Web Analytics Made Easy - Statcounter

با افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در سرزمین‌های اشغالی، مسئولان رژیم صهیونیستی تدابیر سخت‌گیرانه برای پیشگیری از شیوع این بیماری را بار دیگر از سر گرفتند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از نیویورک‌تایمز، «آنتونی فاشی» متخصص ارشد بیماری‌های عفونی آمریکا هشدار داد که این کشور همچنان در موج اول پاندمی کرونا غوطه‌ور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که میزان مرگ‌ومیر در این کشور از مرز 130 هزار نفر گذشت و تعداد بیماران نیز به 3 میلیون نفر نزدیک می‌شود. تگزاس و آیداهو، دو منطقه‌ای هستند که بالاترین میزان مبتلایان روزانه را ثبت کرده‌اند.

آنتونی فاشی افزود که روزانه بیش از 50 هزار مورد جدید در آمریکا ثبت می‌شود که چندین برابر نسبت به هفته پیش بیشتر است. به گفته وی، «این وضعیت بسیار جدی است و باید به‌فوریت راهی برای رفع آن بیابیم.»

این در حالی است که بیش از هزار مورد جدید کرونایی تنها در یک روز در ایالت واشنگتن ثبت شد. این تعداد بیشترین مورد ابتلا در ایالتی است که روزهای آغازین شیوع کووید-19 در آمریکا شاهد بالاترین مرگ‌ومیر بود.

در تگزاس نیز روز گذشته 8 هزار و 800 مورد جدید بیمار مبتلابه کرونا ثبت شد. این رقم، بالاترین تعداد بیمارانی است که به‌صورت روزانه ثبت‌شده است. این اعداد و ارقام را باید به موارد جدید در مناطقی افزود که پیش‌ازاین، تعداد بسیار کم و یا منفی از مبتلایان را اعلام کرده بودند.

بحران تست کرونا در آمریکا

در پنج روز اول جولای، آمریکا سه مورد از بزرگ‌ترین موارد روزانه خود را گزارش کرد. 14 ایالت بیشترین تعداد ابتلای روزانه را ثبت کردند و درمجموع بیش از 250 هزار مورد جدید در سراسر کشور گزارش شد. این در حالی است که بازگشایی‌ها همچنان ادامه دارند و برخی از کارمندان ادارات فدرال در مناطق آلوده به سر کارهای خود بازگشته‌اند.

از سوی دیگر، در هفته‌های اخیر، افزایش بیماران و متقاضیان تست کرونا باعث ایجاد بحران در آمریکا شده است. در بسیاری از شهرها، مقامات معتقدند ترکیبی از عوامل باعث ایجاد مشکل در این خصوص شده است. کمبود منابع، تست‌های انباشته‌شده در آزمایشگاه‌ها و افزایش سرسام‌آور رشد ویروس درحالی‌که تقریباً در 40 ایالت این رشد وجود دارد، ازجمله این عوامل محسوب می‌شوند.

در فلوریدا، مدارس طی یک دستور اجرایی در پائیز بازگشایی می‌شوند. طبق این حکم، همه مدارس باید حداقل پنج روز در هفته برای همه دانش آموزان باز باشد.

علاوه بر این، درحالی‌که یافته‌های اولیه حاکی از آن بود که سیاه‌پوستان و لاتین تبارهای آمریکایی به میزان بیشتری از کرونا متأثر می‌شوند، داده‌های جدید فدرال نشان داد که ابتلای این افراد بیشتر در شهرستان‌ها، حاشیه شهرها، مناطق روستایی و در تمام سنین رخ‌داده است.

ترامپ برزیل بالاخره تسلیم آزمایش کرونا شد

در برزیل، «ژایر بولسونارو»، رئیس‌جمهور این کشور که نسبت به پروتکل‌ها بی‌اعتناست، اعلام کرد که برای اسکن ریه و تست کرونا به بیمارستان مراجعه کرده است. به گزارش سی.ان.ان، بولسونارو پس از آن به بیمارستان مراجعه کرد که علائم کرونا ازجمله تب و سطح غیرعادی اکسیژن در او مشاهده شد.

درحالی‌که چندین نفر از دستیاران او در ماه‌های گذشته به کووید-19 مبتلا شدند، اما بولسونارو غالباً اقدامات احتیاطی شامل ماسک زدن و فاصله‌گذاری اجتماعی را نادیده می‌گرفت، به‌ویژه در مهمانی ناهار سفیر آمریکا در برزیل به مناسبت روز استقلال آمریکا.

اعمال محدودیت‌های بیشتر در سرزمین‌های اشغالی

در سرزمین‌های اشغالی هم‌زمان با شیوع گسترده‌تر کرونا و افزایش تعداد تست‌های مثبت که رکورد کووید-19 را به سطحی جدید نزدیک‌تر کرده است، مسئولان این رژیم محدودیت‌ها شامل بستن رستوران‌ها، باشگاه‌های بدن‌سازی و استخرهای شنا را دوباره برقرار کرده و تجمعات در کنیسه‌ها و تراکم جمعیت در اتوبوس‌ها و همچنین اردوهای تابستانی مدارس را ممنوع اعلام کردند.

طبق اعلام دفتر نخست‌وزیری اسرائیل، حداقل 30 درصد از کارمندان این نهاد، دور کار می‌شوند. همچنین حضور بیش از 20 نفر در رستوران‌ها و اتوبوس‌ها ممنوع است. رستوران‌های فعال در فضای باز نیز بیش از 30 نفر را نمی‌توانند پذیرایی کنند.

در کانادا، «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا اعلام کرد که در نشست مشترک با ترامپ و رئیس‌جمهور مکزیک شرکت نخواهد کرد. او دلیل غیبت خود را برنامه‌هایی عنوان کرد که قبل از آن برنامه‌ریزی‌شده است. پس از شیوع کرونا در کانادا، ترودو به الگوی مردم این کشور برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک و نرفتن به مسافرت تبدیل شد.

خانواده بسیاری از کشورهای عرب‌زبان که از کارگران آسیای جنوب شرقی برای انجام کارهای روزمره خود استفاده می‌کنند، اجازه خروج آن‌ها از منزل را نمی‌دهند، به این دلیل که نگران‌اند به کرونا آلوده‌شده و آن‌ها را نیز بیمار کنند.

در اسپانیا نزدیک به 270 هزار نفر دوباره تحت قرنطینه قرار گرفتند. وضعیت اضطراری در این کشور حدود سه هفته پیش به لغو شده بود.

در هند، بازگشایی بنای تاریخی تاج‌محل دوباره به تأخیر افتاد. پس از رفع محدودیت‌ها، آمار بیماران مبتلابه کووید-19 در این کشور با شتاب بسیار بالایی افزایش یافت. هند 700 هزار بیمار کرونایی تأییدشده و نزدیک به 20 هزار مرگ ناشی از آن را گزارش کرده است.

انتهای پیام/4106/

منبع: آنا

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی هند کرونا سرزمین های اشغالی تست کرونا مورد جدید کووید 19

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۲۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش کامل اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد

داود مخلصی مدیر دفتر بحران و پدافند غیرعامل شرکت آبفای استان یزد گفت: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی و پیش بینی شدت بارش‌ها در برخی شهرستان‌های استان تمامی تجهیزات حوزه آب و فاضلاب، ماشین آلات سنگین و تجهیزات مقابله با بحران برای امدادرسانی در حالت آماده بکار قرار دارند. 

او افزود: هماهنگی‌های لازم برای آمادگی پیمانکاران بخش خصوصی برای آماده باش پرسنل و امکان بکارگیری تمامی ماشین‌آلات و تجهیزات انجام شده است. 

مدیر دفتر بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب و فاضلاب یزد ادامه داد: ارسال پیامک‌های اطلاع رسانی به مشترکین فاضلاب، بازدید از دریچه منهول‌های فاضلاب به منظور جلوگیری از پس زدگی فاضلاب، مدیریت بهره برداری از شبکه و تصفیه خانه فاضلاب به دلیل ورود روان آب‌ها و افزایش دبی تصفیه خانه ها، مرمت و آسفالت کانال‌ها و مسیر‌های حفاری شده، رصد مستمر وضعیت تاسیسات تامین، تولید و انتقال آب تا پایان شرایط اضطراری، اعلام سریع گزارش هرگونه حادثه احتمالی از جمله اقدامات برنامه‌ریزی شده شرکت آب و فاضلاب برای پیشگیری و پاسخگویی به شرایط اضطراری است. 

مخلصی خاطرنشان کرد: در جلسات مدیریت بحران مقرر شد با توجه به احتمال وقوع روان‌آب در سطح شهر یزد و سیلاب در رودخانه‌های فصلی، در صورت وارد آمدن آسیب به شبکه و تاسیسات آب و فاضلاب نسبت به اعزام تیم عملیاتی واکنش سریع برای رفع حادثه با قید فوریت اقدام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • آماده باش کامل اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • شلیک ده‌ها موشک به شهر اشغالی صفد
  • سازمان ملل : ۷۰ درصد مردم شمال نوار غزه با گرسنگی مواجه هستند
  • سازمان ملل: ۷۰ درصد مردم شمال نوار غزه با گرسنگی مواجه هستند
  • موشک باران سرزمین‌های اشغالی گوشمالی بزرگ برای صهیونیست های غاصب
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • معاریو: آمریکا اذعان کرد که ایران قدرت منطقه‌ای است
  • رسانه صهیونیست: موج لغو پرواز‌ها به اسرائیل در حال افزایش است