Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@06:48:16 GMT

کرایه حمل گندم طی ۳ ماه ۳۰ درصد بالا رفت

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۵۱۷۸۴

کرایه حمل گندم طی ۳ ماه ۳۰ درصد بالا رفت

عطاء الله هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به افزایش هزینه کمباین برداشت گندم، گفت: این کمباین‌ها سالانه براساس شاخص‌هایی که دارند از جمله نرخ تورم قیمت‌ها را افزایش می‌دهند که البته افزایش معقول آن نیز مورد قبول کشاورزان است. کمباین‌هایی که تحت نظر اتحادیه کمباین داران کشور فعالیت می‌کنند، افزایش نرخ کنترل شده و طبق ضوابط دارند اما کمباین‌هایی که خارج از این مجموعه هستند در مناطق مختلف کشور، به طور خودسرانه قیمت‌ها را بالا می‌برند و برای تولیدکنندگان ایجاد مشکل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فعال بخش خصوصی اضافه کرد: در این زمینه مشکل داریم و تعداد کمباین‌های موجود جوابگوی تولید نیست. حداقل باید میزان کمباین‌های برداشت ۲۰ تا ۲۵ درصد بیشتر از چیزی باشد که الان وجود دارد تا کشاورزان با مشکل مواجه نشوند.

هاشمی افزود: کارخانجات داخلی توان تولید این میزان کمباین را ندارد و انحصاراتی که در داخل ایجاد شده بحث واردات را با مشکل مواجه کرده به طوری که در حال حاضر بسیاری از افراد هستند که پولشان بیش از شش ماه است نزد کارخانجات یا سیستم دولتی مانده و هنوز نتوانستند کمباین خود را تحویل بگیرند.

وی با اشاره به افزایش هزینه حمل نیز افزود: طی حدود ۲ الی ۳ ماه گذشته کرایه حمل حدود ۳۰ درصد افزایش یافته و در برخی مناطق کشاورزان ناچار هستند گندم تولیدی خود را از مزرعه به محل تحویل ببرند و این افزایش قیمت حمل به کشاورزان فشار وارد می‌کند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پرداخت بیش از ۹۲ درصد مطالبات گندمکاران، گفت: در حال حاضر تسویه مطالبات کشاورزان گندمکار به روز شده و مطالبات حداکثر طی یک هفته تسویه می‌شود.

هاشمی اظهار امیدواری کرد که روند پرداخت مطالبات تا پایان فصل برداشت به همین شکل بماند.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشور با بیان اینکه خرید گندم در حال حاضر از ۴.۵ میلیون تن گذشته است، گفت: پیش بینی می‌کنیم بیش از ۱۰ میلیون تن گندم طی سالجاری از کشاورزان کشور خریداری شود.

کد خبر 4967506 زهرا مهدوی

منبع: مهر

کلیدواژه: خرید تضمینی گندم برداشت گندم کمباین ویروس کرونا قیمت دلار بورس بانک مرکزی ایران قیمت نفت قیمت یورو وزارت جهاد کشاورزی وزارت راه و شهرسازی وزارت صنعت معدن و تجارت اجاره بها بازار سهام مصرف برق شاخص کل بورس تولید نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۱۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح درباره افزایش کرایه‌ها در سال جدید

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، شادی مالکی در مورد گلایه برخی شهروندان نسبت به افزایش بیش از ۴۵ درصدی نرخ کرایه در برخی خطوط تاکسیرانی گفت: براساس مصوبه شورای شهر تهران این اجازه داده شده است که به صورت میانگین تا ۴۵ درصد نسبت به افزایش نرخ کرایه در سال جدید اقدام شود.

وی با بیان اینکه در برخی از خطوط به دلیل متناسب سازی نرخ کرایه و ماندگاری راننده در خط افزایش یافت گفت: از ۶ خط تاکسی که در قالب ۵۹ پایانه تاکسی فعالیت می کنند، صرفا در کمتر از ۵ درصد، نرخ کرایه از ۴۵ درصد بیشتر بوده و حتی در بسیاری از خطوط کمتر از ۴۵ درصد رشد نرخ کرایه را داشتیم که دقت داشته باشید که خطوط تاکسی نیاز به تغییرمهندسی و حتی تغییر مد دارند.

مالکی ادامه داد: طراحی سامانه جامع برخط در سازمان تاکسیرانی در حال طراحی است و کلیه رانندگان تاکسی می توانندنسبت به ارائه خدمات اقدام کنندو نظارت هوشمندی نیز بر آنها می شود که به زودی این مهم در سطح شهر محقق می شود.

وی در مورد وضعیت بیمه رانندگان تاکسی با بیان اینکه تاکسی ها سهم ۱۸ درصدی در چرخه حمل ونقل عمومی تهران دارند بگونه ای که روزانه حدود۳ و نیم میلیون مسافر جابجا می کنند گفت: سال گذشته ۲۲ هزار راننده تاکسی تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفتند و حتی در سازمان تمام رانندگان بالای ۷۰ سال سن نیز به ثبت نام شدند چراکه تصورمان بر این بود که ممکن است این افراد به روند ثبت نام و نحوه ثبت نام مطلع نشوند و خودمان راسا آنها را بیمه تکمیلی کردیم.

مالکی ادامه داد: ۱۰ هزار راننده تاکسی در شهر تهران فعال هستند که این رانندگان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نیستند و ما به صورت جدی در مورد بیمه تامین اجتماعی این رانندگان پیگیر هستیم و امیدواریم از ظرفیت های دولت بهره ببریم تا این مهم محقق شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
  • کمباین وارداتی جدید در کارون رونمایی شد
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد تخلف است
  • تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند
  • توضیح درباره افزایش کرایه‌ها در سال جدید
  • خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت آغاز می شود
  • آغاز خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت
  • رشد چشمگیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • رشد چشم‌گیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی