Web Analytics Made Easy - Statcounter

فدراسیون شطرنج ایران در پاسخ به نامه فدراسیون جهانی، درباره ابهام و سؤال مطرح شده توضیحاتی ارائه و از رئیس این فدراسیون برای سفر به کشورمان دعوت کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سایت فدراسیون جهانی شطرنج از نامه‌نگاری با فدراسیون ایران خبر داد و اعلام کرد نامه فیده به ایران روز 8 ژوئن یعنی یک ماه قبل خطاب به فرهاد نیکوخصال سرپرست فدراسیون ارسال شده و نیکوخصال نیز روز 22 ژوئن پاسخ نامه «آرکادی دوورکوویچ» رئیس فیده را داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نامه دوورکوویچ به نیکوخصال آمده است:

«جناب آقای نیکوخصال

احتراماً به شما یادآوری می‌کنم که فیده هرگونه تبعیض علیه یک کشور، شخصیت یا گروهی از افراد به دلیل نژاد، رنگ پوست، قوم، منشأ ملی یا اجتماعی، شهروندی، تولد، سن، وضعیت، ثروت، ناتوانی، زبان، دین، جنس و جنسیت یا هویت، بارداری، گرایش جنسی، عقاید سیاسی یا هر دلیل دیگری را رد می‌کند.

این قانون محکم و مورد تاکید است و به عنوان یکی از اصول اساسی فیده معین شده و به طور صریح در منشور فیده (ماده 4.4) بیان شده است.

در عین حال، در سال‌های اخیر، مواردی مکرری بوده که ورزشکاران ایرانی حاضر نشده‌اند در مسابقاتی که ورزشکاران اسرائیلی حضور دارند، شرکت کنند. در برخی موارد، حتی اظهارنظرهایی دریافت شده که چنین بازی‌هایی به دلایل سیاسی و عقیدتی به طور عمدی نادیده گرفته می‌شوند.

برای فدراسیون جهانی شطرنج مهم است که همه از منشور پیروی کنند، بنابراین ما از فدراسیون شطرنج ایران می‌خواهیم موضع خود را در مورد پذیرش بازی‌های ذکر شده در نامه‌ای اعلام کند. عدم ارائه چنین تأییدیه‌ای، FIDE را وادار می‌کند تا پیرامون انطباق ارز‌ش‌های فدراسیون شطرنج ایران با اصول فدراسیون جهانی شطرنج و کمیته بین‌المللی المپیک (IOC)، درباره این وضعیت بحث کند.

ارادتمند شما

رئیس فیده
آرکادی دوورکوویچ»

همانطور که عنوان شد، فدراسیون ایران در روز 22 ژوئن پاسخ نامه فیده را داده که متن آن به شرح زیر است:

«به رئیس فیده
جناب آقای آرکادی دوورکوویچ

پیرو نامه شما به تاریخ 6 ژوئن 2020، می‌خواهم به شما اطلاع بدهم که فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران همیشه مطابق با قوانین و تلاش‌های فیده کار و به اساسنامه فیده عمل کرده است. همانطور که می‌دانید، شطرنج یک رشته ورزشی پرطرفدار و محبوب در ایران است به ویژه نسل جوان رفتار و برخورد مناسب و مطلوبی نسبت به آن داشته است.نام حدود 44 هزار بازیکن شطرنج ایرانی در فیده ثبت شده که این نشان از میزان و سطرح اهمیت این رشته در کشور ما دارد.

فدراسیون شطرنج ایران همواره به منشور المپیک پایبند بوده است. همانطور که در مکاتبات قبلی به شما اطلاع داده شده، در مسابقات بین‌المللی و آزاد، ورزشکاران تصمیم می‌گیرند که در هر نوع رقابتی شرکت کنند و خودشان مراحل ثبت‌نام را انجام می دهند. بنابراین، این ورزشکار است که بدون ارائه نظرات مشورتی، درباره شرکت در انواع رویدادها تصمیم‌گیری می‌کند، از این‌رو، مسئولیت تمام تصمیمات باید برعهده خود ورزشکاران باشد.

علاوه بر این، با توجه به همکاری موثر میان فیده و فدراسیون شطرنج ایران، می‌خواهم از شما دعوت کنم برای بازدید از کشورمان، تجهیزات و امکانات ورزشی و ظرفیت کشور، در اولین فرصت مدنظرتان به ایران سفر کنید.

ما برای هرگونه همکاری برای رشد و توسعه این ورزش در چارچوب‌های فیده آماده هستیم.

ارادتمند شما

فرهاد نیکوخصال»

تایید سوابق مدیریتی 5 نامزد انتخابات فدراسیون شطرنج

 

انتهای پیام/

R1351/P/S3,27,33/CT1 واژه های کاربردی مرتبط شطرنج بیشتر بخوانید... عنوان چهارمی خادم‌الشریعه در مسابقات شطرنج سرعتی جایزه بزرگ بانوان فیده

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شطرنج شطرنج فدراسیون شطرنج ایران فدراسیون جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۲۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمسایی: از حذف ژاپن ناراحت شدم/ بازی سختی با قرقیزستان خواهیم داشت

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، وحید شمسایی در نشست خبری پیش از بازی با قرقیزستان گفت: من به عنوان بازیکن و مربی روبروی قرقیزستان بازی کرده‌ام، اما به خاطر تفکری که مربی جدید این تیم اضافه کرده، این تیم تغییرات اساسی کرده است و ما بازی سخت و پرهیجانی مقابل آنها خواهیم داشت.

وی گفت: آنها تیم خوب و فیزیکی هستند، تیمی که ژاپن را حذف کرده حتماً تیم قابل احترامی است. من از بازیکنانم راضی هستم و تمام تلاشمان را می‌کنیم که بهترین عملکردمان را داشته باشیم، شعار اصلی تیم ما این است که به شکلی بجنگیم که شرمنده خودمان نباشیم. 

سرمربی تیم ملی ایران در پاسخ به سوالی در مورد سایر تیم‌های تورنمنت گفت: من از حذف تیم ژاپن ناراحتم، آنها جام جهانی را از دست دادند و نمایش سایر تیم‌ها هم نشان داد که در این مسابقات هیچ مسابقه آسانی وجود ندارد، کافی است به سایر بازی‌ها نگاه کنید و پیشرفت فوتسال را در آسیا ببینید.

شمسایی گفت: مهمترین بخش جام ملت‌های امسال موضوع انتخابی جام جهانی است، همین موضوع باعث می‌شود تمام تیم‌ها بدون توجه به نام رقیبان بجنگند و نتایج غیرمنتظره رخ بدهد. 

او در پاسخ به این سوال که مصدومیت حسین طیبی چه تاثیری روی عملکرد تیم ایران داشته است، گفت: حسین بازیکن بزرگی است و ما دوست داشتیم اینجا کنارمان باشد اما در ورزش حرفه‌ای پذیرفته‌ایم که مصدومیت و اتفاقات غیرمنتظره وجود دارد. ما در دو سال گذشته تغییراتی ایجاد کردیم و جوان‌ها را به تیم اضافه شدند، خوشحالم که علی‌اصغر حسن‌زاده که یک رهبر واقعی است در کنار محمدرضا سنگ‌سفیدی به خوبی نظم تیمی را حفظ می‌کنند و جوانترها کنار آنها می‌آموزند.

گفتنی است ایران روز چهارشنبه ساعت ۱۲:۳۰ در استادیوم بانکوک آره نا به مصاف قرقیزستان می‌رود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازگشت حسن یزدانی در هاله‌ای از ابهام
  • شمسایی: بازی پرهیجانی خواهیم داشت
  • قهرمانی تیم نخبگان گیلان در لیگ برتر شطرنج بانوان
  • باشگاه شطرنج نخبگان گیلان قهرمان لیگ بانوان شد
  • «پائز» بامداد چهارشنبه در تهران/حضور موسوی و غفور در ابهام
  • شمسایی: از حذف ژاپن ناراحت شدم/ بازی سختی با قرقیزستان خواهیم داشت
  • تعطیلات پایان هفته پس از پاسخ نامه اتاق، تعیین تکلیف می شود
  • تعطیلات پایان هفته پس از پاسخ نامه‌ اتاق، تعیین‌تکلیف می‌شود
  • تعطیلات پایان هفته پس از پاسخ نامه‌ اتاق تعیین‌تکلیف می‌شود
  • یک انتصاب در فدراسیون شطرنج