Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، افشین محمدی مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای استان در جلسه شورای مهارت  کاشمر گفت: ماموریت مهم سازمان فنی و حرفه‌ای، آموزش به افراد جویای کار و آموزش به افراد شاغل که به علت پیشرفت علم وتکنولوژی نیازمند بروزرسانی اطلاعات خود می‌باشند.

او با بیان اینکه ۷۰ درصد آموزش‌های ما عملی است افزود: باید تلاش کنیم تا آموزش افراد مبتنی بر کار عملی باشدزیرا افرادی هستند که با نمره ۱۰۰ هم قبول می‌شوند اما اگر توانایی انجام کار عملی را نداشته باشند از نظر ما مردود محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای استان ادامه داد: شورای مهارت در واقع یک ستاد هماهنگی در حوزه مهارت است تا دستگاه‌های مختلف در این قسمت بتوانند با یک دیگر هماهنگ شوند.
بیشتر بخوانید نظام جامع کار آفرینی و توسعه آموزش های فنی و حرفه ای تدوین می شود

افشین محمدی بیان کرد: تا به الان درسطح استان ۵۴ جلسه شورای مهارت برگزار شده که ۳ مورد آن در مشهد و بقیه در سطح شهرستان‌های استان برگزار شده است.

او تصریح کرد: درسال گذشته ۹۹۷ نفر از آموزش‌های مهارتی در سطح شهرستان استفاده کرده اند که در مراکز برادران درشته‌های فنی، کشاورزی و فناوری اطلاعات و در رشته‌های خواهران مشاغل خانگی بوده است.
انتهای پیام//م. د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش های فنی و حرفه ای آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای فنی و حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۳۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه بیش از ۹۸ هزار ساعت آموزش به ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ انصاری بااشاره به اینکه طبق برنامه ریزی های انجام گرفته تعهدات آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به سکونتگاه‌های غیر رسمی استان ۸۹ هزارو ۵۸ نفر ساعت بود، گفت: با اقدامات انجام شده این میزان در سال گذشته به ۹۸ هزار و ۶۳۸ نفر ساعت رسید که رشد ۱۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی هدف از برگزاری این دوره‌های آموزشی را افزایش مهارت نیروی انسانی ساکن در بافت‌های فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیر رسمی عنوان کرد و افزود: تحقق سند ملی توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی نیز از دیگر اهداف برگزاری این دوره‌هاست.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان ادامه داد: از جمله برنامه‌های ستاد بازآفرینی شهری ارتقاء توانمندی و مهارت افراد برای فراهم کردن زمینه‌های اشتغال است.

به گفته انصاری اداره کل فنی و حرفه‌ای موظف است بر اساس نیازسنجی‌های مورد قبول جامعه، آموزش‌های مهارتی را به منظور توانمندسازی افراد جامعه برای ورود به بازار کار ارائه و شاغلان فعال در محیط کار را نیز برای پایداری در این محیط توانمند کند.

وی افزود: دولت سیزدهم به افزایش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به ویژه در سکونت‌گاه‌های غیررسمی توجه جدی دارد و این موضوع موجب شده که سهم اقشار کم درآمد جامعه در اشتغال کشور افزایش پیدا کند.

دیگر خبرها

  • دانش آموزان صدر نشین مهارت آموزی در خراسان جنوبی
  • برگزاری اولین کنفرانس ملی مهارت ایران در دانشگاه فنی و حرفه ای
  • ارائه بیش از ۹۸ هزار ساعت آموزش به ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی زنجان
  • افزایش آموزشهای فنی و حرفه ای دانش آموزان در گناباد
  • بیش از ۵۰ هزار نفر در آذربایجان‌شرقی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند
  • بیش از 2 میلیون نفر ساعت مهارت آموزی در بخش دولتی آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی
  • ۱.۵ تریلیون دلار اندازه بازار آموزش‌های مهارتی تا ۲۰۳۰
  • بیش از ۸ هزار نفر در بروجرد مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند
  • مهارت آموزی بیش از ۲ هزار عشایر و روستایی در دوره‌های فنی و حرفه‌ای
  • ۲۵۱ هزار و ۹۹۳ نفر ساعت مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در دلیجان ارائه شد