Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب‌رییس کمیسیون عمران مجلس از اعلام آمادگی قائم‌مقام بانک مرکزی برای تامین به‌موقع اعتبارات طرح اقدام ملی مسکن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «کمال علیپور خنکداری» با اشاره به نشست اخیر کمیسیون عمران مجلس با وزیر راه و شهرسازی، گفت: در اولین دعوت کمیسیون عمران مجلس یازدهم از وزیر راه و شهرسازی عملکرد یکساله این وزارتخانه در حوزه مسکن مورد بررسی قرار گرفت و در خصوص راهکارهای ثبات در بازار، بحث و بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مهم‌ترین محور اظهارات وزیر راه و شهرسازی، افزود: به گفته وزیر علاوه بر ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکن در قالب طرح اقدام ملی، پروژه‌های باقی‌مانده مسکن مهر نیز به زودی تکمیل می‌شود.

نایب‌رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این نشست قائم‌مقام بانک مرکزی هم حضور داشت، ادامه داد: یکی از مسائل مطرح شده در این نشست تامین به موقع اعتبارات ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی بود که از سوی وزیر راه و شهرسازی مطرح شد.

عضو هیأت رییسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به پایگاه خبری بانک مسکن، گفت: پس از طرح موضوع تامین به موقع اعتبارات طرح اقدام ملی مسکن، قائم مقام بانک مرکزی هم قول مساعد داد تا اعتبارات ساخت این واحدها با فوریت پرداخت و تامین شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: بحث دیگر در کمیسیون عمران موضوع ثبات قیمت در بازار مسکن بود که در این زمینه نیز وزیر راه و شهرسازی از تفاهم‌نامه با دستگاه‌های مختلف برای تامین زمین و کمک به ساخت مسکن کارکنان و حقوق‌بگیران خبر داد.

وی افزود: طبق اعلام وزیر راه و شهرسازی قرار است ۶۵۰ هزار واحد مسکونی نیز برای کارکنان و کارمندان دستگاه‌های اجرایی که توان تامین مسکن را ندارند، ساخته شود و در این زمینه انعقاد تفاهم‌نامه با دستگاه‌ها در دستور کار قرار دارد.

نائب‌رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر این اساس طبق اعلام وزیر راه و شهرسازی برای تامین مسکن کارمندان با وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف پیش‌بینی‌هایی انجام شده به طوریکه در قالب تفاهم‌نامه‌هایی طبق برنامه‌ریزی انجام شده کمک به ساخت و تامین ۱۷۰ هزار مسکن برای کارکنان فاقد مسکن وزارت آموزش و پرورش، ۱۰۰ هزار واحد برای کارکنان وزارت جهاد کشاورزی، ۱۰۰ هزار واحد برای کارکنان فاقد مسکن وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ۱۰۰ هزار واحد برای نیروی انتظامی، ۱۰۰ هزار واحد برای حمایت از اقشار تحت پوشش نهادهای حمایتی در نظر گرفته شده است.

علیپور خنکداری ادامه داد: البته سلسله نشست‌های هم‌اندیشی برای بررسی وضعیت بازار مسکن در دستور کار کمیسیون عمران قرار دارد و جلساتی با حضور مسوولان ذی‌ربط برگزار خواهد شد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح اقدام ملی مسکن اقدام ملی مسکن اقدام ملی کمیسیون عمران مجلس ۱۰۰ هزار واحد وزیر راه و شهرسازی مجلس شورای اسلامی طرح اقدام ملی برای کارکنان بانک مرکزی برای تامین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۲۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس مرکز پژوهش های مجلس: واگذاری پرسپولیس و استقلال به بانک ها خلاف قانون است

رییس مرکز پژوهش های مجلس گفت: واگذاری پرسپولیس و استقلال به بانک ها، خلاف قانون و منویات رهبری است.

به گزارش مهر، بابک نگاهداری با اشاره به انتشار آگهی واگذاری سهام ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال از سوی سازمان خصوصی سازی، از مکاتبه این مرکز با مسئولان کشور در این زمینه خبر داد و از صدور مجوز خرید برای شورای پول و اعتبار برای شرکت در این واگذاری، ابراز نگرانی کرد.

وی با اشاره به هشدارهای مکرر مقام معظم رهبری درباره بنگاه داری بانک‌ها گفت: در این نامه اعلام شده است که حضور بانک‌ها در این مناقصه، مغایر منویات مقام معظم رهبری و در تضاد با مواد ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس بیان کرد: در این مکاتبه تاکید شده است که وظیفه اصلی بانک تأمین مالی تولید در اقتصاد کشور است و درگیر شدن منابع آن در شرکت‌های غیرمرتبط با موضوع فعالیت بانکداری به ضرر این وظیفه و در نهایت اقتصاد کشور است. این اقدام باعث خواهد شد که منابع در اختیار بانک برای اعطای تسهیلات به فعالیت‌های مولد کاهش یابد و لذا با شعار سال ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری نیز تناسبی ندارد.

وی افزود: مبتنی بر همین منطق در مواد ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب سال ۱۳۹۴، بانک‌ها مکلف به واگذاری سهام خود در بنگاه‌هایی که فعالیت غیربانکی دارند، شده‌اند و در صورت استنکاف با جریمه‌های مالیاتی مواجه خواهند شد.

نگاهداری خاطرنشان کرد: بر این اساس به‌طریق اولی بانک‌های کشور نمی‌توانند اقدام به خرید بنگاه‌هایی که فعالیت غیربانکی دارند، از جمله شرکت‌های فرهنگی یا ورزشی کنند که این موضوع در ماده ۲ دستورالعمل سرمایه‌گذاری در اوراق‌بهادار مصوب شورای پول و اعتبار نیز تصریح شده‌است.

وی افزود: در این مکاتبه به طرح اخباری در رسانه‌ها و فضای مجازی در خصوص صدور مجوز خرید سهام این بنگاه‌ها از سوی شورای پول و اعتبار اشاره شده و عنوان کرده‌ایم که باتوجه به مفاد مواد ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور این امر در صلاحیت شورای پول و اعتبار نیست. به‌عبارت دیگر شورای پول و اعتبار در ذیل و چارچوب قوانین می‌تواند مقرره صادر کند و لذا نمی‌تواند مقرره ای صادر کند که خلاف قانون باشد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس عنوان کرد: باتوجه به مباحث فوق به نظر می‌رسد فروش این باشگاه‌ها به بانک‌ها هم خلاف منویات مقام معظم رهبری است و هم با قوانین حاکم در تعارض است. از سوی دیگر مجموعه‌های اقتصادی فعال در کشور نیز وجود دارند که امکان خرید و اداره این بنگاه‌ها را دارند و امکان اجرای قواعد حرف‌های کنفدراسیون آسیا وجود خواهد داشت.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پرسپوليس قهرمان جام ولايت صالحي وفغاني داوران ديدار‌هاي سرخابي

دیگر خبرها

  • بانک مرکزی چگونه می‌تواند به کمک تحقق شعار سال بیاید؟
  • طرح هادی ۱۴۰ روستای استان مرکزی افتتاح شد
  • ۱۰۹ واحد مسکن از محل حساب ۱۰۰ امام احداث شده است
  • پروژه نهضت ملی مسکن شهرستان نیر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • هشدار صندوق بین‌المللی پول در مورد شکنندگی مالی
  • ۴هزار واحد از پروژه‌ نهضت ملی پرند در انتظار تأمین زیرساخت
  • ۷۵۰ واحد مسکونی در روستاهای استان بوشهر افتتاح می‌شود
  • رئیس مرکز پژوهش های مجلس: واگذاری پرسپولیس و استقلال به بانک ها خلاف قانون است
  • تامین به موقع و درست ارز توسط بانک مرکزی
  • خبر خوش درباره طرح نهضت ملی مسکن