Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، اله مرادعفیفی پور با تشریح میزان کالای اساسی تخلیه شده در بندر شهید رجایی از ابتدای سال جاری تا نیمه تیر ماه بیان داشت: طی این مدت ۲۰ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی در این بندر پهلو گرفته اند که در مجموع حدود یک میلیون تن انواع کالاهای اساسی از این کشتی‌ها تخلیه و پس از طی فرایندهای قانونی وارد بازار مصرف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با اشاره به رشد ۲۰ درصدی کالاهای اساسی در هم‌سنجی با مدت مشابه سال قبل تصریح کرد: آنچه موجب تسهیل در فرآیند تخلیه کالاهای اساسی و رشد دراین حوزه شده است، ابتکار عمل مبنی بر تشکیل کارگروهی تحت عنوان کارگروه تسهیل فرآیند ورود و خروج کالای اساسی با عضویت کلیه سازمانها و دستگاه‌های ذیربط با مدیریت اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان بوده است.

عفیفی پور تشکیل این کارگروه را به شکل هفتگی و مداوم، با هدف بررسی و احصاء مشکلات و چالش‌های مطروحه از سوی دستگاه‌ها و اتخاذ تصمیمات به منظور رفع موانع را گامی مهم و اقدامی هدفمند در جهت مرتفع کردن تنگناها و مشکلات احتمالی در یک اجماع همسو و هماهنگ برشمرد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان عمده کالاهای اساسی تخلیه شده در بندر شهید رجایی را روغن، گندم، شکر، کود شیمیایی و خمیر کاغذ عنوان کرد و اذعان داشت: علاوه بر کشتی‌های حامل کالای اساسی پهلو گرفته و تخلیه شده، کشتی‌های دیگری نیز در مسیر هستند که به محض ورود به لنگرگاه بندرعباس و انجام اقدامات بهداشتی، کنترلی و فرایندهای اداری بلافاصله وارد بندر شده و در اسکله‌های اختصاص یافته پهلودهی می‌شوند.

به گفته عفیفی پور علاوه برکالاهای اساسی که به شکل فله تخلیه آنها صورت گرفته کالاهای اساسی دیگری نیز در قالب کشتی‌های کانتینری وارد بندر شده اند که از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۵ هزار و ۶۰۰ TEU انواع این کالاها نیز به صورت کانتینری وارد این بندر شده که پس از تخلیه و انجام فرایندهای اداری روانه بازار مصرف شده است .

کد خبر 4968131

منبع: مهر

کلیدواژه: کالای اساسی ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا قزوین گرگان بیرجند شهرکرد ایلام خطبه های نماز جمعه ستاد مقابله با کرونا مجلس شورای اسلامی دهه کرامت استانداری سمنان بندر شهید رجایی کالاهای اساسی کالای اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۲۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو

بنا بر اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران؛ میزان ارز تامین شده برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در سال ۱۴۰۱ حدود سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بود که این رقم از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ۱۴۰۲ به بیش از چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسید.

تامین ارز سال ۱۴۰۲ بانک مرکزی برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در مقایسه با سال گذشته آن از رشد ۲۶ درصدی برخوردار بوده است.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی از ابتدای فروردین تا سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ نیز بیش از سه میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار ارز برای چهار گروه کالاهای اساسی و دارو، تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین کرده است.

کالاهای تجاری و بازرگانی با یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون دلار بیشترین حجم را با میانگین نرخ ۴۱ هزار تومان به خود اختصاص داده است.  

کالاهای اساسی و دارو با ۶۳۶ میلیون دلار در رتبه بعدی قرار دارد؛ ۵۶۱ میلیون دلار از این گروه به کالاهای اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه های روغنی و نهاده های دامی و ۷۵ میلیون دلار دیگر نیز به دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اینفوگرافیک | مقدار کالای اساسی حمل شده از مبدا بندر امام خمینی (ره) به استان آذربایجان غربی (۱۲ماهه سال ۱۴۰۲)
  • تخلیه غلات 101 فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد
  • ◄ بازدید مشاور عالی فرمانده کل قوا از بندر شهید رجایی
  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • جابه‌جایی ۵۵۹ هزار تن کالای اساسی توسط ناوگان باری آذربایجان غربی از مبدا بندر امام خمینی (ره)
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • کشف کالاهای قاچاق و توقیف ۵ دستگاه خودروی شوتی
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو