Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@21:42:17 GMT

بودجه شهرداری بیرجند سه برابر شد

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۵۱۵۱۰

بودجه شهرداری بیرجند سه برابر شد

محمدعلی جاوید روز سه‌شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته شهرداری‌ها و دهیاری‌ها افزود: از ابتدای حضور در شهر بیرجند با همکاری اعضای شورای اسلامی شهر، برنامه‌ریزی‌هایی برای تامین زیرساخت‌ها و ارائه خدمات به شهروندان تا سال ۱۴۰۰ هدف‌گذاری شد که برخی از برنامه‌ها تکمیل و اجرایی شده است.

وی عنوان کرد: اولویت‌های اولیه شهروندان دسته‌بندی شده است کما اینکه اعتقاد داریم شورا به عنوان نمایندگان مردم این مسیر را در قالب پیشنهادات و تصویب آن کوتاه‌تر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار بیرجند گفت: برخی نیازها آنی بود و در اسرع وقت انجام شد به ویژه در حوزه فضای سبز که سیستم آبیاری سنتی داشت و به سیستم آبیاری نوین و قطره‌ای تبدیل شد.

وی بیان کرد: در این مدت تحولی در معابر شهری بیرجند به وجود آمد همچنین شاهد توسعه پارک‌های محله در شمال شهر از جمله پارک آیت الله بهجت، بوستان ۹ دی، بوستان سایت اداری، بوستان انقلاب، الهه و بوستان نشاط بودیم.

جاوید افزود: پروژه پارک جنگلی و پارک تفریحی «بند دره» بیرجند با حمایت استاندار و سایر دستگاه‌های اجرایی در دست اقدام است که بخشی از دغدغه شهروندان در زمینه فضای تفریحی را رفع خواهد کرد.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری در حوزه‌های فرهنگی و تفریحی بیان کرد: فضای مناسبی برای برگزاری مناسبت‌ها، جشن‌ها و اعیاد در سطح شهر نبود و تمامی سالن‌ها متعلق به دستگاه‌های دولتی بود لذا سالن همایش و فرهنگسرای ۲ هزار نفری بیرجند در تقاطع صیاد شیرازی در دستور کار قرار گرفت و پروژه در مراحل نهایی قرار دارد.

شهردار بیرجند اظهار داشت: در حوزه ترافیکی نیز مطالعات طرح جامع ترافیک شهر بیرجند تمام و طرح ارائه شده است.

وی با اشاره به بازگشایی برخی معابر از جمله طرح فرزان که سال‌ها مورد انتظار بود، گفت: برخی مکان‌ها نیز در دستور کار قرار دارد و اقدامات تملک در حال انجام است همچنین عملیات اجرایی پارکینگ طبقاتی خیابان حکیم نزاری در همین دوره آغاز شد و امسال تکمیل و افتتاح می‌شود.

جاوید درباره آسفالت معابر شمال شهر بیرجند که از مناطق کمتر برخوردار است تصریح کرد: در بخشی از معابر شهر که خاکی است و آسفالت معابر همیشه مورد مطالبه مردم بوده، تصور می‌شود شهرداری کم‌کاری می‌کند در حالی که بارها اعلام کردیم همه زیرساخت‌های لازم از نظر ما فراهم است کما اینکه بحث شبکه آب و فاضلاب مطرح است و باید به اتمام برسد تا دوباره کاری نداشته باشیم.

وی گفت: برنامه‌ریزی شده با اجرای انشعابات و فاضلاب در معابر خاکی تا پایان آبان ماه امسال آسفالت تمامی معابر انجام شود.

شهردار بیرجند در ارتباط با برخی زمین‌های بلاتکلیف شهر بیرجند گفت: در این دوره شهرداری به این موضوع ورود پیدا کرد از جمله اراضی موسوی که حدود یک هزار مالک دارد.

وی ادامه داد: سال‌های زیادی است که مالکان این اراضی بلاتکلیف هستند اما اکنون مصوبات کمیسیون ماده ۵ را گرفتیم و زمین‌ها خیابان کشی شده و مجوزهای آب، برق و گاز نیز داده شده است.

جاوید بیان کرد: نحوه صدور پروانه‌های ساختمانی و اتوماسیون‌ها در حوزه شهرداری که مردم را بلاتکلیف داشت، اکنون به حداقل رسیده است.

وی گفت: ۱۱ هکتار در قلب شهر بیرجند به فضای تفرجگاهی، تنفسی و پارک و بوستان تبدیل می‌شود.

وی به توسعه ماشین‌آلات در شهرداری بیرجند هم اشاره کرد و گفت: یک دستگاه غلتک، ۲ دستگاه لودر، ۲ دستگاه بیل بکیو، ۲ دستگاه کامیون کشنده، ماشین‌آلات سبک و بیل مکانیکی خریداری و به سیستم خدمات عمرانی شهرداری ملحق شد.

جاوید ادامه داد: در حوزه حمل و نقلی شهری نیز ۲۲ دستگاه اتوبوس فابریک خریداری شد و در شرایط کرونایی همه تلاش شهرداری و سازمان‌های وابسته بر این بوده تا خدمات مناسبی به شهروندان ارائه شود.

وی گفت: در شرایط کنونی سیستم حمل و نقل با کمبود مسافر مواجه شده است و متضرر می‌شوند که به ازای هر دستگاه بخش خصوصی در حال فعالیت در شهر یک میلیون تومان یارانه پرداخت می‌کنیم.

شهردار بیرجند عنوان کرد: سال گذشته برخی اتوبوس‌ها که تا پایان سال تعهد داشتند و این مهلت تمام شده بود از شهرهای بزرگ برای خرید مراجعه می‌کردند که ۵۰ میلیون تومان یارانه دادیم تا از بیرجند خارج نشوند.

وی با اشاره به اقدامات حوزه خدمات شهری افزود: در سایت پسماند در قالب ۷۰ هکتار اکنون خیابان کشی، اجرای عملیات فضای سبز، ساختمان مدیریت، باسکول و سوله‌های پردازش انجام و عملیات عمرانی صد درصد تکمیل شده است که در انتظار راه‌اندازی دستگاه‌ها هستیم.

جاوید گفت: پیش بینی می‌کنیم سال ۱۴۰۰ شهر بیرجند تصویر دیگری در نیازمندی‌های شهری داشته باشد و نمود آن را شهروندان خواهند دید.

توسعه بازارچه‌ها در سطح شهر از دیگر اقداماتی بود که شهردار به آن اشاره کرد و افزود: در حال حاضر وانت‌های دوره‌گرد در چند محل ساماندهی شده‌اند که در زمینه ایجاد اشتغال و خدمات‌دهی مطلوب به شهروندان تاثیرگذار بوده است.

او در پاسخ به یکی از خبرنگاران درخصوص طرح تفصیلی شهر (ابلاغ سال ۶۸) گفت: طرح‌های توسعه شهری از جمله تفصیلی، جامع و عادی اکنون پاسخگو نیستند و دنیا در زمینه طرح‌های راهبردی کار می‌کند.

جاوید اظهار داشت: عمر طرح‌های تفصیلی ۱۰ ساله است که شهرداری‌ها فقط مجری این طرح هستند و طرح توسط دستگاه‌های حاکمیتی و اداره راه و شهرسازی تهیه و به شهرداری ابلاغ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نیاز ۱۰ سال قبل شهر با اکنون متفاوت است افزود: کمیسیون ماده ۵ برای تغییرات برگزار می‌شود و بخشی از نیازمندها از این طریق حل شده است اما درخصوص توسعه معابر، تمهیدات و سختگیری‌هایی انجام می‌شود که پیاده محور بودن در دستور کار شهرداری‌ها قرار دارد.

وی گفت: اکنون سیاست بر تعریض خیابان‌ها نیست، برخی محورها شریانی است که اجتناب ناپذیر هستند و مطالعات ترافیکی با بازنگری طرح تفصیلی همزمان شده است و خروجی تعریض یا ثبات این معابر مجدد ابلاغ خواهد شد.

شهردار بیرجند به آخرین وضعیت انتقال صنوف آلاینده و مزاحم نیز اشاره کرد و گفت: انتقال ۲ هزار و ۱۵۲ واحد صنفی شهر بیرجند در زمین صنوف پیش‌بینی شده بود که یک هزار و ۸۰۰ زمین در زمین‌های مربوط به راه و شهرسازی بود.

وی با بیان اینکه شهرداری مطالبه‌گری و پیگیری کرده است افزود: یک هزار و ۸۰۰ واحد که متعلق به زمین‌های ملی بود در اختیار شرکت تعاونی  و اتحادیه صنوف قرار گرفت که برخی پروانه ساختمانی دریافت و اقدام کرده‌اند.

جاوید در پاسخ به سوال دیگری اظهار داشت: برای احداث فرهنگسرای بیرجند تاکنون بیش از ۳۰ میلیارد تومان از محل منابع داخلی شهرداری هزینه شده است که شاید دولت اگر می‌خواست این پروژه را اجرا کند سال‌ها طول می‌کشید لذا انتظار ما همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی است.

وی گفت: بسیاری از پروژه‌های دیگر که نیاز شهروندان بود را انجام دادیم اما برخی دستگاه‌های اجرایی مقاومت می‌کنند در حالی که شهرداری به دنبال سود خود نیست و رفاه شهروندان ملاک ما است.

وی تصریح کرد: همه پروژه‌هایی که انجام شده یا در دست اقدام است پروژه‌های مورد نیاز و اساسی شهر است در حالی که برخی تنگ‌نظری و سنگ‌اندازی می‌کنند که اگر بقیه مجموعه‌ها در کنار ما همکاری کنند بسیاری از پروژه‌ها تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.

شهردار بیرجند در بخش دیگر این گفت و گو اظهار داشت: حجم مطالبات شهرداری از ادارات و سازمان‌های دولتی ۲۰۰ میلیارد تومان است که پرداخت بدهی دستگاه‌های دولتی نقش مهمی در خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان دارد.

وی گفت: در گذشته دستگاه‌های دولتی در بیرجند خود را ملزم به پرداخت هزینه‌های پروانه ساختمانی نمی‌کردند اما اکنون هیچ دستگاه یا فرد حقیقی قبل از صدور پروانه اجازه ساخت و ساز ندارد.

وی درخصوص آسفالت نشدن برخی معابر سایت اداری بیرجند گفت: افراد حقیقی یا حقوقی برای استفاده از خدمات عمومی باید هزینه‌های آماده‌سازی را پرداخت کنند.

جاوید ادامه داد: برآورد هزینه‌های دستگاه‌های دولتی در این منطقه انجام و تقدیم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و حوزه معاونت عمرانی استانداری شده است لذا اگر بنا باشد شهرداری نسبت به آسفالت معابر اقدام کند این مبلغ را باید دستگاه‌ها پرداخت کنند یا سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چاره اندیشی کند.

وی گفت: نظر استاندار این بود امسال این هزینه از سرجمع اعتبارات دستگاه‌ها کسر شود که شهرداری یا پیمانکار نسبت به آسفالت معابر اقدام کند.

برچسب‌ها خراسان جنوبی اعتبارات شهرداری بیرجند پارک شهر پروندهٔ خبری توسعه شهری و روستایی خراسان جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خراسان جنوبی اعتبارات شهرداری بیرجند پارک شهر خراسان جنوبی اعتبارات شهرداری بیرجند پارک شهر دستگاه های دولتی شهردار بیرجند آسفالت معابر برنامه ریزی شهر بیرجند دستگاه ها پروژه ها زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۱۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمد شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ از ۱۰۴ هزار میلیارد تومان عبور کرد

تین نیوز

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با بیان این که مولدسازی املاک یکی از مهم ترین تحولاتی است که در دوره شهردار فعلی پایتخت دنبال شده است، گفت: درآمد شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ در نهایت از رقم ۱۰۴ هزار میلیارد تومان عبور کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، لطف الله فروزنده از مولدسازی املاک به عنوان یکی از تحولات مهم در دوره مدیریت جدید شهری یاد کرد و گفت: در سال ۱۴۰۱ رقم بودجه به ۸۰ هزار میلیارد تومان رسید که نزدیک ۱۴۰ در صد رشد بودجه داشتیم و در سال ۱۴۰۲ نیز تا پایان دی ماه بودجه اولیه به صورت کامل محقق شد و برای اولین بار متمم ۳۵ هزار میلیاردی نیز ارائه شد که نهایتا مبلغ ۱۰۴ همت بودجه تا پایان سال محقق شد. 

فروزنده ادامه داد: در سال گذشته، افزایش بودجه شهرداری در چهار محور درآمدی از جمله عوارض ساختمان، توسعه و رونق پروانه ساختمان که درآمد شهرسازی را به دنبال داشت، ارزش افزوده، در آمدهای پایدار، عوارض نوسازی و مولدسازی دنبال شد. 

براساس اعلام معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، معاون شهردار پایتخت در پایان گفت: یکی از تحولاتی که در دوره مدیریت آقای زاکانی دنبال شده است، بحث مولد ساز املاک و تسویه با دستگاه های مختلف بود که توانستیم بخش قابل توجهی از بدهی ها را تسویه کنیم. همچنین یک کار جدی با بانک ها انجام شد که در ذیل آن بستری فراهم شد که به شهرداری تسهیلات ارائه دهند، البته شهرداری از دولت و دستگاه های دولتی هم مطالباتی دارد که مشخص شده است و ان شاء الله با حمایت رئیس محترم جمهور و هیات دولت در سال جاری وصول پیدا کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • لیگ برتر والیبال؛ ارومیه کار را به بازی سوم کشاند
  • پیروزی شهرداری ارومیه مقابل شهداب یزد
  • پایان جنگ سه ساعته: ارومیه همچنان زنده است
  • لیگ برتر والیبال|کار شهرداری و شهداب به بازی سوم کشیده شد
  • درآمد شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ از ۱۰۴ هزار میلیارد تومان عبور کرد
  • بودجه فرهنگی شهرداری قم در سال ۱۴۰۳ حدود ۸۰۰ میلیارد تومان است
  • عبور درآمد شهرداری تهران از رقم ۱۰۴ همت در سال ۱۴۰۲
  • عبور درآمد شهرداری تهران از رقم ۱۰۴ همت
  • افزایش ۵ برابری بودجه سال آینده شهرداری تهران نسبت به ۱۴۰۰
  • مردم باید اقدامات مسئولان را در سفره خود لمس کنند