Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - 22 نمایشگاه، جشنواره و مسابقه فرهنگی هنری و پنج برنامه دورهمی و شب شعر آنلاین در قشم با هدف تشویق مردم برای ماندن در خانه و قطع زنجیره بیماری ویروس کرونا در قشم برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از ایرنا؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این برنامه ها از آغاز شیوع کرونا تا آخر فصل بهار سال جاری انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علیرضا کمساری افزود: برگزاری نمایشگاه گروهی آثار تجسمی با موضوع «انسان و کرونا» و همچنین اولین جشنواره و نمایشگاه عکس با عنوان« از نگاه دختران جزیره ببینیم » از جمله برنامه‌های اجرا شده است.
وی ادامه داد: سه برنامه دورهمی شاعرانه آنلاین با موضوعات گرامیداشت روز «فردوسی» ، «خیام»، «عید سعید فطر» و همچنین شب شعر آزاد و نیز شب شعر آنلاین با موضوع خلیج فارس و با عنوان «حماسه در نیلگون» از دیگر برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم در این دوره است.
کمساری تصریح کرد: مسابقات عکس و فیلم ویژه روزه اولی ها، روخوانی و روان خوانی قرآن و کتابخوانی آنلاین نیز در این مدت در قشم برگزار شده است.
به گفته وی، مسابقه دابسمش و استندآپ کمدی با موضوع «مشارکت جمعی در مقابله با کرونا»، «خانواده کرونا را شکست می‌دهد» و «ایام نوروز در خانه بمانیم» از جمله مسابقات ویژه کرونا بود که در قشم برگزار شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم افزود: 2 دوره مسابقه‌ی هنری نقاشی در منزل، عکاسی ویژه عید نوروز با موضوع «سفره هفت سین» و نقاشی و طراحی با عنوان « کودکانه‌های خلیج فارس» نیز در این دوره از سوی این اداره کل برگزار شد.
وی ادامه داد: مسابقات تفسیر سوره قدر، نامه ای به کودک فلسطینی به مناسبت روز قدس به عنوان میراث ماندگار و نامه مهربانی ویژه کارکنان سازمان منطقه آزاد قشم به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی(ع) از دیگر طرح‌هایی بود که در دوره کرونا به صورت آنلاین برگزار شد.
به گفته کمساری، نقاشی بر روی ماسک‌های کاغذی ویژه کودکان و نوجوانان و مقاله نویسی مجازی با عنوان « کرونا، غم زنده ماندن یا غم معاش؟» با موضوع راهکارهای بهبود کسب و کار های آسیب دیده از دیگر برنامه‌های این مقطع زمانی در قشم بوده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم از اجرای طرح قرآنی خانه های نورانی هم در این مدت در قشم خبر داد و گفت: این طرح همزمان با اجرای برنامه‌های مبارزه با شیوع ویروس کرونا و با هدف خارج نشدن مردم قشم از منزل با عنوان «خانه های نورانی» و با به کارگیری ظرفیت‌های موسسه‌های تخصصی فرهنگی، هنری و رسانه‌ای حوزه عترت و قرآن برگزار شد.
وی خاطرنشان کرد: در راستای عمل به طرح فاصله گذاری اجتماعی برای پیشگیری تجمع ارباب رجوع،مجوزهای صادره از سوی این اداره کل به مدت سه ماه تمدید شد.
جزیره قشم با مساحت یک هزار و 500 کیلومتر در سال‌های 1369 و 1370 با تصمیم دولت به 2 بخش منطقه آزاد با مساحت 300 کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و 200 کیلومتر تقسیم شد.
پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.
شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با 150 هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول 150 کیلومتر و عرض میانگین 11 کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم قشم برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۲۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش فصلی اوج هنر برگزار شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، شاعران و هنرمندان استان در این همایش به قرائت شعر‌هایی در زمینه انتفاضه، مقاومت فلسطین و محکومیت جنایت‌های ددمنشانه رژیم صهیونیستی پرداختند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان یزد با اشاره به قدردانی از هنرمندان بسیجی فعال در عرصه حجاب، طوفان الاقصی و انتخابات گفت: در این رویداد هنری از هنرمندان فعال در سال ۱۴۰۲، برگزیدگان جشنواره شعر بسیج و هنرمندان برگزیده در جشنواره صنایع دستی بسیج نیز تجلیل به عمل آمد.

سرهنگ دهقان افزود: این رویداد هنری با محوریت انجمن‌های هشتگانه هنری و با حضور جمع زیادی از هنرمندان استان برگزار شد.

دیگر خبرها

  • شب شعر «به یاد کمال» با حضور شاعران کشوری در منطقه ۳ اصفهان
  • برگزاری رویداد «اصفهان رو» ویژه هفته اصفهان در منطقه ۱۰/ بازدید رایگان از اماکن تاریخی شهر
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود
  • برگزاری ۴۰ ویژه‌برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۱۲
  • برگزاری ۱۲ ویژه برنامه به‌مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۲
  • همایش فصلی اوج هنر برگزار شد
  • رویداد هنری گل و مرغ و خوشنویسی در جوار آرامگاه سعدی برپا شد
  • تور اصفهان‌گردی ویژه هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۱۴ برگزار می‌شود
  • برگزاری مرحله منطقه ای جشنواره سرود آوای مسجد ویژه کانون های شرق هرمزگان در میناب
  • نشست خبری تشریح برنامه‌های جشنواره امام رضا(ع) و چله رضوی در تهران برگزار می‌شود