Web Analytics Made Easy - Statcounter

طی هفته‌های گذشته قیمت قراردادهای آتی مس افزایش قابل توجهی داشته و کارشناسان بر این باورند که احتمالا برای ماه‌های آینده شاهد تثبیت این قیمت‌ها خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، قیمت مس همواره به عنوان نمایانگر اوضاع اقتصاد جهانی مورد توجه است.

قیمت این فلز قرمز طی هفته‌های گذشته در قراردادهای آتی افزایش چشمگیری داشته و کارشناسان معتقدند که به احتمال زیاد این روند برای ماه‌های آینده حفظ خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که در ماه مارس قیمت هر تن مس در بازار فلزات لندن به 4626.5 دلار کاهش یافته بود اما در معاملات دیروز به 6088 دلار در هر تن افزایش یافت.

جاناتان بارنس، کارشناس ارشد بازار مس در مؤسسه راسکیل، می‌گوید طی ماه‌های آینده از نظر عرضه قیمت مس تحت فشار خواهد بود. بنابراین چیزی که ما احتمالا شاهد خواهیم بود بهبود سنگین قیمت مس در سال جاری است و برای سال آینده میلادی هم شرایط کم و بیش همینگونه پیش خواهد رفت.

کارشناسان مؤسسه سیتی می‌گویند ممکن است در سه ماهه سوم سال جاری قیمت مس بیش از حد بالا برود.

آنها می‌گویند طی ماه گذشته قیمت مس از 5700 دلار در هر تن به بالای 6 هزار دلار در هر تن افزایش یافته و این در حالی است که قیمت دیگر دارایی‌های مشابه یا ثابت بوده و یا کاهش داشته است و با توجه به این مسئله به نظر می‌ر‌سد قیمت مس 220 تا 420 دلار در هر تن حباب دارد.

پیش‌بینی می‌شود تقاضا برای مس با توجه به رفتن کشورها به سمت بهبود دادن اوضاع اقتصادی و صنعتی خود در نیمه دوم سال جاری رشد کند.

 النی جوانیدف، کارشناس موسسه وودمکنزی، می‌گوید ما برای سال‌های آینده چشم انداز مثبتی را پیش روی بازار مس می‌بینیم و تقاضا برای این فلز افزایش خواهد یافت.

به گفته وی البته مازاد عرضه مس در بازار خواهیم داشت که همین امر تا حدودی قیمت این فلز را تحت فشار کاهشی قرار می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قیمت مس بازار فلزات لندن اقتصاد جهانی دلار در هر تن قیمت مس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۲۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیز قیمت جهانی نفت پس از حمله بچه‌گانه رژیم صهیونیستی به اصفهان

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، راشاتودی در گزارشی نوشت: هر دو شاخص نفت خام در معاملات اولیه بعد از حمله رژیم صهیونیستی بیش از ۳ دلار در هر بشکه افزایش یافتند. تا ساعت ۱۲:۰۰ به وقت گرینویچ، معاملات آتی نفت خام برنت برای تحویل در ژوئن ۰.۵۰ دلار کاهش یافت و به ۸۶.۶۳ دلار در هر بشکه رسید. قرارداد ماه می‌برای نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) ۰.۴۳ دلار یا ۰.۵۲ درصد کاهش یافت و به ۸۲.۳۰ دلار در هر بشکه رسید.

یک مقام ارشد آمریکایی در مصاحبه با‌ ای بی سی نیوز مدعی شد که رژیم صهیونیستی در بامداد روز جمعه به خاک ایران حمله ضعیف کرده است. الجزیره گزارش داد که تلویزیون دولتی ایران نیز این حملات را تایید کرده و پدافند هوایی فعال شده است. در این رابطه پرواز‌ها در چندین منطقه از جمله تهران و اصفهان به حالت تعلیق درآمد.

افزایش قیمت نفت توسط تحلیلگران به عنوان یک واکنش بدیهی بازار به نگرانی‌های فزاینده در مورد تشدید مجدد خصومت‌ها بین اسرائیل و ایران تلقی می‌شود.

کلوین وانگ، تحلیلگر OANDA در سنگاپور، به رویترز گفت: «تبدیل ریسک ژئوپلیتیکی به یک محیط پرخطر در این مقطع با افزایش خطر اختلال در عرضه نفت حداقل در کوتاه‌مدت موجب افزایش حق بیمه می‌شود».

در اوایل این هفته، کارشناسان انرژی در بانک آمریکا هشدار دادند که یک جنگ همه جانبه بین رژیم صهیونیستی و ایران، که به طور اجتناب ناپذیری بر زیرساخت‌های انرژی تأثیر می‌گذارد و عرضه نفت خام ایران را مختل می‌کند، موجب می‌شود قیمت نفت خام بین ۳۰ تا ۴۰ دلار در هر بشکه افزایش یابد.

افزایش تنش در منطقه همچنین می‌تواند کشتیرانی از طریق تنگه هرمز بین عمان و خلیج فارس را به خطر بیندازد. توجه به این نکته ضروری است که حدود یک پنجم کل عرضه نفت جهان از این مسیر حیاتی کشتیرانی عبور می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت یا افزایش؟
  • قیمت جهانی نفت امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ |برنت ۸۷ دلار و ۲۴ سنت شد
  • قیمت طلای جهانی دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۷۵ دلار و ۵۸ سنت رسید
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳ |برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • تقاضای چین؛ عامل اصلی رکوردزنی قیمت جهانی طلا؟
  • خیز قیمت جهانی نفت پس از حمله بچه‌گانه رژیم صهیونیستی به اصفهان