Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از تعیین اولویت‌های کاری این کمیسیون خبر داد و گفت: کارگروهی در مجلس برای پیگیری مشکلات کاری کارگران شرکت هفت‌تپه و نیز آموزشیاران نهضت سوادآموزی تشکیل شد.

علی بابایی نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به نشست امروز کمیسیون اجتماعی مجلس گفت:‌در جلسه امروز اولویت‌کاری کمیسیون در 4 محور کلی مشخص شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این جلسه بنا شد پیگیری نظام جامع بیمه‌ای کشور با اولویت رسیدگی به موضوع بیمه بیکاری به عنوان اولویت اول کمیسیون اجتماعی مدنظر قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: همچنین بنا شد تا کمیسیون اجتماعی موضوع افزایش 20 درصدی مستمری مددجویان نهادهای حمایتی را که در قالب تبصره بودجه مطرح شده مورد پیگیری قرار دهد و اولویت سوم پیگیری موضوع ساماندهی نیروی کار شرکت‌های دولتی و غیردولتی است.

بابایی خاطرنشان کرد: پیگیری طرح‌ها و لوایح اعاده شده از سوی شورای نگهبان اولویت چهارم کمیسیون است که مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در جلسه امروز همچنین کارگروهی برای پیگیری مشکلات کاری کارگران شرکت هفت تپه و همچنین آموزشیاران نهضت سوادآموزی تشکیل شد تا این موضوع را از نهادهای مربوطه در قوه مجریه پیگیری و گزارش آن را به کمیسیون ارائه کند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان گفت: در جلسه امروز با رای اکثریت اعضا سید سلمان ذاکر به عنوان نماینده کمیسیون اجتماعی در کمیسیون اصل نود انتخاب شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان کارگران کمیسیون اجتماعی کمیسیون اجتماعی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۱۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلاتکلیفی تعطیلی شنبه یا پنجشنبه در کمیسیون اجتماعی

ولی اسماعیلی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت افزایش تعطیلات پایان هفته و تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه، گفت: این لایحه از جلسه علنی به کمسیون ارجاع داده شده بود که با حضور هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی درباره نظر اتاق بازرگانی در خصوص تعطیلات پایان هفته، افزود: نظر نهایی و کارشناسی اتاق بازرگانی به عنوان متولی اصلی تجارت خارجی کشور این بود که اگر پنجشنبه تعطیل شود در مجموع 4 روز تعطیلی با دنیا داریم که سالانه نزدیک به 22 میلیارد دلار در مناسبات اقتصادی کشور تاثیر منفی می‌گذارد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه نظر کارشناسی اعضای هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران این بود که، ضرر تعطیلی پنجشنبه‌ها بیشتر است، گفت: پیشنهاد اتاق بازرگانی در این جلسه هم این بود که در جهت کمک به تولید شنبه تعطیل باشد که حداقل یک روز بیشتر بتوانیم با دنیا مناسبات اقتصادی داشته باشیم.

اسماعیلی با اشاره به پیشنهاد کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس، گفت: پیشنهاد مرکز پژوهش‌های مجلس، تعطیلی پنجشنبه به استثنای دستگاه‌های تجاری و ارتباط با تجارت خارجی بود که به دلیل جلوگیری از زیاد شدن استثنائات، مورد پذیرش نمایندگان اتاق بازرگانی ایران و اعضای کمیسیون اجتماعی قرار نگرفت.

نماینده گرمی درباره جمع‌بندی جلسه گفت: جمع‌بندی جلسه این بود که منتظر بمانیم تا جوابیه استعلاماتی که اتاق بازرگانی ایران از نهادهای مختلف در این باره انجام داده، آماده شود و اعضای کمیسیون اجتماعی هم بررسی مجدد داشته باشند تا در هفته آینده بتوانیم تصمیم نهایی کمیسیون درباره تعطیلی شنبه یا پنجشنبه را تصویب و گزارش آن را برای بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه کنیم، بنابراین موضوع برای ادامه بحث کارشناسی مراعا ماند.

مراعا : بطور موقت بدون اقدام، بلاتکلیف ) منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • واکنش معاون وزیر کار به مسأله کاهش حقوق/تکلیف حقوق کارگران در صورت تعطیلی ۵ شنبه چیست؟
  • مسائل مرتبط با رضایتمندی مردم در اولویت کاری ما قرار دارد
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی جزئیات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع
  • بررسی جزییات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع در دستور کار مجلس
  • طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی سپند در دستورکار امروز مجلس
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی جزییات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع
  • بلاتکلیفی تعطیلی شنبه یا پنجشنبه در کمیسیون اجتماعی
  • تعطیلی شنبه یا پنجشنبه در کمیسیون اجتماعی بلاتکلیف ماند
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها در حقوق کارگران تاثیری دارد؟
  • با تعطیلی پنجشنبه‌ها حقوق کارگران و کارمندان کاهش می یابد؟