوی این معاونت به شورای شهر ارائه شد تا براساس آن اختیارات مجمع اتوبوسرانی شهر تهران تا سقف ۲۰ میلیارد تومان افزایش یابد گفت: یک دستگاه اتوبوس ۴۰۰ میلیون تومان هزینه دارد و تعمیر اساسی ۱۰ اتوبوس حدود چهار میلیون تومان می‌شد که از حجم اختیارات شرکت واحد اتوبوسرانی بیشتر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران تصریح کرد: طبق مصوبه امروز شورا، اختیارات مجمع ۱۰ برابر شده و می‌توانیم گام‌های بهتری در راستای نوسازی و بهسازی اتوبوس‌ها برداریم.

هاشمی با تاکید بر اینکه برنامه ریزی کردیم که هزار دستگاه اتوبوس را اورهال کرده و قرارداد خرید هزار دستگاه اتوبوس نو را هم تا پایان سال به نتیجه می‌رسانیم اظهار کرد: این کار فرایند سختی است، چون که باید کارخانجات تولید اتوبوس احیا شوند و زمان‌بر است.

او در خصوص کمبود واگن اظهار کرد: ۱۴۰۰ واگن کم داریم، البته در حال تنظیم قرارداد ساخت ۲۱۰ دستگاه واگن با شرکت واگن‌سازی تهران هستیم و این در حالی است که قرارداد تولید ۶۳۰ واگن نیز که سه سال پیش در دولت تصویب شده بود اخیرا با کمک بانک مرکزی به نتیجه رسیده است.

او خاطر نشان کرد:از آنجایی که ۲۴ ماه طول می‌کشد که این ۶۳۰ واگن در اختیار ما قرار گیرد، به خرید و تولید ۲۱۰ دستگاه امیدوارتر هستیم که البته باید قرارداد آن امضاء شود و پیش پرداخت را بپردازیم.

هاشمی در ادامه گریزی به وضعیت طرح ترافیک و اجرای آن در شرایط کرونایی زد و گفت: اساس طرح ترافیک یک بحث انضباطی است که سابقه طولانی دارد و هدف آن هم کاهش تراکم خودرو و آلودگی در مرکز شهر بوده است.

هاشمی افزود: نبود طرح ترافیک علاوه بر تشدید آلودگی هوا، سفر‌های بی‌هدف به حوزه مرکزی شهر را افزایش می‌دهد که این مسئله آسیب‌زا است و باعث نشر ویروس می‌شود، اما بار‌ها اعلام کردیم که ما در مورد وضعیت طرح ترافیک تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم.

او در خصوص میزان تاثیر حمل و نقل عمومی در شیوع کرونا اظهار کرد: من نمی‌توانم در مورد علل شیوع بیماری و چرایی افزایش آمار صحبت کنم، اما بررسی‌ها نشان داده بود که با فعال شدن مشاغل و عادی شدن زندگی تا سقف ۱۰ درصد بار ترافیکی مترو و اتوبوس افزایش می‌یابد که آمار‌ها نشان می‌دهد فعلا در همان سقف هستیم.

او با تاکید بر اینکه شهرداری تهران از ابتدای شیوع کرونا برنامه‌های مهار خود را آغاز کرده بود و در هفته‌های اخیر نیز این موضوع تشدید شده است، اظهار کرد: در خطوط انبوه‌بر مثل مترو و اتوبوس بی آر تی استفاده از ماسک ۹۷ الی ۹۸ درصد است، اما موضوع رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به نیاز سفر ارتباط دارد و برای انجام این مهم باید تعداد وسایل حمل و نقل عمومی افزایش یابد.

او در خصوص اینکه مسئولیت کاهش فاصله اجتماعی بر عهده کیست، اظهار کرد: افزایش اتوبوس توسط دولت و شهرداری می‌تواند باعث افزایش فاصله اجتماعی شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت اتوبوسرانی حمل و نقل عمومی ستاد ملی کرونا طرح ترافیک طرح ترافیک حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۱۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقب‌نشینی شهرداری تهران برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران

به گزارش خبرآنلاین، چند سالی است، یکی از مهمترین خبرهای عمرانی شهر تهران، تصمیم نهایی مدیریت شهری برای جمع آوری پل پر خاطره و پر ترافیک حافظ است.

نداشتن ایمنی و فرسودگی دلایل فنی مهندسین شهرداری تهران برای جمع آوری این پل بوده است. تا جاییکه به عنوان یکی از پل‌های ناایمن‌ تهران شناخته می‌شد.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: در پنجمین دوره مدیریت شهری شاهد اوج تکرار ناایمنی این پل و برنامه‌های بی سرانجام جمع آوری آن بودیم و کارشناسان دوره پیشین شهری، تعمیر و نگهداشت پل حافظ را متحمل هزینه بسیار زیادی می‌دانستند و معتقد بودند هزینه برای حفظ این پل به صرفه نیست و باید جمع آوری شود.

این موضوع در دوره مدیریت شهری ششم ادامه پیدا کرد و مطرح شد، عباس شعبانی معاون وقت شهرداری تهران با بیان اینکه پل حافظ در سال ۱۴۰۲ نیز حذف نمی‌شود، تصمیم گیری درباره جمع آوری این پل را منوط بر تعیین تکلیف وضعیت زیرگذر شمالی- جنوبی و شرقی- غربی می‌دانست که هنوز به نتیجه نرسیده بود و گفته بود باید به طور همزمان برداشت پل و ایجاد زیرگذر را انجام داد و نمی‌توانیم پل را برداریم و سپس به دنبال ایجاد زیرگذر برویم.

بعد از آن هادی حق بین معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره سرانجام جمع‌آوری پل حافظ اینطور توضیح داده بود که از نظر سازمان مشاور و حوزه فنی عمرانی در صورتی که نیاز به حفظ این پل باشد، حافظ قطعاً به مقاوم سازی و بهسازی لرزه‌ای نیاز دارد.

وی با درباره اینکه این پل باید جمع شود یا نه؟ گفته بود: باید تأثیر جمع آوری پل بر شبکه ترافیکی را احصا کنیم و باید این موضوع را حوزه حمل و نقل و ترافیک به ما بگویند که اگر این پل را جمع کردیم؛ آیا نیاز به جایگزین دارد یا خیر؟ و آیا با کنترل زمان چراغ‌ها می‌توانند مدیریت ترافیک را انجام دهند؟

معاون شهردار تهران در ادامه تاکید کرده بود که معاونت حمل و نقل شهرداری تهران باید مشخص کند که همزمان با جمع آوری پل، تمهیدات اقدام بعدی پیش بینی شود و علت طولانی شدن این موضوع احصا تأثیرات ترافیکی بر شبکه است.

حق بین یادآور شده بود که این پروژه باید در یک زمان بسیار کوتاه در شرایط خاص و در زمان خاص با هماهنگی پلیس انجام شود زیرا برچیدن این پل ملاحظات اجرایی دارد که باید تمهیداتی را پیش بینی کنیم و اطلاع رسانی داشته باشیم و این موضوع مغفول نیست و بین دو حوزه فنی عمرانی و ترافیک در حال مبادله جوانب کار هستیم.

حالا بعد از گذشت ۴ ماه از اعلام این نظرات، مهدی صداقتی سرپرست سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه با بررسی‌های ترافیکی صورت گرفته در معاونت فنی و عمرانی و تحلیل ترافیکی از سوی معاونت و سازمان حمل و نقل ترافیک، پل حافظ جمع آوری نخواهد شد، گفت: طبق تصمیم گرفته شده این پل مقاوم سازی می‌شود و تا حدود ۴۰ سال دیگر هم در برابر لرزه مقاوم خواهد بود.

پل حافظ از چهارراه کالج آغاز شده و از بالای خیابان جمهوری گذشته و تا خیابان هاتف و پیش از رسیدن به بازار موبایل ایران امتداد دارد.

این پل فلزی ۵۰ ساله که روزانه تعداد زیادی خودرو و موتورسیکلت از روی آن عبور می‌کنند تا به مراکز مهم اداری، تجاری و در نهایت به محدوده بازار تهران برسند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888282

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۳ درصدی تردد اتوبوس‌ها نسبت به سال گذشته در فارس
  • تبریزگردی با اتوبوس‌های اسنا در ایام نوروز
  • لزوم تلاش بیشتر مسئولان برای کاهش تصادقات جاده‌ای / بستر افزایش نشاط اجتماعی فراهم شود
  • ترافیکی که از دهه 40 باقی است ( دو عکس از جاده چالوس در فاصله 60 سال)
  • افزایش ۱۳ درصدی تردد اتوبوس ها در نوروز ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته
  • چرا مردم ایران برای کار به عراق می‌روند؟ پاسخ تلخ یک مسئول
  • پل حافظ تهران جمع می‌شود؟
  • سامانه نظارت بر قراردادها و دعاوی دولتی راه‌اندازی می‌شود/ بخشی از مشکلات اقتصادی بدلیل فاصله گرفتن از قانون اساسی است
  • عقب‌نشینی شهرداری تهران برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران
  • پل حافظ در تهران ماندنی شد