Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  محمدباقر نوبخت روز سه‌شنبه درباره تامین ارز مورد نیاز نهاده‌های دامی اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت در تلاش است ارز مورد نیاز نهاده‌های تولید به ویژه آنچه در فرآیند مرغداری و تامین سایر کالاهای اساسی نیاز است، را به موقع تامین کند، بانک مرکزی نیز به‌رغم تمام محدودیت‌ها، مسئولیت تامین نیازهای ارزی کشور را برعهده گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تخصیص ۱۴ میلیارد دلار برای تامین کالاهای اساسی با ارز ترجیحی 

نوبخت با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۱۴ میلیارد دلار برای تامین کالاهای اساسی با ارز ترجیحی تخصیص داده شد، افزود: از آنجایی که کشور در سال جاری با محدودیت‌های ارزی بیشتری روبرو است، برخی اقلام از لیست کالاهای اساسی که مشمول دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی بودند، خارج شدند اما بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت در تلاش است با همکاری یکدیگر اقدامات لازم برای واردات سایر کالاها را انجام دهند.

 

نمایندگان نگرش واقع بینانه به موضوعات اساسی دارند

نوبخت در پاسخ به این پرسش که اولویت مجلس یازدهم ارتقا معیشت مردم است، دولت برای تحقق این مهم چه برنامه‌ای دارد، توضیح داد: نمایندگان نگرش واقع‌بینانه به موضوعات اساسی دارند، بنابراین مقرر است سلسله جلساتی به منظور تدوین برنامه‌های موثر برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور برگزار شود.رییس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: دولت در تلاش است به نحوی عمل کند که قیمت‌ها با قدرت خرید مردم سازگار شود.

 

طلا

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: نوبخت اقتصاد جام نیوز سازمان برنامه و بودجه دولت کالاهای اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۲۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره کالا‌های اساسی مردم گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان ، با بیان اینکه مشکلی در تامین کالا‌های اساسی در استان وجود ندارد ، گفت: ۶۰ هزار تن گندم در انبار‌های استان ذخیره سازی شده است.
صالح محمدی با اشاره به ذخیره سازی هزار و ۵۰۰ تن شکرافزود : ۸۰۰ تن شکر در یک ماه گذشته در گیلان توزیع شد. 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان همچنین از ذخیره ۲۴ هزار و ۴۰۰ تن ذرت و ۱۶ هزار و ۱۴۲ تنی جو در بخش نهاده‌های دامی استان خبرداد، گفت: با تمهیدات و برنامه ریزی‌های انجام شده در تامین کالای اساسی مورد نیاز استان برای عرضه کالا‌های اساسی مشکلی وجود ندارد. 
وی با اشاره به نظارت‌ها بر بازار اضافه کرد: سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل صمت با همکاری تعزیرات حکومتی، در راستای احقاق حقوق مصرف کننده بر قیمت‌ها نظارت دارد.

دیگر خبرها

  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی این ماه همراه با سورپرایز
  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی اردیبهشت همراه با سورپرایز
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • بانک مرکزی مسئول قیمت نهایی کالا‌ها نیست
  • ذخیره کالا‌های اساسی مردم گیلان