Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی گفت: یکی از دغدغه‌های مهم کشاورزان استان، نبود مکان مناسبی برای خشک کردن محصول زرشک بود که در این راستا تسهیلات ۱۵درصد برای احداث بارگاه‌های زرشک در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

عبدالرضا رضایی، امروز سه شنبه 17 تیر در ارتباط زنده اینستاگرامی با خبرنگاران اظهار کرد: سطح زیر کشت باغات در خراسان جنوبی 86 هزار هکتار است که در سال گذشته میزان تولیدات باغی استان ۱۳۰ هزار تن بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: یکی از دغدغه‌های مهم کشاورزان استان، نبود مکان مناسبی برای خشک کردن محصول زرشک بود که در این راستا تسهیلات ۱۵درصد برای احداث بارگاه‌های زرشک در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه حداقل مساحت برای دریافت مجوز بارگاه زرشک باید پنج هزار مترمربع باشد، ادامه داد: متقاضیان برای دریافت مجوز می‌توانند به جهاد کشاورزی شهرستان‌ها مراجعه کنند.

رضایی از تسهیل صدور مجوز ایجاد بارگاه‌های بهداشتی زرشک و عناب در استان خبر داد و بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۲۱ هزار و ۸۷۱ تن زرشک خشک از سطح باغات استان برداشت شود.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۱۵۰ هکتار در قالب ۱۶ مجتمع بارگاه زرشک در استان امکان سنجی شده است، افزود: سال گذشته ۱۷ هزار و ۶۵۳ هکتار از سطح زیر کشت باغات استان مربوط به محصول زرشک بود که حدود ۲۰ هزار و ۸۳۹ تن محصول از این باغات برداشت شد.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی اظهار کرد: حدود ۸۰۰ نوع گونه گیاه دارویی در سطح استان وجود دارد که از این تعداد ۱۵ گونه گیاه دارویی در استان جزء گونه‌های دارای اولویت است که از جمله آن‌ها زیره، خاکشیر، زیره، خارشتر، رازیانه، آویشن، زنیان و خرفه است.

رضایی ادامه داد: سطح زیر کشت گیاهان دارویی خراسان‌جنوبی به جز زعفران بالغ بر پنج هزار هکتار است که از این سطح، 3300 تن گیاهان دارویی تولید می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کشاورزی زرشك خراسان جنوبی جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۲۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران و سیلاب سراسر خراسان جنوبی را فرا گرفت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی. چتر باران و سیلاب در خراسان جنوبی از شرق تا غرب و از جنوب تا شمال استان گسترده شد.

باران‌هایی که از روز گذشته جَو استان را تحت تاثیر قرار داده از عصر امروز به اوج رسید به طوری که جانی تازه به رودخانه‌های فصلی بخشید و البته در برخی مناطق سیل هم به راه انداخت.

تهیه کننده: زهرا فلاحی نسب
تدوینگر: حمید خراشادیزاده
نریتور: فرزانه مولایی

 

                                                                          کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • سدهای خراسان جنوبی در حالت پایدار و مطمئن هستند
  • شیشه ۳۶ در خراسان جنوبی
  • باران و سیلاب سراسر خراسان جنوبی را فرا گرفت
  • حمایت ۳ هزار میلیارد ریالی صندوق ملی مسکن از طرح‌های زیربنایی مسکن خراسان‌جنوبی
  • کرمان، سیرجان، رفسنجان و بم صنعتی‌ترین شهر‌های کرمان/ سال گذشته در بخش تولید ارائه تسهیلات نداشته‎ایم
  • علل عدم جذب تسهیلات طرح‌ها در بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی از این پس پایش می‌شود
  • ارائه تسهیلات ۹۰ درصدی در گمرک قزوین
  • ۴۹ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در خراسان جنوبی جذب شد
  • امام جمعه بوشهر: پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری تسریع شود