Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-23@16:00:42 GMT

احیای 30 واحد تعاونی در لرستان

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۵۱۸۷۴

احیای 30 واحد تعاونی در لرستان

خبرگزاری آریا - مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از پیش بینی احیای 30 واحد تعاونی در سال جهش تولید خبرداد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان علی آشتاب همزمان با روز جهانی تعاون در گفت و گو با واحد خبر صدا و سیمای مرکز لرستان گفت: با توجه به نام گذاری سال از طرف مقام معظم رهبری به نام جهش تولید با برنامه ریزی صورت گرفته در مرحله اول سعی ما این است که بتوانیم تعاونی‌هایی را که راکد هستند و قابلیت احیا و بازگشت آن‌ها به تولید وجود دارد به تولید برگردانیم و پیش بینی ما این است که 30طرح تعاونی را در سطح شهرستان‌های استان شناسایی و با بررسی نقاط قوت و ضعف بتوانیم آن‌ها را به چرخه تولید برگردانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان لرستان با بیان این که تعاونی ها می توانند منجر به توسعه اقتصادی، بهبود کسب و کار و بهبود درآمد اقشار مختلف شوند، ادامه داد: برنامه‌ریزی سال جاری برای تشکیل 100 تعاونی جدید است که باید باتوجه به منابع بانکی و همکاری دستگاه‌های مرتبط تصویب نهایی شود.
وی با بیان این که تعاونی‌های لرستان سال گذشته بیش از 46 میلیون دلار از محصولات خود را به خارج از کشور صادر کرده‌اند، افزود:‌ این صادرات در حوزه خدمات، صنعت، معدن و کشاورزی بوده که از طریق گمرک‌های مختلف انجام شده است.
آشتاب اظهار کرد: سال گذشته تعداد 112 طرح تعاونی در زمینه‌های مختلف با یک هزار و 727 فرصت شغلی و یک هزار و 543 نفر عضو در استان تشکیل و در این مدت 75 هزار نفر ساعت دوره‌های آموزشی مهارتی تخصصی ، مدیریتی و مجازی برای تعاونگران استان برگزار شده است.
وی با به تعاونی‎های فعال استان اشاره کرد و گفت: تعداد 2 هزار و 836 تعاونی فعال با اشتغال 28 هزار نفر در لرستان وجود دارد که از این تعداد 478 تعاونی مربوط به بانوان است .

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۱۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضعف قوانین، پاشنه آشیل تعاونی‌ها در اقتصاد ایران

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از جایگاه ضعیف تعاونی‌ها در اقتصاد کشور، ضعف قوانین را به عنوان یکی از اصلی‌ترین مشکلات این نوع بنگاه‌های اقتصادی معرفی کرد.

گروه کار و تعاون بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «جعفر قادری» عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون نقش تعاونی‌ها در ارتقاء مشارکت مردم در رشد تولید اظهار کرد: ماهیت این نوع بنگاه‌ها در اقتصاد ایران فقط به تعاونی‌های سنتی و متعارف خلاصه شده است. برای بهبود جایگاه این آن‌ها ما باید به سمت تاسیس تعاونی‌های غیر متعارفی همچون تعاو‌نی‌های سهامی عام و یا ملی حرکت کنیم.


این عضو کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: در حال حاضر انگیزه‌ای برای رونق این قبیل بنگاه‌های اقتصادی وجود ندارد. ما اکنون در این بخش دو قانون تعاون مجزا داریم، ولی با گذشت سال‌های متمادی هنوز نتوانسته‌ایم این دو قانون را در یکدیگر ادغام کنیم. متاسفانه این موضوع مسئله باعث ایجاد تنش میان دو وزارتخانه تعاون و جهاد کشاورزی شده است. در چنین شرایطی از رشد تعاونی‌ها هیچ استقبالی به عمل نخواهد آمد.


وی تصریح کرد: مضاف بر نکات مذکور، تعاونی‌های مسکن یکی دیگر از مصادیقی است از قوانین منسجمی برخوردار نیست و به خوبی عمل نمی‌کنند. مشارکت مردم در تولید نیازمند ایجاد سازوکاری ساده‌ای است تا کسانی که از سواد مالی پایینی برخوردار هستند هم بتواند در این حوزه به مشارکت بپردازند. در حال حاضر جز سازوکار قدیمی بورس هیچ ساختاری با این هدف ایجا نشده است.


قادری همچنین درباره علت ضعف بنگاه‌های تعاونی اقتصاد ایران هم گفت: نزدیک به ۱۳ سال از ادغام سه وزارتخانه رفاه و تأمین اجتماعی، کار و امور اجتماعی و تعاون می‌گذرد، اما متاسفانه وزارتخانه جدید نتوانسته به وظایف خود در قابل تعاونی‌ها عمل کند. این ادغام نه تنها مشکلی از تعاونی‌ها را حل نکرد، بلکه آن‌ها را ضعیف‌تر کرده است.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: تعاون ، وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی ، تعاونی مسکن ، تعاونی روستایی ، مشارکت مردم لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9G

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۹ درصد صادرات تعاونی های خراسان جنوبی
  • ۲۸۰ برنامه ویژه کارگران در همدان برگزار می‌شود
  • «کاوشی در اقتصاد تعاون» منتشر شد
  • ارتقای ظرفیت ۵۰ واحد نیمه‌فعال لرستان
  • صادرات تعاونی های خراسان جنوبی ۴۹ درصد افزایش یافت
  • نقش مشارکت‌های مردمی در افزایش بهره‌وری و تولید
  • ضعف قوانین، پاشنه آشیل تعاونی‌ها در اقتصاد ایران
  • احیای واحد‌های راکد و نیمه فعال ادامه دارد
  • احیای واحد‌های راکد و نیمه فعال تداوم می‌یابد
  • دستور استاندار قم برای احیای واحد‌های تعطیل و نیمه‌راکد