Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر از راه‌اندازی پلیس سلامت در دانشگاه امیرکبیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، سیاوش خرسندی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در نشست خبری که در ساختمان فارابی این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: معاونت فرهنگی و دانشجویی بدون وقفه مشغول خدمت و توسعه زیرساخت‌های فیزیکی و نرم‌افزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: کارهای صورت گرفته در این ایام در سه بخش عمرانی، ستادی و دانشجویی-فرهنگی است. در حوزه عمرانی مجتمع ورزشی جدید دانشگاه پیشرفت ۹۰ درصدی داشته و یک میلیارد تومان اعتبار جدید جذب کرده است. امیدواریم پاییز امسال به بهره‌برداری کامل برسد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر عنوان کرد: برخی از بخش‌های مجتمع ورزشی این دانشگاه قابل استفاده است اما به دلیل ویروس کرونا اکنون تعطیل است.

خرسندی گفت: تعمیرات خوابگاه ناجیان یک و دو با موافقت‌نامه صندوق رفاه دانشجویان آغاز شده و طی دو ماه کاری این تعمیرات انجام خواهد شد. در این خوابگاه ۱۵۰ دانشجوی دختر اقامت خواهند داشت.

وی ادامه داد: همچنین در این ایام، سالن صخره‌نوردی دانشگاه راه‌اندازی شده و عملیات ساخت رختکن جدید زمین فوتبال دانشگاه نیز آغاز شده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تصریح کرد: خوابگاه طالب‌نیا، مدرسه امیرکبیر بود که با زمین خریداری شده، تجمیع شد و خوابگاه جدیدی در آن ساخته می‌شود؛ در این خوابگاه ۳۰۰ دانشجو پسر اقامت خواهند داشت هزینه ساخت آن ۲۵ میلیارد تومان است که ۱۰ میلیارد تومان آن را دانشگاه و مابقی توسط خیرین تامین می‌شود.

خرسندی گفت: امیدواریم این خوابگاه پس از تایید شهرداری و انجام نقشه برداری طی یک سال و ۶ ماه ساخته شود‌.

وی از شروع اقدامات اجرایی پیشخوان متمرکز امور دانشجویی خبر داد و گفت: پیشخوان متمرکز امور دانشجویی در محل فعلی ساختمان شماره ۲ دانشجویی باهدف تجمیع پیشخوان خدمات دانشجویی پاییز سال جاری راه‌اندازی خواهد شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به تقویت کلینیک دندانپزشکی این دانشگاه اظهار کرد: دو دستگاه یونیت دندانپزشکی خریداری و نصب شده است. همچنین کلیه ادارات ۹ گانه این دانشگاه برای ارائه خدمات به دانشجویان آمادگی دارند، دانشجویان می‌توانند به صورت آنلاین با این ادارات ارتباط بگیرند.

خرسندی در توضیح ایمیل‌ بی‌پاسخ مانده از سوی دانشگاه تصریح کرد: آن ایمیل فاقد نام و اطلاعات لازم بود؛ از همین رو پاسخ داده نشد. این خبر یک شیطنت رسانه‌ای بود و فضای کنونی نیازمند هم‌دلی است.

راه اندازی پلیس سلامت در دانشگاه امیرکبیر

وی در خصوص اقدامات ستادی انجام شده این دانشگاه توضیح داد کمیته سلامت تشکیل شده است که تاکنون ۸ جلسه آن برگزار شده و نظارت بر اقدامات بهداشتی و تأمین لوازم و مواد لازم انجام شده است. هفته اخیر پلیس سلامت در دانشگاه راه اندازی کرده ایم؛ این پلیس بر رعایت پروتکل بهداشتی در دانشگاه نظارت دارد.

برگزاری مراسم تقدیر و تشکر از شهدای سلامت

معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر از برگزاری مراسم تقدیر از شهدای حوزه سلامت خبر داد و گفت: شورای اداری به صورت مستمر برگزار می‌شود و نزدیک به ۳۰۰ پرونده در جلسات آن بررسی شد.

وی با اشاره به پویش همدلی اذعان کرد: در این پویش ۴۰۰ میلیون تومان توسط کارکنان، اساتید و دانشجویان جمع‌آوری و بین افراد آسیب‌دیده به صورت نقدی و یا بسته‌های معیشتی توزیع شد.

خرسندی از راه‌اندازی صندوق نیکوکاری در دانشگاه و سرمایه عملی ۱۰۰ میلیون تومانی خبر داد و گفت: این صندوق پیرو مصوبه آیین‌نامه تشکیل صندوق نیکوکاری از سوی وزارت عتف است. از خیرین به نام دعوت کرده‌ایم که در هیئت اجرایی صندوق حضور داشته باشند‌ امیدواریم امسال سال شکوفایی عملکرد این صندوق باشد‌. طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده، پیش‌بینی کرده‌ایم که سالانه بیش از هزار بورس تحصیلی (حمایت از هزینه‌های تحصیلی و زندگی) برای دانشجویان مستعد در نظر گرفته شود.

وی افزود: سال گذشته حدود ۸ میلیارد تومان وام به دانشجویان دادیم. سالانه یک پنجم این مبلغ به دانشگاه باز می‌گردد. جامعه نخبه شایسته حمایت قوی‌تری است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: ۷۴ واحد مسکن متاهلی داریم که برای مابقی متقاضیان مسکن متاهلی، یارانه نقدی پرداخت می‌کنیم. ازدواج دانشجویی و تامین مسکن دانشجویان از اولویت‌های مهم معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه امیرکبیر است.

خرسندی با اشاره به طرح شورای جهادی ادارات فرهنگی و دانشجویی تصریح کرد: در حال پیگیری عملیاتی شدن این طرح هستیم.

وی از تشکیل ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس خبر داد و عنوان کرد: این بزرگداشت به صورت مجازی برگزار خواهد شد. هم‌چنین طرح مشاوره تحصیلی دانشجویان دو ترم مشروطی به منظور شناسایی آسیب‌ها و مدیریت برنامه تحصیلی با پوشش ۲۰۰ دانشجو در مرکز مشاوره در حال اجرا است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر از تهیه برنامه جامع آنلاین فرهنگی خبر داد و تاکید کرد: تهیه تقویم فرهنگی هفته از جمله برنامه‌های جامع آنلاین فرهنگی است که به زودی جلسه اختتامیه این برنامه جامع برگزار خواهد شد.

وی در خصوص آمار اساتید، کارکنان و اعضای هیئت علمی مبتلایان به کرونا این دانشگاه گفت: این آمار از طریق روسای دانشگاه‌ها و مسئولان دانشگاه جمع‌آوری می‌شود. همچنین در فضای مجازی روباتی طراحی شده است. با استفاده از این پرسشنامه آمار لازم را جمع‌آوری می‌کنیم. این آمار قابل اتکا نیست زیرا کسانی که با این ویروس دست و پنجه نرم می‌کنند و از اطلاع‌رسانی ابتلای خود اکراه دارند، جزو این آمار نیستند.

خرسندی گفت: در قالب طرح خداقوت در ایام امتحانات با دانشجویان ارتباط تلفنی خواهیم گرفت که از طریق ارتباط تلفنی از دانشجویان آمار تعداد مبتلایان به ویروس کرونا را جویا خواهیم شد، اما این آمار قابل اتکا نیست زیرا بر مبنای خود اظهاری است.

ابتلای دو دانشجو در خوابگاه دانشگاه امیرکبیر

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار کرد: اکنون ۲۸۰ نفر در خوابگاه‌های مسافران هستند، بیش از ۴ هزار نفر ظرفیت اسکان در دانشگاه‌ها داریم که اکنون هر نفر در یک اتاق اسکان دارد. در هفته گذشته دو دانشجو دختر مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در خوابگاه را دریافت شناسایی کردیم که آن‌ها به مراکزی بهداشتی هدایت شدند و اقدامات لازم آن انجام شده است.

وی ادامه داد: در صورت افزایش تعداد دانشجویان ساکن در خوابگاه‌ها هر دو نفر در اتاق‌های بزرگ اسکان خواهند یافت.

انتهای پیام/۴۰۸۴

منبع: آنا

کلیدواژه: خرسندی پلیس سلامت پلیس سلامت در دانشگاه دانشگاه امیرکبیر میلیارد تومان راه اندازی انجام شده خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۲۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظام تعلیم و تربیت در کشور نیازمند کیفیت‌بخشی است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در دیدار با دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اراک گفت: نظام تعلیم و تربیت در کشور نیازمند کیفیت بخشی است. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در دیدار با دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اراک با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت در نظام اسلام، اظهار داشت: تعلیم و تربیت در اسلام از اهمیت بالایی برخوردار است و بزرگ‌ترین خدمت در جمهوری اسلامی، تعلیم و تربیت است، موفقیت در نظام تعلیم و تربیت می‌تواند اهداف مهم و بزرگ را محقق سازد. 

وی افزود: اسلام برای دانش و معرفت جایگاه ویژه در نظر دارد و قرآن، کتاب معرفت و حکمت است تا راه تزکیه را به پیروان خود نشان دهد، خداوند متعال، طالبان علم و دانش را دوست دارد و در آخرت آنان را به عنوان گنجینه مبعوث می‌کند، این در حالی است که بیشترین سهم تعلیم و تربیت برعهده آموزش و پرورش است و دانشگاه‌ها در جایگاه بعدی قرار دارند. 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه برخی از مراکز تعلیم و تربیت و دانشگاه‌ها به علت غفلت در سال‌های گذشته جمع شدند و به کشور ضربه وارد شد، عنوان کرد: دانشگاه فرهنگیان با دو هزار دانشجو در استان مرکزی، مایه امید است و تک تک افراد در این دانشگاه، سرمایه‌ هستند و آینده کشور را خواهند ساخت. 

دری‌نجف‌آبادی با تأکید بر توجه به زیرساخت‌های مورد نیاز دانشجویان، بیان کرد: کمبود فضای خوابگاهی دانشگاه فرهنگیان اراک به عنوان یکی از دغدغه‌های دانشجویان مطرح است که باید این مهم با کمک بخش‌های مختلف برطرف گردد، در این راستا آماده پیگیری و همکاری با هدف تأمین فضای مناسب و کم‌شدن دغدغه دانشجویان خواهیم بود. 

وی با بیان اینکه دولت باید با ردیف اعتباری مناسب، حل مشکل خوابگاه دانشجویان را در دستور کار قرار دهد و از دغدغه دانشجویان بکاهد،گفت: در حال حاضر فرصت برای ساخت خوابگاه در اسرع وقت فراهم نیست. بنابراین باید ساختمانی را اجاره و در اختیار دانشجویان قرار داد. همچنین به منظور توجه به بنیان خانواده، خوابگاه دانشجویان متأهل نیز مورد توجه قرار گیرد. 

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • سرکوب جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی در آمریکا
  • گردهمایی سفیران سلامت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد
  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • نظام تعلیم و تربیت در کشور نیازمند کیفیت‌بخشی است
  • افتتاح سرای دانشجویی دخترانه با ظرفیت ۲۵۰ دانشجو
  • آغاز ساخت خوابگاه دانشجویی متاهلی در دامغان
  • راه‌اندازی سامانه رصد افت تحصیلی و مسائل روانشناختی دانشجویان
  • ایجاد اولین دبیرخانه دانشگاهی پیشگیری و کنترل دخانیات/ راه‌اندازی سامانه رصد افت تحصیلی و مسائل روانشناختی دانشجویان