Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور با بیان اینکه از عوامل مهم کنترل بازار ارز، عرضه ارز صادرکنندگان به بازار است، گفت: با کسانی که از عرضه ارز حاصل از صادرات خودداری کرده‌اند، برخورد قضایی می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز (سه‌شنبه) در جلسه ستاد اقتصادی دولت، مدیریت بازار سرمایه و افزایش عرضه‌های اولیه را اقدامی اصولی و دقیق جهت ایجاد ثبات، توسعه و رونق بخشی به بازارهای مالی و اقتصاد کشور دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با بیان اینکه این اقدام دولت مورد استقبال نخبگان، فعالان اقتصادی و مردم قرار گرفت، گفت: در این مساله دو نکته حائز اهمیت ویژه است که اولین نکته، رویه سازی و تداوم جدی عرضه سهام بنگاه‌های بزرگ و متوسط به ویژه بنگاه‌های دولتی در بورس با یک برنامه و طرح دقیق برای مردم محور شدن اقتصاد کشور و خروج جدی دولت از بنگاه داری، شفافیت بخشی به اقتصاد و تولید کشور است که رونق، پویایی و فسادزدایی جدی را در پی خواهد داشت.

روحانی افزود: از این نظر تمامی دستگاه‌های دولتی طبق ضوابط و مقررات اعلام شده، موظف به عرضه سهام شرکت‌های خود در بورس هستند و تداوم بنگاه داری و مالکیت اموال مازاد از سوی دستگاه‌های دولتی برای شکوفایی اقتصاد، لازم است سریع‌تر به بخش خصوصی و مردم واگذار شود و به خصوص سازمان بورس باید نسبت به اجرای تعهدات شرکت‌ها مبنی بر تکمیل سهام شناور آنها اقدام کند.

رئیس‌جمهور با توضیح این موضوع که نکته دوم مورد نظر باید توسط مسئولین وزارت اقتصاد و سازمان بورس با دقت، ظرافت و حساسیت بالا تعقیب شود، اظهارداشت: نظارت دقیق بر بازار سهام و متعادل سازی عرضه و تقاضای سهام در بورس و رشد منطقی سهام از طریق تسهیل پذیرش و رفع موانع حقوقی پذیره نویسی ها و صندوق پروژه نکته مهم دوم است که باید به دقت مدنظر قرار گیرد.

روحانی با تاکید بر اینکه هیجان زدگی کاذب نباید بورس را متأثر کند، تصریح کرد: از این نظر رشد شاخص‌های بورس باید طبق پایه‌های علمی دقیق و بر اساس منطق بازار سرمایه پیش برود.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: مدیریت بازار بورس باید با اعمال مقررات احتیاطی لازم و مراقبت دقیق به جامعه و مردم این اطمینان را بدهد که سرمایه گذاری آنها در بورس استحکام لازم را دارد، لذا بهتر است در این زمینه با جدیت بیشتر عمل کنند.

روحانی ساماندهی بازار سرمایه و نوسانات ارزی را از مباحث مهم و تعیین کننده ای دانست که در روزهای اخیر فضای اقتصادی کشور را تحت تأثیر قرار داده است و گفت: از عوامل مهمی که می‌تواند نوسانات را کنترل کند، عرضه ارز صادرکنندگان به بازار است. دولت با تفکیک کسانی که به قصد سوداگری و منفعت طلبی از عرضه ارز حاصل از صادرات در موعد مقرر و طبق ضوابط خودداری کرده اند، با همکاری مراجع قضائی این افراد را مورد پیگرد قرار خواهد داد و در عین حال برای کسانی که در موعد مقرر نسبت به تعهد خود عمل می‌کنند مشوق‌ها و امتیازات ویژه در نظر خواهد گرفت.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بازار سرمایه رئیس جمهور عرضه ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۱۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز با افت بیش از 13 هزار واحدی همراه شد تا سناریو سیو (ذخیره) سود مطرح شده در چند روز اخیر اهالی بازار سرمایه بعد از رشد بیش از 4 درصدی را عملی کرده باشد.

به گزارش اکوایران، درجریان معاملات روز جاری در بازار بورس اوراق بهادار تهران ارزش معاملات در بورس تهران روی رقم  هزار و 900 میلیارد تومان ایستاد موضوعی که در روزهای گذشته به آن اشاره کردیم و بازار معتقد است با این ارزش معاملاتی کم توان ادامه دار بودن رشدهای شارپی وجود ندارد و بازار برای هر پله صعودی نیاز به استراحت دارد.

با این حال با افت شاخص در روز جاری ارزش بازار دوباره کانال 8 هزار همتی را از دست داد و فولاد ، فملی و نماد شپنا نمادهایی بودند که بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص کل داشتند.

گروه خودرویی بعد از مدت ها دوباره به صدر برترین گروه های بازار سرمایه از منظر ارزش معاملاتی رسیده است و ارزش 670 میلیارد تومانی را در روز جاری به خود گرفت که می تواند سیگنالی برای روز های آینده بازار سرمایه باشد.

گروه فلزات اساسی نیز با 345 میلیارد تومان و تقریبا با نیمی از ارزش معاملاتی گروه خودرویی در جایگاه دوم ایستاد. سرمایه گذاری‌ها دیگر گروه مورد توجه اهالی بازار سرمایه بود تا با ارزش معاملاتی بیش از 246 میلیارد تومانی در جایگاه سوم قرار گرفته باشد.

اما در بازارهای جهانی قیمت طلا با سرعت بیشتری از میزان رشد خود در مسیر افت و اصلاحی قرار گرفته است و با کاهش نگرانی در مورد درگیری‌های خاورمیانه این بازار آرام‌تر شده است و باعث شده تمایل سرمایه‌گذاران به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن در برابر سرمایه‌های مخاطره آمیزتر مانند سهام کاهش یابد.

همچنین صندوق‌های طلا در بازار بورس تهران امروز را با منفی و رخ قرمز رنگ شروع کردند و بازار این گروه با افزایش عرضه همراه شده بود.

در بازار داخلی نیز قیمت دلار نیمایی که در روز های گذشته مسیر صعودی را خیلی آرام تر در پیش گرفته بود به عدد 41 هزار تومان وارد شد قیمت این ارز در روزهای ابتدایی سال جاری کمی بیشتر از 40 هزار تومان قیمت می خورد و در حال حاضر بالاتر از 41 هزار تومان قیمت گذاری می شود.

خبر جالب امروز را مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن مطرح کرد که قرار است بخش املاک پلتفرم‌های دیوار و شیپور مسدود شوند. گفته می‌شود با توجه به مصوبه شورای عالی مسکن برای انتشار آگهی در سکوهای اینترنتی باید احراز هویت مالک و کد پستی انجام شود و اگر این سکوها تا هفته آینده این بخش وب‌سرویس را انجام ندهند، بخش املاک آنها با مجوز شورای امنیت و دستگاه‌های امنیتی مسدود خواهد شد.

اما گروسی نیز  به زودی به ایران سفر می‌کند. مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده است که  آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آن سطح دسترسی را که نیاز است، دریافت نمی‌کند. این موضوع بر گمانه زنی‌ها در مورد برنامه هسته‌ای تهران افزوده است. چیزهای زیادی وجود دارد که باید درباره آن شفاف‌سازی شود و به همین دلیل است که قصد دارم به زودی به ایران سفر کنم.

بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود این طور عنوان کرده است که پیش‌بینی می‌شود تامین ارز داشته باشیم و به تدریج آثار هیجانات ناشی از اتفاقات مقطعی در بازار را کاهش بدهیم.

 بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران 

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز با افت بیش از 13 هزار واحدی همراه شد و  اهالی تکنیکالیست بازار روی مقاومت سقف کانال صعودی ایجاد شده حساب باز کرده‌اند .

به گفته اهالی بازار برای ادامه دار بودن شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران برای اینکه شاخص کل بتواند از پس این مقاومت برآید باید با ارزش معاملاتی بالایی همراه شود تا بتواند بار دیگر به سقف تاریخ 2.5 میلیون واحدی خود در سال گذشته برسد.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در سال 1402 و در نیمه های اردیبهشت ماه رقمی بیش از 2 میلیون و 500 هزار واحدی را به خود گرفت.

tags # بورس سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  • سقف معافیت مالی؛ داغ همیشگی بر پیشانی بورس!
  • ورود ۴۲ میلیارد تومانی نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سهام در روز سبز شاخص کل بورس
  • رشد اندک بورس در سومین روز اردیبهشت
  • بورس به مدار برگشت؟
  • صعود شاخص بورس به بالای دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد
  • بورس ۲۷ هزار واحد قد کشید
  • صعود انفجاری بورس ، سقوط دلار | وقت خرید کدام سهم است؟
  • صعود بورس از منطقه امن