Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@17:41:10 GMT

قطعی‌های مکرر آب در ایلام / مردم کلافه شدند

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۵۳۰۵۵

قطعی‌های مکرر آب در ایلام / مردم کلافه شدند

به گزارش خبرنگار مهر، قطعی‌های مکرر آب در شهر ایلام در ایام مختلف سال به خصوص در فصل تابستان به بهانه‌های مختلف باعث کلافه شدن مردم شده است.

دیروز نیز در ادامه قطعی‌های آب در شهر ایلام، آب و فاضلاب شهری ایلام اعلام کرد به دلیل قطعی برق خط اختصاصی ایستگاه‌های سد ایلام، آب مناطق تحت پوش سد شامل محله جانبازان، رزمندگان، هانیوان، بلوار دانشجو، بلوار تعمیرکاری، بلوار امام علی (ع) بلوتر مدرس و بلوارشهید بهشتی با افت فشار و یا قطعی آب مواجه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اولین بار و قطعاً آخرین بار هم نخواهد نبود که مردم استان از این دست اطلاعیه‌ها خواهند شنید چراکه مشکلات اساسی در بحث آبرسانی به شهر ایلام وجود دارد.

در فصل زمستان که با بارش باران خط انتقال آب از سد ایلام شکسته می‌شود و یا چشمه گلان گل‌آلود می‌شود و قطعی آب اولین دستاورد زمستان برای شهروندان ایلامی است.

فصل تابستان و گرما نیز که نیاز مردم به آب به ویژه در بحث بهداشت فردی یکی از اولویت‌ها و واجبات روزانه مردم است و هم‌چنین در استفاده مردم از کولرهای آبی این نیاز به ویژه در بعدازظهرها و شب حیاتی است.

عدالت در توزیع آب یکی از خواسته‌های به حق دیگر مردم در مناطق بالادست شهر ایلام است و دستگاه آبفا متعهد به تامین آب در این مناطق است.

قطعی چند باره آب در طول سال اهمیت و نیاز به تعویض خط لوله انتقال از سد ایلام و شبکه‌ی فرسوده آبرسانی در ایلام را چندبرابر کرده است که امیدواریم با تخصیص اعتبار لازم این امر در سال‌های پیش رو محقق و تکمیل شود.

افزایش ظرفیت آب ایلام در دستور کار آبفای شهری

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام نیز پیش از این اعلام کرده بود ظرفیت انتقال آب از سد ایلام و چشمه گل گل و چاه‌های آب بیش از ۱۲۵۰ لیتر در ثانیه است که پاسخگوی جمعیت کنونی شهر ایلام است.

نورالله تیموری بیان کرد: با توجه به اینکه سرانه مصرف در ایلام بسیار بالاتر از نرم کشوری است، در برخی مواقع برای مناطق مرتفع شهر افت فشار به وجود می‌آید.

وی عنوان کرد: با توجه به افزایش جمعیت شهر ایلام و با هدف افزایش ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهر اجرای طرح ارتقای و افزایش ظرفیت فاضلاب شهر ایلام آن از سال گذشته آغاز شده و در صورت تامین اعتبار تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

گفتنی است میانگین مصرف آب در شهر ایلام دو برابر استانداردهای کشوری است. از ۲۱۰ هزار مشترک آب در استان، ۱۵۲ هزار مشترک شهری و ۵۸ هزار مشترک روستایی تشکیل می‌دهد.

کد خبر 4968148

منبع: مهر

کلیدواژه: آبرسانی ایلام آب و فاضلاب شهری ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا قزوین گرگان بیرجند ایلام شهرکرد خطبه های نماز جمعه ستاد مقابله با کرونا مجلس شورای اسلامی دهه کرامت استانداری سمنان شهر ایلام سد ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۳۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اجتماع مردم ایلام در حمایت از مجازات رژیم صهیونیستی

حجت الاسلام علی چراغی پور سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ایلام از برگزاری اجتماع مردمی در حمایت از تنبیه و مجازات رژیم صهیونیستی توسط دلاورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خبر داد.

وی گفت: این اجتماع صبح امروز یکشنبه ٢۶ فروردین در محل میدان ٢٢ بهمن شهر ایلام برگزار می‌شود.

وی از عموم مردم شریف ایلام جهت شرکت باشکوه در این اجتماع و اعلام حمایت قاطعانه از اقدام شجاعانه جمهوری اسلامی ایران بر ضد رژیم منحوس صهیونیستی دعوت کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • سد معبر مغازه‌ها در سنندج مردم را کلافه کرد
  • برداشت کلزا در مناطق جنوبی استان ایلام
  • برخورداری ۲۶ شهر و ۵۸۷ روستای استان از نعمت گاز طبیعی
  • ۹۹ درصد جمعیت روستایی استان ایلام از گاز طبیعی برخوردار هستند
  • قطعی ۱۲ ساعته جریان گاز در برخی مناطق مهاباد
  • قطعی آب در انتظار ۲ منطقه در خرمشهر
  • اجتماع خود جوش مردم ایلام در حمایت از حمله تلافی جویانه به اسرائیل
  • تصاویری از حضور مردم ایلام در حمایت از عملیات مقتدرانه سپاه
  • برگزاری اجتماع مردم ایلام در حمایت از مجازات رژیم صهیونیستی
  • قطع و افت فشار آب در برخی مناطق ایلام