Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@12:30:22 GMT

جزئیات بخشودگی جرائم برای مودیان مالیاتی در استان مرکزی + فیلم

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۵۱۴۸۱

جزئیات بخشودگی جرائم برای مودیان مالیاتی در استان مرکزی + فیلم

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها-مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی با تشریح خبرهای خوش بخشودگی‌های مالیاتی در استان مرکزی گفت: ارائه خدمات مالیاتی در استان مرکزی الکترونیکی می‌شود. - اخبار استانها -

عباس مزیکی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به جزئیات بخشودگی جرائم برای مودیان مالیاتی اظهار داشت: با توجه به مشکلات ناشی از شیوع کرونا که برای مودیان مالیاتی در پرداخت مالیات ایجاد شده بود، سازمان امور مالیاتی پیشنهادی را در مورد بخشودگی جرائم مالیاتی برای سال 99 به شورای هماهنگی سران سه قوه ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بخشودگی جرائم از مردادماه 98 با دستورالعمل‌های متعدد و متفاوت شروع شد و تعداد زیادی از مودیان از مزایای آن استفاده کردند، برای سال 99 نیاز به دستورالعمل جدید و هماهنگی بود و سازمان با پیشنهادی که ارائه کرد و مصوبه‌ای که گرفت دستورالعمل این بخشودگی را صادر کرده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی تصریح کرد: این دستورالعمل نکات قابل توجهی برای مودیان دارد، به‌ویژه برای مودیانی که از شیوع ویروس کرونا بیشترین آسیب را دیده‌اند، براساس دستورالعملی که صادر شده کسانی که برگ قطعی آنها تا تیرماه 98 ابلاغ شده اگر تا پایان خردادماه اصل بدهی را پرداخت می‌کردند و در واحدهای تولیدی 10 درصد جریمه و سایرین 20 درصد جریمه را، مابقی جریمه را سازمان امور مالیاتی می‌بخشید.

مزیکی بیان کرد: بر این اساس از خردادماه به بعد باید وضعیت را مشخص می‌‌کردند که در دستورالعمل برای اینگونه مودیان مقرر شده اگر مالیات خود را نپردازند ماهیانه 2 درصد جریمه به جرائم آنها اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: مزایای این 2 درصد افزایش ماهیانه به جریمه در دستورالعمل جدید، این بوده که برای همه گروه‌ها اعم از تولیدی و خدماتی یکسان است و تفاوتی وجود ندارد.

مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی عنوان کرد: کسانی که از ابتدای بهمن‌ماه به بعد اوراق قطعی آنها ابلاغ شده اگر تا پایان تیرماه اصل بدهی را بپردازند می‌توانند از 100 درصد بخشودگی جرائم استفاده کنند.

مزیکی افزود: طبیعتا بعد از تیرماه به ازای هر ماه تاخیر در پرداخت 2 درصد از جرائم آنها وصول و با توجه به تاریخ پرداخت این میزان بدهی محاسبه می‌شود.

وی تصریح کرد: نکته‌ای که در رابطه با بخشودگی جرائم حائز اهمیت است اینکه نیاز به بروکراسی اداری نداریم و مودیان می‌توانند با ارائه درخواست به رئیس هر اداره امور مالیاتی که پرونده آنها را دراختیار دارد و با دستور این رئیس پس از پرداخت اصل و جریمه مشمول بخشودگی جریمه شوند و نیاز به فرم بخشودگی جرائم و امضا یا دستور آن توسط مقام مافوق نیست.

مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی بیان کرد: از مردم تقاضا داریم که تا تیرماه از این فرصت استفاده کنند اما کسانی که از تیرماه به بعد اوراق مالیاتی به آنها ابلاغ شود یک ماه فرصت دارند که با پرداخت اصل بدهی از 100 درصد بخشودگی جرائم استفاده کنند.

مزیکی ادامه داد: در رابطه با مشاغلی که از ویروس کرونا آسیب بیشتری را دیده‌اند این مهلت 2 ماه لحاظ شده، ضمن اینکه در رابطه با کسانی که تا پایان خردادماه قرار بود بدهی خود را بپردازند و 80 یا 90 درصد بخشودگی بگیرند برای مشاغل آسیب‌دیده این مهلت دو ماه لحاظ شده و اگر تا پایان تیرماه بدهی خود را بپردازند از بخشودگی 80-90 برخوردار می‌شوند البته اگر ابلاغ اوراق مالیاتی آنها قبل از بهمن‌ماه باشد.

وی عنوان کرد: گروه‌های آسیب‌دیده را سازمان امور مالیاتی و هیئت دولت مصوب کرده و بر این اساس مراکز گردشگری، مراکز تولید و توزیع غذا، حمل و نقل عمومی و مسافر، خدمات مسافری و گردشگری، باشگاه‌ها و مجتمع‌های ورزشی، مجتمع‌های فرهنگی و آموزشی، هنری، رسانه‌ای، مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی، آموزشگاه‌های رانندگی، آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی از این گروه‌ها هستند که می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و بدهی خود را پرداخت کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی افزود: در مورد افرادی که مشمول مالیات نشده‌اند و یا اصل یا جرائم قابل بخشش را در گذشته تعیین تکلیف کرده‌اند اگر براساس تکالیفی که قوانین گذاشته جریمه شده‌اند می‌توانند از 100 درصد بخشودگی جریمه استفاده کنند.

90 درصد از جرائم مالیاتی تولیدکنندگان در صورت پرداخت بدهی بخشیده می‌شود

مؤدیان مالیاتی چگونه ازبخشودگی جرائم مالیاتی بهره‌مند می‌شوند؟ /مزایای جدید برای 10 شغل متأثر از کرونا

تشریح شرایط بخشودگی جرائم مالیاتی/ چگونه کل جرائم واحدهای تولیدی بخشیده می‌شود؟

مزیکی تصریح کرد: در مورد ارسال اطلاعات موضوع ماده 169 که بسیاری از فعالان اقتصادی مشمول شدند و به احتمال جرائمی برای آنها مطالبه شده ناشی از تاخیر یا عدم ارسال، این فرصت فراهم شده که اگر همه اطلاعات را وارد کنند از بخشودگی جریمه استفاده کنند و اگر تمام یا بخشی از آن را نتوانند به هر دلیلی ارسال کنند، ادارات کل امور مالیاتی در این مورد تصمیم‌گیری می‌کند و با توجه به شرایط و دلایلی که ابراز می‌کنند بخشودگی برای آنها اعمال می‌شود.

وی بیان کرد: کسانی که تاخیر در تسلیم اظهارنامه دوره چهارم دارند که سازمان امور مالیاتی معمولا این تاخیر را قبول کرده، این جریمه را می‌توانند با درخواست از بخشودگی 100 درصد استفاده کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی ادامه داد: نکته دیگری که در رابطه با جرائم قابل اهمیت است اینکه در رابطه با تجمیع عوارض مصوبه‌ای را شورای هماهنگی سران سه قوه تصویب کرده و تا پایان آذرماه فرصت داده تا افرادی که مالیات موضوع قانون تجمیع عوارض را بدهکار هستند و جرائم آن غیرقابل بخشش بود از این مصوبه استفاده کنند و اصل بدهی خود را حداکثر تا پایان آذرماه بپردازند و از 100 درصد بخشودگی جرائم بتوانند استفاده کنند.

مزیکی عنوان کرد: این فرصت خوبی است برای تسویه حساب افراد بدهکار که به هر دلیلی نتوانستند بدهی خود را بپردازند و مشمول جریمه شدند یا تکالیفی برعهده آنها بوده و نتوانستند انجام دهند که از بخشودگی مالیاتی مصوب استفاده کنند.

وی افزود: نکته دیگر که باید مودیان مالیاتی به آن توجه داشته باشند وقت ابلاغ الکترونیکی است که همیشه هم مودیان و هم خود ادارات در مورد ابلاغ مشکلاتی داشتند و از طرفی هزینه‌هایی را هم برای مودی و هم برای سازمان امور مالیاتی دارد و در برخی موارد وقتی ابلاغ به صورت صحیح انجام نشود احتمال تضییع حقوق هم مودی و هم دولت وجود دارد.

مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی تصریح کرد: سازمان امور مالیاتی تدبیری کرده و نرم‌افزاری را تحت عنوان ابلاغ الکترونیکی آماده کرده که مزایای متعددی از جمله کاهش هزینه‌ها، کاهش ترددها با توجه به شرایطی که به لحاظ شیوع کرونا هست، دارد.

مزیکی بیان کرد: از مودیان مالیاتی تقاضا می‌شود که به سایت سازمان امور مالیاتی مراجعه کنند، بخشی را تحت عنوان ابلاغ الکترونیکی دارد که در آن بخش باید فرم قبولی ابلاغ الکترونیکی را تکمیل و به سازمان امور مالیاتی ارسال کنند، بعد از تکمیل اطلاعات ابلاغ الکترونیکی برای آنها انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در تسلیم اظهارنامه هم به احتمال زیاد سازمان امور مالیاتی مودیان را به این بخش راهنمایی می‌کند اما تقاضا داریم که قبل از رسیدن به ترافیک تسلیم اظهارنامه مودیان نسبت اعلام قبولی با مراجعه به سایت اقدام کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی عنوان کرد: نکته دیگر با توجه به اینکه به پایان فصل ارسال نزدیک می‌شویم، در مورد ماده 169 مکرر است برای زمستان سال 98 که به موجب قانون مودیان باید تا 15 اردیبهشت‌ماه ارسال فهرست‌ها را انجام می‌دادند که با توجه به شرایط خاص شیوع کرونا این مهلت تمدید شده و 15 تیرماه آخرین مهلت ارسال فهرست معاملات موضوع ماده 169 فصل زمستان 98 است.

مزیکی افزود: سازمان برای کاهش تردد و رعایت حال مودی نسبت به بحث برون‌سپاری مالیات نقل و انتقال املاک مسکونی و مسکونی رهنی اقدام کرده که در مرحله نخست این دو بخش انجام شده و امیدواریم که تا پایان سال تمام نقل و انتقالات را بتوانیم برون‌سپاری کنیم اما درحال حاضر این دو بخش انجام شده و دیگر نیازی به مراجعه به ادارات امور مالیاتی نیست و در کمترین زمان به صورت آنی می‌توانند در دفاتر اسناد رسمی گواهی نقل و انتقال را بگیرند و معاملات خود را ثبت کنند.

وی تصریح کرد: درمجموع در استان مرکزی سالانه حدود 20 هزار تردد شهری را با این اقدام کاهش می‌دهیم که در بسیاری از موارد از جمله کاهش آلودگی هوا و ترافیک موثر است، از طرفی محاسبه مالیات به صورت هوشمند و به سرعت انجام می‌شود.

انتهای پیام/712/ش

R7980/P/S6,73/CT16 بیشتر بخوانید... ۹۰ درصد از جرائم مالیاتی تولیدکنندگان در صورت پرداخت بدهی بخشیده می‌شود سازوکار بخشودگی جرائم مالیاتی مشخص شد+جزئیات خراسان شمالی| مشوّق‌های مالیاتی ایام کرونا؛ تا پایان خرداد خبری از «جرائم مالیاتی» نیست

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بخشودگی جرائم مالیاتی سازمان امور مالیاتی 100 درصد بخشودگی ابلاغ الکترونیکی مودیان مالیاتی استان مرکزی استفاده کنند برای مودیان بدهی خود تا پایان اصل بدهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۱۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت سیزدهم گام‌های مثبتی در زمینه مالیات برداشته است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، سیدمحمد آقامیری، استاندار قم در دیدار رئیس سازمان مالیاتی کشور با بیان اینکه در دولت سیزدهم تسلط خوبی روی امور مالیاتی حاکم شده است گفت: گام‌ها دولت در پیشبرد امور مالیاتی مثبت بوده است.

آقامیری بر گسترش فرهنگ مالیاتی کشور تاکید کرد و گفت: مالیات زمینه ساز توسعه در کشور است و مردم ما باید متوجه باشند با پرداخت مالیات در رشد و آبادانی کشور سهیم می‌شود.

وی سازمان مالیاتی یک سازمان درآمدی برای دولت و کشور عنوان کرد و گفت: مقابله حداکثری با فرار مالیاتی از جمله دستاورد‌های دولت سیزدهم است که منافع حاصل از آن به تمام افراد جامعه خواهد رسید.

دیگر خبرها

  • برگشت ۶ هزار و ۷۰۰ ریال مالیات به مودیان تولیدکننده زنجانی
  • ۶۷۰۰ میلیارد ریال مالیات به مودیان تولیدکننده در زنجان برگشت داده شد
  • دولت سیزدهم گام‌های مثبتی در زمینه مالیات برداشته است
  • بخشودگی جرائم مالیاتی برای تکمیل کنندگان اظهارنامه‌های پیش فرض
  • ماجرای طلافروشان و سامانه مودیان مالیاتی
  • مهلت اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده تمدید شد
  • اظهارنامه پیش فرض؛گامی تازه در جهت هوشمندسازی نظام مالیاتی
  • مهلت اصلاح و تکمیل اظهارنامه پیش فرض مالیات بر ارزش افزوده تمدید شد
  • تهیه اظهارنامه پیش فرض، گامی مهم در جهت هوشمندسازی نظام مالیاتی
  • شرط بخشودگی مالیاتی اعلام شد