Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، امیر عبدوس روز سه‌شنبه ۱۷ تیر با انتشار عکس یک خانواده یوزپلنگ در صفحه اینستاگرام خود گفت: این خانواده ۴ عضو دارد. در این تصویر مادر و دو توله در قاب زیبایی که توله بازیگوش سوم از پاهای خود در جلوی دوربین ساخته است قرار گرفته‌اند. اما ممکن است این خانواده توله‌های بیشتری داشته باشد مثلا چهار توله که یکی از توله‌ها جلوی دوربین نیامده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: فعلا با اطمینان کامل حضور دو خانواده حداقل ۴ عضوی را در محدوده پارک ملی نوید می‌دهیم که در تجمیع با سه یوزپلنگی که به صورت منفرد در این محدوده شناسایی شده‌اند تا کنون مجموع یوزپلنگ‌های شناسنامه‌دار محدوده پارک ملی توران استان سمنان به ١١ رسیده است.

یوزپلنگ ایرانی در فهرست اتحادیه بین‌ المللی حفاظت از محیط زیست قرار دارد، به معنای اینکه گونه‌ای در خطر انقراض است، حدود ٢ هزار سال پیش یوزها در بیشتر نقاط آسیا حضور داشتند اما اکنون منحصر به نواحی بیابانی ایران شده‌اند.

در واقع ایران از دهه ۱۹۷۰ به عنوان تنها زیستگاه یوزپلنگ‌ آسیایی شناخته شده است از این رو به آن یوزپلنگ ایرانی نیز می‌گویند. منطقه توران یا خارتوران یکی از سه منطقه حفاظت شده ایران با مساحت یک میلیون و ۴۷۰ هزار هکتار، زیستگاه یوزپلنگ ایرانی به شمار می‌رود که در شرق استان سمنان قرار دارد. 

یوزپلنگ‌ها در سمنان برخط می‌شوند کد خبر 528790 برچسب‌ها حیوانات - حیات وحش استان سمنان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: حیوانات حیات وحش استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۲۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند درصد ایرانی‌ها «مسافرت» می‌روند؟

آمار رسمی می‌گوید «۷۱ درصد ایرانی‌ها در سال‌های گذشته سفر نرفتند!

به گزارش دنیای اقتصاد، بر اساس داده‌های سال ۱۴۰۰ مرکز آمار از مجموع ۲۶ میلیون و ۳۸۴‌هزار خانوار ایرانی تنها ۲۴‌درصد «خانوار‌های فاقد خودرو» فرصت تجربه سفر را داشته‌اند.

۸۲‌درصد از سفر‌ها توسط خانوار‌هایی با محل سکونت شخصی یا سازمانی صورت گرفته و تنها ۱۸‌درصد از مسافران افراد مستاجر بوده‌اند.

نتایج نظرسنجی اخیر درباره تعطیلی آخرهفته نشان داد، جامعه با «دو روزه شدن تعطیلی آخرهفته» موافق است و آن را مطالبه می‌کند.

دیگر خبرها

  • چند درصد ایرانی‌ها «مسافرت» می‌روند؟
  • راه اندازی بازارچه محصولات اتباع در سمنان
  • افزایش جمعیت گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه
  • یوزهای ایرانی یک‌قدم نزدیک‌تر به جام سیزدهم / خداحافظی ژاپن با قهرمانی آسیا و جام‌جهانی
  • برخی از فرزندان مادر ایرانی همچنان در انتظار صدور شناسنامه
  • حمایت خانواده شهدای سمنان از اجرای طرح نور
  • دومین گوساله گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه متولد شد
  • تولد دومین گوساله گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه
  • تولد دومین گوساله‌گوزن زرد ایرانی در سال جدید
  • تخریب آغل گوسفندان در زیستگاه یوزپلنگ ایرانی