Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-24@03:22:04 GMT

توهین به مراجع دینی خارج از دستورات اسلام است

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۵۱۵۸۲

توهین به مراجع دینی خارج از دستورات اسلام است

حاج آخوند گلدی کمالی مشاور استاندار خراسان شمالی در امور اهل سنت و عضو شورای برنامه ريزی مدارس علوم دينی اهل سنت در گفتگو با تقریب ضمن محکوم نمودن اقدام موهن روزنامه عربستان سعودی" الشرق الاوسط" در توهین به آیت الله سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان عراق گفت: آیت الله سیستانی یکی از شخصیت های بزرگ و مهم در کشور عراق به شمار می رود که در  سال های گذشته در کنار سردار بزرگ اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی عزیز، تلاش های گسترده ای در به هلاکت رساندن گروه مزدور و تکفیری داعش و گسترش تقریب مذاهب داشتند؛ که ما علمای اهل سنت خراسان شمالی از این جهت؛ همیشه مدیون زحمات فراوان آن شخصیت والا مقام هستیم و هرگونه توهین و اهانت به این مرجعیت دینی را محکوم می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وي با اشاره به این مطلب که  آیت الله سیستانی امروز یک شخصیت بزرگ دینی در گسترش تقریب بین مذاهب اسلامی در کشور عراق به شمار می روند، تصریح کرد: آیت الله سیستانی بارها اعلام نموده اند که" اهل سنت نه تنها برادران ما و بلکه نفس و جان ما هستند" لذا ما نیز همچنین ارادتی به این مرجعیت دینی داریم و هرگونه اهانت به ایشان را دسیسه و توطئه دشمنان دانسته و محکوم می کنیم.

مدیر حوزه علمیه خادمیه امانلی خاطرنشان کرد: همه علمای جهان اسلام وظیفه دارند اینگونه اقدامات را که در راستای ایجاد تفرقه بین امت های اسلامی از سوی استکبار جهانی و همدستانش می باشد، محکوم کنند و خشم و انزجار خود را از دشمنان اسلام فریاد بزنند.

وی بیان داشت: ما علمای اهل سنت خراسان شمالی اعلام می داریم که هرگونه اهانت به مراجع دینی، اهانت به دین مبین اسلام است و از مجامع و محاکم بین المللی خواستاریم سکوت خود را شکسته و اینگونه اقدامات ننگین از سوی دشمنان اسلام را به شدت محکوم نمایند، تا مسلمانان جهان، بار دیگر شاهد تکرار اینگونه اقدامات وقیحانه از سوی دشمنان نباشند.

انتهای پیام/

مصاحبه از: ع. جعفری

منبع: تقریب

کلیدواژه: آیت الله سیستانی اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۱۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیران سیستانی یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال در جشن گلریزان کمک کردند

محمدحاجی حسینی در جشن گلریزان ویژه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد شهرستان هامون، اظهار کرد: جشن‌های گلریزان تبلور همدلی، سخاوتمندی و منش کریمانه است.

وی با بیان اینکه هر جایی که اتحاد داشتیم با موفقیت همراه بوده، افزود: جمع آوری و هدایت کمک‌های مردمی در جهت آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد، عملی خداپسندانه و رضایت عامه مردم و عاقبت بخیری را در پی دارد.

فرماندار هامون ضمن قدردانی از خیران و نیکوکاران شهرستان هامون، خاطرنشان کرد: مردم شریف هامون در کمک به همنوعان و دستگیری از نیازمندان همیشه پیش قدم و حضور چشمگیری داشتند.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • امروز مؤسسات بسیاری با فکر اندیشمندان دینی تأسیس شده‌ است
  • هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • تخریب گسترده مساجد غزه، گواه جنگ دینی اسرائیل علیه اسلام + عکس
  • خیران سیستانی یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال در جشن گلریزان کمک کردند
  • خانواده مهم‌ترین محل برای رشد فردی است
  • "وعده صادق" آرزوی مسلمانان را محقق کرد/ جدا بودن شیعه و اهل سنت را دشمنان اسلام ایجاد کردند
  • مسیح مهاجری: اول تکلیف واعظ توهین کننده به پیامبر و قضیه باغ ازگل را روشن کنید بعد جامعه را ملتزم به رعایت حجاب کنید
  • آیا امر به معروف و نهی از منکر، توهین به کرامت طرف مقابل است و یا سوق دادن او به مرتبه‌ای بالاتر از کرامت انسانی؟
  • تا وقتی تکلیف واعظ توهین‌کننده به پیامبر و قضیه باغ ازگل را روشن نکنید، نمی‌توانید جامعه را ملتزم به دین و حجاب کنید
  • مسیح مهاجری: تا وقتی تکلیف واعظ توهین کننده به پیامبر و قضیه باغ ازگل را روشن نکنید، نمی توانید جامعه را ملتزم به رعایت حجاب کنید