Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، رکسانا منصور قناعی فوق تخصص عفونی اطفال درباره علائمی که در صورت بروز در کودکان باید حتماً به پزشک مراجعه شود، گفت: در کودکان زیر یک سال تب بالا اهمیت بسیار زیادی دارد، بنابراین اگر تبی که با درمان‌های عادی پایین نیاید والدین باید کودک را نزد پزشک بیاورند و پزشک کرونا را نیز در لیست تشخیص‌های خود قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: علامت دیگری که بسیار شایع است و هر سال در فصل تابستان بسیاری از کودکان با آن مواجه می‌شوند، اسهال و استفراغ است و با توجه به این‌که اسهال و استفراغ نیز می‌تواند از علائم گوارشی کرونا باشد، اگر در حال حاضر در کودک اسهال و استفراغی اتفاق بیفتد که پزشک نتواند با درمان‌های عادی آن را بر طرف کند یا با درگیری سیستم‌های دیگر بدن مانند سرفه یا بروز دانه‌هایی روی پوست یا زردی همراه باشد باید به پزشک مراجعه کرد.

منصور قناعی افزود: بی میلی کودک نسبت به غذا خوردن و کاهش ادرار از علائمی است که والدین در صورت مشاهده باید احساس خطر کنند.

این فوق تخصص عفونی اطفال گفت: بروز این علائم به ویژه در کودکانی که با افراد مبتلا به کرونا در تماس بوده‌اند یا این‌که بدون وسایل حفاظتی در اماکن شلوغ حضور داشتند باید شک ما را نسبت به ابتلا به کوویدـ۱۹ برانگیزد.

کد خبر 528738 برچسب‌ها كروناويروس کودکان بیماری - اسهال

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس کودکان بیماری اسهال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۱۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یونیسف خواستار توقف فوری کشتار کودکان در فلسطین شد

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) دیروز اعلام کرد که کشتار کودکان در فلسطین باید متوقف و باید فورا آتش بس برقرار شود.

عادل خدر، مدیر منطقه‌ای یونیسف در بیانیه‌ای گفت: «در آخرین عملیات نظامی در طولکرم در کرانه باختری ۷۲ کودک فلسطینی و حداقل ۱۴ کودک دیگر در رفح غزه کشته شدند.» ️

۲۴ فلسطینی از جمله ۱۳ کودک در بمباران دو خانه در شرق رفح شهید شدند.

این مقام سازمان ملل تاکید کرد که کودکان در کشور فلسطین برای مدت طولانی در یک چرخه تراژیک و باطل خشونت گرفتار شده اند.

او هشدار داد: «این جنگی است که به طور نامتناسبی بر کودکان تأثیر می‌گذارد. کشتار کودکان باید متوقف شود. ما اکنون به آتش بس نیاز داریم.»

به گفته کاترین راسل، مدیر صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، از زمان آغاز حمله ویرانگر اسرائیل در ۷ اکتبر به نوار غزه، بیش از ۱۳۸۰۰ کودک فلسطینی در نوار غزه شهید شده اند. 

اسرائیل از زمان حمله مرزی حماس در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ یک حمله نظامی مرگبار به نوار غزه انجام داده است. در این حملات دست‌کم ۳۴۲۰۰ فلسطینی، اکثرا زنان و کودکان، شهید شده‌اند و بیش از ۷۷۰۰۰ نفر دیگر در بحبوحه کشتار جمعی و کمبود وسایل ضروری زخمی شده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • شناسایی ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور
  • پینوکیویی که کارآفرین است
  • با «کودک استرسی» چگونه برخورد کنیم؟
  • نخستین دور گفتگوهای روسیه و اوکراین با میانجیگری قطر انجام شد
  • سرباز وکارمند دادگستری کودکان را ازسیل نجات دادند
  • قطع عضو؛ سرنوشت تلخ کودکان معصوم فلسطینی
  • سازمان ملل: بیش از ۲۳ هزار کودک قربانی سلاح های انفجاری شدند
  • پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است
  • یونیسف خواستار توقف فوری کشتار کودکان در فلسطین شد