Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-18@18:40:09 GMT

ترودو دعوت کاخ سفید را رد کرد

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۵۲۷۹۱

دفتر نخست‌وزیر کانادا اعلام کرد، جاستین ترودو در مراسم روز چهارشنبه گرامیداشت تصویب توافق تجاری جدید بین کانادا، آمریکا و مکزیک در واشنگتن‌ حاضر نخواهد شد. ناطقان: به نقل از یونایتدپرس اینترنشنال، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا میزبان آندرس لوپز ابرادور، رئیس جمهوری مکزیک خواهد شد تا توافق آمریکا، مکزیک و کانادا را جشن بگیرند؛ توافقی که جایگزین "قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی"، بین این سه کشور آمریکای شمالی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یک سخنگوی دفتر نخست‌وزیر کانادا اعلام کرد: در برنامه ترودو تداخلی وجود داشت.

این سخنگو از دفتر نخست‌وزیر کانادا گفت: در حالی که اخیراً بحث‌هایی در مورد حضور احتمالی کانادا در مراسم مذکور وجود داشته، نخست‌وزیر این هفته برای حضور در یک نشست از پیش برنامه‌ریزی شده کابینه و اجلاس پارلمان در "اوتاوا" خواهد بود.

ترودو تحت مقررات سلامت کانادا در جریان بیماری همه‌گیر کرونا، بایستی پس از سفر به آمریکا خودش را به مدت ۱۴ روز قرنطینه می‌کرد که این موضوع با وظایفش در رابطه با آغاز به کار پارلمان کانادا، تداخل داشت.

جاستین ترودو ۴۸ ساله و همسرش پس از آنکه تست کرونای "سوفی ترودو" (همسر ترودو) مثبت اعلام شد، بایستی خودشان را در ماه مارس قرنطینه می‌کردند.

قرارداد به‌روز شده تجارت آزاد آمریکای شمالی که مدرن‌سازی قوانین تجاری بین سه کشور آمریکا، کانادا و مکزیک را بر عهده دارد، از اول ژوئیه (۱۱ تیر) اجرایی شد. ترودو گفت با ترامپ تماس تلفنی برقرار خواهد کرد.

ترودو همچنین اظهار کرد که نگران تهدیدهای ایالات متحده برای تعیین مجدد تعرفه ۱۰ درصدی در واردات آلومینیوم از کانادا است؛ تصمیمی که از سوی کسب‌وکارهای آلومینیوم آمریکا پیشنهاد شده است. وی گفت: ما مسلماً نگران مسئله پیشنهادی تعرفه‌ها بر آلومینیوم و فولاد که آمریکا اخیراً مطرح کرده، هستیم.

تعرفه‌های آمریکا بر فولاد و آلومینیوم وارده از مکزیک، کانادا و اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۸، منجر به تعرفه‌های تلافی‌جویانه کانادا به ارزش ۱۲.۵ میلیارد دلار کالاهای وارداتی ایالات متحده شد؛ تا اینکه دو کشور توافق کردند این تعرفه‌ها را در ماه مه ۲۰۱۹ بردارند.
برچسب ها: کاخ سفید ، تصویب ، توافق ، ناطقان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کاخ سفید تصویب توافق ناطقان نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۲۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار وزیر خارجه کانادا به اسرائیل: درگیری‌ها با ایران نباید به منطقه گسترش یابد

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، وزیر خارجه کانادا گفت که به مقام‌های اسرائیل هشدار داده‌ایم که درگیری‌ها با ایران نباید به منطقه گسترش یابد.

«ملانی جولی» وزیر خارجه کانادا گفت که به مقام‌های اسرائیل هشدار داده‌ایم که درگیری‌ها با ایران نباید به منطقه گسترش یابد. 

وزیر خارجه کانادا با بیان این‌که کشورش تمام تلاش خود را برای کاهش تنش‌ها در خاورمیانه به کار می‌گیرد، گفت که باید در خصوص عدم گسترش تنش‌ها در منطقه اطمینان حاصل شود.

جولی در ادامه تأکید کرد که باید برای بازگرداندن صلح در منطقه همکاری کنیم.  

 

دیگر خبرها

  • آخرین تحولات اوکراین/ هشدار نخست‌وزیر اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم
  • اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد
  • نخست‌ وزیر اوکراین : اگر اوکراین در جنگ خود با روسیه شکست بخورد، «جنگ جهانی سوم» رخ خواهد داد
  • اهداف سفر وزیر خارجه انگلیس به رژیم صهیونیستی دعوت به خویشتنداری
  • ارسال پهپاد‌های اسکای رنجر کانادا به اوکراین
  • نخست وزیر مالزی: حمله ایران به اسرائیل کاملا مشروع بود
  • گفتگوی بایدن و السودانی درباره پایان دادن به ماموریت نیرو‌های ائتلاف در عراق
  • السودانی خواستار جدول زمانی برای خروج ائتلاف از عراق شد
  • بیانیه مشترک عراق و آمریکا پس از دیدار السوانی با بایدن
  • هشدار وزیر خارجه کانادا به اسرائیل: درگیری‌ها با ایران نباید به منطقه گسترش یابد