Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@08:54:06 GMT

اعضای جدید دولت فرانسه معرفی شدند

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۵۳۱۰۷

اعضای جدید دولت فرانسه معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یورونیوز، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه، اعضای کابینه جدید این کشور را معرفی کرد که یکی از مهمترین تغییرات در میان وزرای دولت فرانسه انتصاب «ژرار دارمنن» یکی از نزدیکان نیکلا سارکوزی، رئیس جمهور پیشین به عنوان وزیر کشور جدید است.

ژرار دارمنن که در دولت «ادوارد فیلیپ» نخست وزیر سابق فرانسه، وزیر بودجه بود جانشین کریستوف کستنر، از متحدان نزدیک امانوئل ماکرون شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریستوف کستنر طی هفته های گذشته به علت نرمش در برابر معترضان به برخوردهای خشونت آمیز پلیس از سوی اتحادیه های کارکنان پلیس مورد انتقاد قرار گرفته بود.

«ژان ایو لودریان» وزیر خارجه و «فلورانس پارلی» وزیر دفاع، در دولت جدید در سمت خود ابقا شده اند. «برنو لومر» وزیر اقتصاد نیز در کابینه جدید مقام خود را حفظ کرده است. در مقابل «نیکول بلوبه» وزیر دادگستری مانند کریستوف کستنر در دولت ژان کاستکس حضور ندارد.

«اریک دوپون مورتی» یکی از سرشناس ترین وکلای دعاوی فرانسه در کابینه جدید عهده دار مقام وزارت دادگستری شده است.

به دنبال درخشش سبزها در انتخابات محلی اخیر فرانسه گمانه زنی های زیادی در مورد وزیر محیط زیست در دولت جدید مطرح شده بود و رئیس جمهور فرانسه در دولت جدید «باربارا پومپیلی»یکی از اعضای سابق حزب سبزها را به عنوان وزیر جدید محیط زیست معرفی کرده است.

رئیس جمهور فرانسه در سال ۲۰۱۷ میلادی با شعار «نه چپ و نه راست» و آغاز فصل جدیدی از سیاست ورزی در این کشور به قدرت رسید. این در حالی است که در دولت جدید فرانسه بسیاری از چهره های راستگرا و نزدیکان نیکلا سارکوزی و فرانسوا فیون، رقیب راستگرای امانوئل ماکرون در انتخابات ریاست جمهوری به وزارت رسیده اند.

بیش از نیمی از اعضای هیات وزیران جدید فرانسه را زنان تشکیل می دهند. اولین جلسه هیات دولت جدید فرانسه قرار است امروز سه شنبه بعدازظهر برگزار شود.

ژان کاستکس نیز قرار است هفته آینده با سخنرانی در مجلس ملی فرانسه با اعلام برنامه های دولت خود از نمایندگان درخواست رای اعتماد کند. 

کد خبر 4968150 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: فرانسه کابینه جدید امانوئل ماکرون ژان ایو لودریان ایالات متحده آمریکا عراق رژیم صهیونیستی ویروس کرونا دونالد ترامپ عربستان سعودی ایران لبنان روسیه فلسطین افغانستان ترکیه الحاق کرانه باختری سوریه دولت جدید رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۳۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با سفر رئیس‌جمهور به سریلانکا طرح چندمنظوره سد و نیروگاهی افتتاح می‌شود

علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو گفت: فردا با سفر رئیس‌جمهور به سریلانکا طرح چندمنظوره سد و نیروگاهی که توسط مهندسان ایرانی اجرا شده افتتاح می‌شود.

وی افزود: ارزش این طرح بیش از ۵۰۰ میلیون دلار است که دولت سریلانکا آن را تامین مالی کرده است. در این طرح ۲ سد بتنی-غلطکی و ۲۴ کیلومتر تونل اجرا شده که آب را از رودخانه‌های پرآب سریلانکا به مناطق کشاورزی منتقل می‌کند. 

وزیر نیرو همچنین تاکید کرد: همچنین یک تونل عمودی با ارتفاع ۶۱۸ متر، نیروگاه ۱۲۰ مگاواتی و خطوط انتقال آن شامل این طرح هستند. سالن تولید نیروگاه در عمق ۷۵۰ متری زمین قرار دارد.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور مصر به ترکیه سفر می‌کند
  • رئیس‌جمهور فرانسه پا به توپ شد! (عکس)‏
  • خطیر: بعد از قهرمانی آسیا، امروز بزرگ‌ترین اتفاق برای باشگاه استقلال افتاد
  • ببینید | پایان سفر رئیس جمهور به پاکستان؛رئیس جمهور عازم سریلانکا شد
  • با سفر رئیس‌جمهور به سریلانکا طرح چندمنظوره سد و نیروگاهی افتتاح می‌شود
  • مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی (وبانک) معرفی شد
  • حاشیه های پررنگ تر از متن سفر رئیسی به پاکستان؛ از استقبال سرد در فرودگاه تا غیبت آجودان
  • برگزاری سومین نشست معاون اول رئیس جمهور با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی و تعاون
  • عکس/ سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • تماس تلفنی ماکرون و نتانیاهو درباره وضعیت منطقه