Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، بعد از مخالفت دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» برای پیوستن به معاهده تجارت تسلیحات (ATT)، دفتر نمایندگی دائم چین در سازمان ملل متحد بامداد امروز (سه‌شنبه به وقت تهران) از پیوستن به این معاهده خبر داد.
به نوشته خبرگزاری «تاس»، این دفتر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد «ژانگ جون» نماینده چین در سازمان ملل سند عضویت پکن در معاهده تجارت تسلیحاتی را به «آنتونیو گوترش» دبیر کل این سازمان تحویل داده و از ۹۰ روز دیگر این معاهده در چین به اجرا درمی‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ژانگ نیز طی بیانیه‌ای با انتقاد از سیاست دولت ترامپ در مخالفت با توافق‌ها و قطعنامه‌های بین المللی، گفت: «یک کشور (آمریکا) از معاهده‌های بین المللی در حوزه کنترل تسلیحاتی و همچنین توافقات و سازمان‌های بین المللی خارج می‌شود، به تعهدات بین المللی خود عمل نمی‌کند و گام‌های یکجانبه‌ای برای توهین به دیگر کشورها برمی‌دارد».
به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی این رویکرد یکجانبه‌گرایی آمریکا را منشأ مشکلات در جهان توصیف کرده و توضیح داد: «این امر باعث به وجود آمدن عدم قطعیت‌های بزرگ در توازن و ثبات استراتژیک جهان شده و به شدت تلاش‌های مشترک کشورها برای مقابله با چالش‌های جهانی را تضیف کرده است».


بر اساس داده‌های مؤسسه تحقیقاتی صلح استکهلم، چین در سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸، در رتبه پنجم کشورهای صادرکننده بیشترین میزان تسلیحات قرار داشت.
دولت ترامپ در چهال سال گذشته، خروج از معاهدات بین المللی متعددی از جمله توافق هسته‌ای ایران، معاهده آسمان باز و معاهدات تسلیحاتی با روسیه را در کارنامه خود دارد.
پیش از این «هوآ چون‌یینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین با انتقاد از این سیاست‌های آمریکا گفته بود آمریکا باید برنامه آزمایش بمب اتمی خود را کنار بگذارد، زیرا چنین اقداماتی ثبات و نظم جهانی را برهم می‌زنند.
 

فارس

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: چین معاهده سازمان ملل بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۲۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: حمله حماس وحشتناک بود، اما اسرائیل باید به جنگ غزه پایان دهد

توحش بی حد و حصر رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه که بیش از ۳۲ هزار کشته برجای گذاشته باعث رویگردانی بین المللی از تل آویو شده است. به همین دلیل حتی نزدیک‌ترین متحدان اسرائیل نیز در حال انتقاد از این رژیم برای پایان بخشیدن به این جنگ هستند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین و نامزد فعلی جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا امروز (دوشنبه) خواستار پایان جنگ غزه از سوی اسرائیل شد. 

وی در مصاحبه با نشریه صهیونیستی "اسرائیل هیوم" گفت: من نیز به شخصه همانند اسرائیل به حمله هفتم اکتبر پاسخ می‌دادم. با این وجود، اسرائیل در حال از دست دادن حمایت بین المللی از خود در این جنگ است و باید به این نبرد پایان بخشد. 

ترامپ که برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری به حمایت لابی‌های صهیونیستی در آمریکا نیاز دارد، خاطر نشان کرد: دیدن صحنه کشته شده‌های حمله حماس در جنوب اسرائیل یکی از غم انگیزترین صحنه‌هایی بود که من تا به حال در زندگی دیده بودم. اسرائیل باید این جنگ را تمام کند. 

خبرنگار این نشریه صهیونیستی از ترامپ پرسید که اگر یکی از اعضای خانواده تو جزء قربانیان حادثه حمله حماس بود چه واکنشی نشان می‌دادی؟ رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در پاسخ گفت: در این صورت من خیلی شبیه اسرائیل واکنش نشان می‌دادم. در این شرایط تو نیز باید دیوانه باشی و تنها یک احمق می‌تواند این گونه عمل نکند. آن حمله بسیار وحشتناک بود. 

وی در ادامه با همدردی با رژیم صهیونیستی، افزود: این مسئله من را رنج می‌دهد که مردم را می‌بینم که درباره حمله هفتم اکتبر دیگر سخن نمی‌گویند و اکنون درباره میزان خشونت اسرائیل صحبت می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • آخرین پیش‌بینی‌ها درباره انتخابات آمریکا
  • (ویدیو) توقف کامل تجارت دریایی آمریکا با انسداد کامل تنگه باب المندب توسط یمن!
  • نامه بیش از یک صد نماینده پارلمان انگلیس درباره تحریم تسلیحاتی اسرائیل
  • سرمایه‌گذاری ۲۲ میلیون دلاری آمریکا برای ابزار جاسوسی پوشیدنی
  • ترامپ به جمع ۵۰۰ میلیاردر برتر جهان پیوست
  • ترامپ: اسرائیل باید جنگ غزه را پایان دهد
  • ترامپ: حمله حماس وحشتناک بود، اما اسرائیل باید به جنگ غزه پایان دهد
  • ترامپ خواستار توقف جنگ غزه شد
  • تل‌آویو برای سناریوی توقف کمک تسلیحاتی آمریکا آماده می‌شود